گفته می‌شود که مار‌های مقبره - همه انواع مار‌های زمینی که بیشتر عمر خود را در زیر زمین می‌گذرانند - "کوچک، استوانه‌ای شکل و ظاهری نسبتاً باستانی" هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فضانورد ناسا یاسمن مقبلی، فضانورد ESA (سازمان فضایی اروپا) آندریاس موگنسن ساتوشی فوروکاوا، فضانورد JAXA (آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن) و کنستانتین بوریسف، فضانورد Roscosmos با فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس و موشک فالکون ۹ پرتاب خواهند شد.
اقدام بازیکن سابق استقلال علیه این تیم در صفحه شخصی اینستاگرامش سوژه رسانه‌های ورزشی شد.
بر خلاف دیگر مار‌ها که معمولا یک شیوه برای شکار طعمه دارند و بار‌ها تکرارش می‌کنند، شاه کبری برای طعمه‌های گوناگون شیوه‌های حمله متفاوتی دارد.
شاه کبرا طولانی‌ترین مار سمی دنیاست! آن‌ها نام ترسناک خود را به این دلیل گرفتند که به خوردن مار‌های دیگر از جمله پیتون‌ها معروف هستند! به عنوان مار‌های سمی، آن‌ها می‌توانند از دندان نیش خود برای سوراخ کردن طعمه خود استفاده کنند و سمی را آزاد کنند که طعمه آن‌ها را فلج می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد طعمه را به طور کامل ببلعند.
تعداد این نوع مار پایتون در این منطقه آنقدر زیاد شده است که موجب هشدار مسئولان مراقبت از محیط‌زیست شده است. اشتهای سیری‌ناپذیر این مار‌ها به اکوسیستم طبیعی شکننده این منطقه صدمه زده و گونه‌های جانوری بومی متعددی را از بین می‌برد.
در ماه‌های اخیر نام محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین بیش از گذشته مطرح می‌شود. باهنر سعی داشت تا به‌گونه‌ای عمل کند که به‌عنوان شخصیت میانه‌رو مطرح شود.
در ۲۴ ساعت اخیر اخبار مهمی در مورد گروه واگنر که در ماه‌های اخیر فتوحات مهمی برای روسیه ایجاد کرده منتشر شد؛ رهبر واگنر، اعضای این گروه را به شورش مسلحانه علیه مسکو دعوت کرده است.
«شبح مار» یا ماداگاسکاروفیس لولو گونه‌ای تازه کشف شده از مار‌ها است که در سال ۲۰۱۶ در منطقه حفاظت شده آنکارانا در ماداگاسکار پیدا شد.
به گفته یکی از کارمندان شرکت هادسون که مار‌های مزاحم را شکار می‌کنند (Hudson Snake Catching)، اخیراً یکی از شهروندان با شرکت آن‌ها تماس گرفت و گفت که یک مار بزرگ را در حمام دیده و درخواست کمک دارد. این شهروند استرالیایی، به محض ورود به سرویس بهداشتی منزل خود، با این صحنه مواجه شده و به شدت ترسیده بود.
بدن یک مار رینگال سیاه یا خاکستری تیره است که دو یا سه نوار سفید روی سینه‌اش می‌چرخند. سایر مار‌های رینگال ترکیبی از رنگ مشکی با نوار‌های زرد دارند. رنگ این الاپید بسته به جایی که در آفریقای جنوبی زندگی می‌کند کمی متفاوت است. فلس‌های مار رینگال به جای صاف بودن، برآمدگی دارد.
از مار‌های بوآ گرفته تا مار‌های پیتون مشبک، این سیاره مملوء از مار‌ها در طرح‌ها و رنگ‌ها متنوع است؛ این شکارچیان در سراسر جهان از جمله جنوب شرقی آسیا، آمریکای جنوبی و ایالات متحده یافت می‌شوند. اما بزرگ‌ترین مار‌های جهان چقدر هستند؟ و بزرگترین مار‌های منقرض شده در تاریخ کدامند؟
امبونگ به New Straits Times گفت: ماری به این اندازه، یک گاو را به طور کامل می‌بلعید. قبلاً مار‌های پیتونی داشتم که جوجه‌هایی را می‌خوردند که من هم آن‌ها را پرورش می‌دادم، اما هیچ‌کدام به اندازه این مار نبودند.
سید حسن امامی آخرین امام جمعه پیش از انقلاب در عصر پهلوی دوم که خاندان وی نسل اندر نسل و به شکل موروثی امام جمعه تهران بودند. سیدحسن امامی در سال ۱۳۴۳ به همراه جعفر شریف امامی یک لژ فراماسونری به نام لژ نور را تشکیل داد. دو روز بعد از خروج شاه در دی ۱۳۵۷ ایران را به مقصد سوئیس ترک کرد و سرانجام در مرداد ماه سال ۱۳۵۸ در سوئیس بر اثر سرطان و در حالی که ماه‌های آخر عمر قادر به تکلم نبود و در اغما به سر می‏ برد، فوت کرد.
آناکوندای سبز مانند همه مار‌ها شکارچی است که منقبض کننده‌ای غیر سمی از خانواده بوآ است. آن‌ها قربانی خود را با دندان‌های قدرتمند خود می‌گیرند، با بدن قدرتمند خود خفه می‌کنند و سپس آن را به طور کامل می‌بلعند.
این حرکت با تبدیل شدن بدن مار به شکل S آغاز می‌شود، سپس مار با فشار دادن دم خود به زمین، نیمه جلوی بدن خود را به هوا پرتاب می‌کند. تمام بدن مار در هوا معلق می‌شود. زمانی که سر مار به زمین می‌رسد، دم به سمت جلو می‌چرخد، و به همین‌صورت سر و گردن دوباره پیچ می‌خورد. تمام این حرکات دوباره تکرار می‌شوند؛ و مار با پیچاندن مکرر بدنش، خود را به سمت جلو پرتاب می‌کند.
دندان‌های بوآی درختی زمردین در نوع خود ترکیب بسیار جالبی دارد. دندان‌های جلویی این مار نسبت به دیگر مار‌های غیرسمی بلندتر و بیشتر شبیه مار‌های سمی است.
نیرو‌های امداد، ابتدا این مار را با نوعی مار به نام مار ذرت اشتباه گرفتند. مار‌های ذرت همچون مار‌های پایتون بسیار آرام هستند و به‌دلیل اینکه به نور حساس‌اند، معمولا به مکان‌های تاریک و دنج می‌روند. مار پایتون توپی هم آرام و علاقه‌مند به مکان‌های تاریک است و بیشتر مواقع خود را به‌شکل توپ درمی‌آورد.
شناسایی مار‌های زنگی می‌تواند چالش برانگیز باشد. اما چندین ویژگی فیزیکی و نشانه‌های رفتاری وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان مار‌های زنگی را شناسایی کرد. مار‌های زنگی دارای سر‌های مثلثی شکلی هستند که بسیار پهن‌تر از گردن آن‌ها است. آن‌ها همچنین دارای حفره‌های حساس به گرما بین چشم‌ها و سوراخ‌های بینی خود هستند که به آن‌ها کمک می‌کند تا طعمه را پیدا کنند.
گَرزِه مار (نام علمی: Macrovipera lebetina) یک گونه از مار‌های سمی است که در شمال آفریقا، بخش‌هایی از خاورمیانه و از شرق تا منطقه کشمیر پراکندگی دارد. تا کنون ۵ زیرگونه از گرزه‌مار شناسایی شده‌است.
مار‌ها باعث ایجاد ترس اولیه در بسیاری از افراد می‌شوند و اغلب به ناتوان کننده‌ترین فوبیای آن‌ها تبدیل می‌شوند. اما اگرچه ۶۰۰ گونه از ۳۰۰۰ گونه سمی هستند، تنها ۷ درصد آن‌ها می‌توانند کشنده باشند یا به انسان آسیب جدی وارد کنند.
پنج گونه جدید از مار‌های ناشناخته با چشمان خیره کننده کشف شده‌اند و یکی از آن‌ها به خواست لئوناردو دی کاپریو نامگذاری شده است.
میلیون‌ها سال پیش گونه‌ای از مار‌ها در جهان زندگی می‌کردند که دانشمندان نام تایتانوبوآ را برایشان انتخاب کرده‌اند.
این مار‌های عظیم الجثه قطر بدنشان به یک متر و طولشان به بیش از ۱۵ متر می‌رسید و با ابعادی شبیه به اتوبوس یکی از بزرگترین شکارچیان جهان پس از دوران دایناسور‌ها بوده‌اند.
رامین رضاییان برای حضور در جام جهانی 2022 استرس زیادی متحمل شد و اگر تغییر مربی در آخرین ماه‌های منتهی به جام رخ نمی داد، او الان در قطر نبود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ