نماینده پیشین ائتلاف الفتح و عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس عراق با انتقاد از اقلیم کردستان در قاچاق دلار از طریق ترکیه، سیاست واشنگتن در تشدید نوسانات ارزی در عراق را محکوم کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس اتاق اصناف ایران گفت: وقتی نرخ ارز و مواد اولیه ثابت نیست تولیدکننده محصول خود را به صورت قطره چکانی به بازار عرضه می‌کنند که یکی از پیامدهای آن گرانی کالا است.
نایب رئیس اتاق ایران گفت: با توجه به نوسانات ناشی از قیمت ارز، موضوع صادرات غیرنفتی دارای اهمیت می‌شود زیرا شاید بخشی از این نوسانات از سمت عرضه و شاید کمبود درآمد حاصل از صادرات نفتی باشد.
یک کارشناس اقتصادی گفت: در برهه ای که تحریم ها وجود دارد نمی توان با راه حل های گذشته نرخ ارز را کنترل کرد و باید به فکر راه های جدید برای کنترل نرخ ارز باشیم.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در جلسه‌ای که روز شنبه در رابطه با نوسانات ارز داشتیم سه عضو اقتصادی دولت که در رابطه با بازار ارز مسئولیت دارند به مجلس آمدند، یعنی آقایان مخبر، خاندوزی و فرزین. اما خب مسئولان برنامه آنچنانی نداشتند، یعنی یک برنامه منسجم که بتواند ما را از این وضعیت نجات دهد و به سمت بهبود شرایط حرکت کنیم، نداشتند.
با اجرای سازوکار جدید و کنترل قیمت محصولات فولادی از جمله ورق می‌توان انتظار داشت قیمت محصولاتی مانند لوازم خانگی و خودرو تحت کنترل قرار گیرد و همچنین با کنترل قیمت میلگرد، تیرآهن و ... قیمت محصولات مورد نیاز ساختمان سازی نیز تحت کنترل قرار می‌گیرد و در نهایت کل محصولات زنجیره فولاد از نوسانات ارزی مصون خواهد ماند.
هامونی در رابطه با کاهش قیمت ارز در آینده گفت: نیاز‌های واقعی پاسخ داده می‌شود، بنابراین طبیعی است که یکسری با نگاه سفته بازانه ورود پیدا کنند که توصیه می‌کنم واقعا به نوسانات نرخ بازار ارز توجه کنند. فعلا بنا نیست تقاضا‌های سفته بازی را پاسخ دهیم، اعتقادی هم به آن نداریم.
هامونی در رابطه با کاهش قیمت ارز در آینده چنین توضیح داد: نیاز‌های واقعی پاسخ داده می‌شود، بنابراین طبیعی است که یکسری با نگاه سفته بازانه ورود پیدا کنند که توصیه می‌کنم واقعا به نوسانات نرخ بازار ارز توجه کنند. فعلا بنا نیست تقاضا‌های سفته بازی را پاسخ دهیم، اعتقادی هم به آن نداریم.
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران ضمن بیان اینکه محصولات غذایی در بازار فراوان است و هیچ کمبودی نداریم، گفت: نوسانات ارزی اخیر موجب افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت‌ها در بازار شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: فردا معاون اول رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد برای توضیح درباره نوسانات نرخ ارز در مجلس حضور می‌یابند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس درباره نوسانات قیمت ارز داد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران نوسانات نرخ ارز را اصلی ترین عامل گرانی سکه اعلام کرد و گفت: با توجه به بزرگ بودن حباب سکه، اگر مردم به سمت خرید مصنوعات طلا بروند، بهتر است.
در دیوارنگاره میدان انقلاب در واکنش به نوسانات ارزی بنر بزرگی نصب شده است
نماینده مردم علی آباد در مجلس گفت: از وزیر اطلاعات و سربازان مخلص امام زمان تقاضا داریم به نوسانات ارزی و تهدیدات امنیت اقتصادی کشور ورود کنند.
سردار غلامرضا رضائیان اظهار داشت: با توجه به نوسانات ارزی و به منظور مقابله با جهش قیمت ارز و تشدید مقابله با اخلالگران بازار، اجرای طرح‌های مقابله هدفمند با دلالان و فروشندگان غیرمجاز بازار ارز به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد.
خاندوزی با اشاره به اینکه بخشی از نوسانات ارزی ناشی از انتظارات تورمی بود، تاکید کرد: بخش کوچکی از مشکلی که در آبان و آذر ایجاد شد ناشی از اشتباه تخصیص در زیرمجموعه‌های بانک مرکزی بود و موجب شد در مدت کوتاهی درباره تقاضای کالاهایی که باید با درهم وارد می‌کردند، دچار مشکل شود، زیرا در آن ایام درهم کم بود و تصور شده بود که کشور ارز کم دارد و برای تامین آن هجوم آورده شود.
آنچه به اقتصاد و معیشت ما مربوط است، نوسان این قمت ارز چندان اهمیت ندارد که با تمام تعالیات و پیشرفت‌ها که نرخ رشد اقتصادی ما نرخی قابل توجه است را نادیده بگیریم و به خاطر نرخ ارزی که ربطی به اقتصاد کلان ما ندارد، نادید بگیریم. باید مراقبت کنیم که مردم ناامید نشوند، اگر لطف پروردگار را ندادیده بگیریم؛ خدا هست، خدا با همه قدرت و ثروتش هنوز بالای سر ما هست و ما در همه زندگی امیدمان به این خدا باشد.
رئیس سازمان حج و زیارت از انصراف ۴۰ هزار زائر عتبات از سفر به دلیل نوسانات ارزی خبر داد.
رئیس قوه قضاییه گفت: امروز که با هوشیاری و بصیرت مردم ایران اسلامی و مجاهدت‌های نیرو‌ها و مسئولان انتظامی، اطلاعاتی، امنیتی و قضایی، توطئه اصلی دشمن خنثی شده است، همه مسئولان ذیربط باید تلاش کنند که بواسطه نوسانات ارزی و اقتصادی، فشار مضاعفی به مردم وارد نشود و دشمن نتواند از این ناحیه سوءاستفاده کند.
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: واقعیت این است که ما با یک نبرد دیجیتال مواجه هستیم، این‌گونه نیست که جلوی کشتی‌های ما را بگیرند بلکه در یک نبرد دیجیتال از طریق شناسایی تراکنش‌ها صرفاً سوار بر اطلاعات ردوبدل شدن دیتا‌ها هستند، حتی در عرصه داخلی نیز با چالش مواجه هستیم، در مسائل ارزی کشور شبکه‌های جدید سفته‌بازان هجوم می‌آورند و برای مقابله با این تهدید‌های دیجیتال و آفندی که در حوزه دیجیتال وجود دارد باید یک پدافند داشته باشیم.
بانک مرکزی پیشنهاد کرد صندوق حمایت از صادرات بخش کشاورزی برای پوشش نوسانات نرخ ارزی راه‌اندازی شود.
صالح آبادی در خصوص رفع نگرانی مردم با توجه به نوسانات نرخ ارز، گفت: افرادی که نگران نوسان در بازار ارز هستند و به این دلیل خرید ارز انجام می‌دهند باید بدانند که از روز‌های آینده ابزار جدید را در این حوزه معرفی می‌کنیم تا بتوانند اوراقی را که منتشر می‌شود خریداری کنند.
صالح آبادی در خصوص رفع نگرانی مردم با توجه به نوسانات نرخ ارز، گفت: افرادی که نگران نوسان در بازار ارز هستند و به این دلیل خرید ارز انجام می‌دهند باید بدانند که از روز‌های آینده ابزار جدید را در این حوزه معرفی می‌کنیم تا بتوانند اوراقی را که منتشر می‌شود خریداری کنند.
در هفته‌ای که گذشت نرخ شاخص ارزی در سطوح قیمتی کانال ۳۲هزار تومانی به نوسان پرداخت. این در حالی است که برخلاف دیگر کریدورهای پیشین این ارز، نوسانات دلار تنها در یک نیمه از این کانال صورت نگرفت و تمام پله‌های قیمتی کانال۳۲ محل عبور و مرور هفتگی دلار بود.
معامله گران بازار سهام همسو با آخرین نوسانات بازار ارز و سکه درحالی اخبار برجامی را پیگیری می‌کنند که در این بین سهم‌های به اصطلاح ریالی همچنان پر تقاضا است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ