وزیر ارتباطات در پاسخ به گلایه برخی کاربران درباره سرعت اینترنت گفت: اینترنت ثابت در مقایسه با قبل ۲۰ درصد سریع تر شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
براساس جدیدترین گزارش اسپید تست جایگاه ایران در رده بندی اینترنت موبایل ماه جولای نسبت به ماه گذشته هیچ تغییری نکرده است. میانه سرعت اینترنت موبایل کشور نیز ۳۳.۴۴مگابیت برثانیه است.
طبق گزارش اسپیدتست، رتبه کشورمان در بخش اینترنت ثابت با کاهش سه‌پله‌ای همراه بوده است.
طبق جدیدترین گزارش اسپیدتست در ماه ژوئن میانه سرعت اینترنت ثابت ایران ۱۱.۸۰ بوده و جایگاه آن نسبت به ماه قبل یک پله رشد کرده است.
براساس گزارش اسپید تست از میانه سرعت اینترنت موبایل و ثابت کشورهای مختلف جهان جایگاه ایران در رده بندی اینترنت موبایل ۲ پله و در بخش اینترنت ثابت نسبت به ماه قبل یک پله سقوط کرده است.
گزارش سایت جهانی اسپید تست نشان می‌دهد که سرعت اینترنت همراه در ایران به ۳۶ مگابیت بر ثانیه و همچنین سرعت اینترنت ثابت نیز به ۱۲.۶ مگابیت بر ثانیه رسیده است.
رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان در ماه مارس ۲۰۲۳ به ترتیب به امارات متحده عربی (۱۸۱.۷۹)، قطر (۱۶۴.۸۶)، نروژ (۱۴۶.۱۵)، کویت (۱۳۶.۷۵) و دانمارک (۱۲۷.۱۳) تعلق دارد. همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان به ترتیب سنگاپور (۲۴۱.۳۵) شیلی (۲۲۳.۲۱)، امارات متحده عربی (۲۲۰.۶۱)، چین (۲۱۸.۸۰)، هنگ کنگ (۲۱۳.۱۴) تعلق دارد.
بررسی وضعیت آماری سرعت اینترنت ثابت و موبایل در کشور و مقایسه جایگاه جهانی آن حاکی از آن است که اینترنت ثابت در کشور به توسعه و تقویت بیشتری نیازمند است.
آخرین آمار سایت «اسپیدتست» از رشد یک رتبه‌ای سرعت اینترنت ثابت و افت یک پله‌ای اینترنت سیار در کشورمان حکایت دارد. اینترنت سیار در تهران نیز با هفت پله افت مواجه شده است.
در گزارش میانه سرعت اینترنت ثابت و موبایل اینترنت اسپید تست در ماه آوریل، جایگاه ایران نسبت به ماه قبل با یک پله رشد در رده ۱۴۵ ثبت شده است.
وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: در یک سال گذشته سرعت اینترنت همراه حدود ۵۰ درصد و اینترنت ثابت حدود ۱۰ درصد بهتر شده است.
براساس گزارش وضعیت شاخص های آماری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی میزان مشترکین پهن باند سیار بالاترین رشد را در میان شاخص های آماری در یکسال گذشته داشته است.
سرعت اینترنت ثابت و موبایل در کشورمان کمی افزایش داشته‌اند، بااین‌حال رتبه ایران در بخش اینترنت موبایل تغییری نداشته است، اما در بخش اینترنت ثابت با بهبود یک رتبه‌ای روبه‌رو هستیم.
گزارش اسپید تست از سرعت اینترنت کشورهای جهان در مارس ۲۰۲۳ نشان می دهد در ماه گذشته میلادی جایگاه ایران در رده بندی کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت ثابت یک پله رشد کرده است.
در سالی که گذشت مرجع رتبه بندی اسپیدتست گزارشی مبسوط از فراز و نشیب های سرعت اینترنت ثابت و موبایل ثبت و جایگاه کشورها را از این منظر اعلام کرد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد اینترنت ثابت و همراه برای دقایقی در کل کشور قطع شد.
میانه سرعت اینترنت موبایل ایران در دسامبر ۲۰۲۲ میلادی ۳۹.۳۲ و میانه سرعت اینترنت ثابت ۱۱.۶۶ مگابیت برثانیه بوده است. ایران در رده بندی کشور‌هایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل با ۷ پله سقوط در رده ۵۵ قرار دارد.
شورای رقابت، بازار اینترنت ثابت را مصداق بازار انحصاری تشخیص داد و بر همین اساس مرکز ملی رقابت به تنظیم دستورالعمل قیمت مکلف شد.
میانه سرعت اینترنت موبایل ایران در نوامبر ۲۰۲۲ میلادی ۴۰.۹۷ مگابیت برثانیه بوده و میانه سرعت اینترنت ثابت ۱۱.۶۲ مگابیت برثانیه بوده است.
رده بندی میانه سرعت اینترنت موبایل ایران در نوامبر ۲۰۲۲ میلادی ۴۰.۹۷ مگابیت برثانیه بوده است. در فهرست کشور‌هایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل در جهان جایگاه ایران ۲پله سقوط کرده و در رده ۴۸ است. همچنین میانه سرعت اینترنت ثابت ایران در یازدهمین ماه میلادی ۱۱.۶۲ مگابیت برثانیه بوده و جایگاه آن در رده بندی جهانی با ۳ پله سقوط ۱۴۴ اعلام شده است.
براساس گزارش جدید وب سایت اسپید تست جایگاه ایران در رده بندی جهانی سرعت اینترنت برای موبایل ۲ پله و برای اینترنت ثابت ۳ پله سقوط کرده است.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینترنت ثابت هیچ گاه قطع نبوده است. در این مدت اینترنت ثابت همیشه بدون محدودیت باز بوده است؛ البته به غیر از محدودیتی که آن دو پلتفرم (واتس آپ و اینستاگرام) داشته‌اند.
با اینکه چندی پیش بسیاری از پلتفرم‌ها فیلتر شده، رفع فیلتر شدند اما حالا کلاب هاوس نیز در کنار بسترهایی چون اینستاگرام و واتساپ و گوگل پلی، به دسته پلتفرم‌های مسدود شده پیوسته است.
وزارت ارتباطات در آستانه هفته دولت گزارش عملکرد این وزارتخانه را در بخش های مختلف کیفیت سرعت اینترنت، شبکه ملی اطلاعات، فیبر نوری و ... اعلام کرد.
گزارش اسپیدتست در هفتمین ماه میلادی نشان می دهد هرچند جایگاه ایران در فهرست کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل ۲ پله رشد کرده اما در رده بندی اینترنت ثابت یک پله سقوط کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ