نزدیک به ۴ میلیون آواره سوری در ترکیه حضور دارند و لازم است ترسیم نقشه راه بازگشت آنان به وطنشان، به بخشی از راهبرد عادی سازی روابط دمشق و آنکارا تبدیل شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رییس‌جمهور و دولت سیزدهم هم در لایحه بودجه ۱۴۰۲ و هم در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دورنمای رشد اقتصادی ۸درصدی را مد نظر قرار داده بودند. اما هیچ کدام از این اعداد و ارقام وعده داده شده، محقق نشدند. ضمن اینکه رشد اقتصادی اندک محقق شده هم برآمده از تولید کالا و خدمات یا افزایش تولید بنگاه‌های اقتصادی در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات نبوده بلکه بخش مهمی از این رشد اقتصادی هم ناشی از فروش نفت بوده است.
بیش از یک ماه از آغاز ضدحملات اوکراین برای بازپس‌گیری اراضی‌ازدست‌رفته می‌گذرد، اما تاکنون دستاورد چندانی نداشته و به گفته مقامات آمریکایی این حملات طولانی و خونین خواهند بود.
با وجود روابط پنهان و حتی علنی بین ریاض و تل آویو، ساده‌انگارانه است که توافق عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی را رویدادی قریب‌الوقوع بدانیم.
یک مقام سابق سرویس اطلاعاتی آمریکا در تحلیلی از دورنمای جنگ اوکراین گفت: غرب به دنبال تحریک روسیه در جنگ اوکراین است، اما پوتین یک فرد نظامی راهبردی و به دنبال پایان جنگ و کنترل اوضاع است.
طرفداران ماسک، هواداران زاکربرگ و افرادی که عاشق دورنمای مضحک مبارزه‌ی قفس بین دو میلیاردر معروف هستند، با ترکیبی از میم‌های گیج‌کننده به اتفاقات اخیر درمورد این موضوع پاسخ دادند.
احیای روابط ایران و عربستان پس از ۷سال دورنمای متفاوتی از آینده غرب آسیا ترسیم کرده است و طبعاً شکست و ناکامی بزرگی برای کاسبان تنش در منطقه خواهد بود.
یک نشریه امنیتی آمریکایی در تحلیلی از دورنمای جنگ اوکراین به مقامات کی‌یف توصیه کرد که به دور از بلندپروازی‌های غیرواقع بینانه آماده پذیرش صلح با مسکو با نقشه جدید باشند.
قیمت نفت به مدت چهار هفته متوالی کاهش پیدا کرده و همه رشدی که پس از اعلام جدیدترین دور کاهش تولید اوپک پلاس پیدا کرده بود را تحت تاثیر نگرانی‌های اقتصادی و مبهم شدن دورنمای تقاضا برای سوخت، از دست داده است.
قیمت نفت در معاملات روز جمعه با تجدید نگرانیهای اقتصادی در آمریکا و چین که دورنمای تقاضا برای سوخت در دو مصرف کننده بزرگ نفت در جهان را نگران کننده کرد، کاهش یافت و به سوی چهارمین کاهش هفتگی متوالی پیش می رود.
سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: وزیر خارجه در جلسه این فراکسیون اعلام کرد که ما علاوه بر جنبه دوجانبه و سیاسی رابطه ایران و عربستان، به تقویت دورنمای اقتصادی توافق هم توجه داریم.
پوتین اعلام کرد که اقتصاد روسیه در سال ۲۰۲۳ به‌طور فعال توسعه می‌یابد.
الجزیره سفر هفته گذشته چین بینگ به مسکو را در شرایطی که دادگاه کیفری بین‌المللی حکم پیگرد پوتین را صادر کرده، حاوی ارسال پیامی نمادین به غرب دانست و آغاز فصل نوینی از مناسبات دو کشور دانست.
سرمربی آریو اسلامشهر بعد از حذف مقابل آلومینیوم گفت که هدفشان صعود به لیگ یک است.
نشست چارچوب آستانه برای تمرکز بر چشم انداز بازسازی سوریه پس از جنگ و دورنمای جلسات کمیته قانون اساسی سوریه کار خود را روز سه شنبه آغاز می کند.
قیمت نفت روز چهارشنبه با افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ در چین ادامه یافت و نگرانی‌ها نسبت به تقاضای کمتر برای سوخت از سوی بزرگترین واردکننده نفت جهان را برانگیخت و دورنمای محدود شدن عرضه با افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی، تغییر چندانی نداشت.
دورنمای رکود ترمزگیر صعود نفت شد
قیمت نفت روز جمعه در پی کاهش ارزش دلار، افزایش یافت اما نگرانیها نسبت به دورنمای تقاضای چین برای سوخت، مانع صعود بیشتر قیمت شد.
عضو شورای شهر تهران گفت: بحث ماده ۱۵ قطعی شده است و افزایش طبقات در بافت فرسوده دورنمای خوبی را در این بافت ایجاد کرده است.
مجلس عالی خلق کره شمالی (SPA) در نشست روز چهارشنبه خود قوانین مربوط به دورنمای آتی کشور و توسعه روستایی را تصویب کرد.
قیمت نفت با این انتظار که اختلالات تولید در خلیج مکزیکوی آمریکا موقتی خواهد بود و تداوم نگرانی‌ها نسبت به دورنمای تقاضا، در معاملات روز جمعه، حدود دو درصد سقوط کرد اما موفق شد رشد هفتگی به ثبت برساند.
روز چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه ساعت ۱۰ صبح در خبرگزاری مهر نشستی با عنوان «دورنمای تقابل چین و آمریکا در شرق آسیا» برگزار می‌شود.
مسئولان استانداری تهران، آزادسازی قیمت گندم، آرد و نان و واریز مابه التفاوت آن به حساب سرپرستان خانوار را رد کرده اند. حشمت الله عسگری در این رابطه گفته که قیمت نان همان نرخ مصوب سال ۱۴۰۰ است و هرگونه افزایش خارج از مصوبه، غیرقانونی است و با متخلفان برخورد می‌شود
در سال جاری و سال آینده، دورنمای تیره تری برای اکران قابل تصور است و سرمایه گذاران این فیلم‌ها احتمالاً با در نظر گرفتن عدم بازگشت سرمایه‌شان این فیلم‌ها را تولید کرده‌اند؛ معادله‌ای که نشان می‌دهد سینمای ایران دست‌کم در حوزه اقتصادی وضعیت طبیعی ندارد.
هر دو فیلمساز در زمره فیلم اولی‌ها هستند و البته ارسلان امیری به واسطه تجاربش در همکاری با آیدا پناهنده دورنمای بهتری را پیش رو دارد اما هیچ یک از این دو اثر کنجکاوی منتقدین را به شکل گسترده در پی نداشته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ