مار‌ها باعث ایجاد ترس اولیه در بسیاری از افراد می‌شوند و اغلب به ناتوان کننده‌ترین فوبیای آن‌ها تبدیل می‌شوند. اما اگرچه ۶۰۰ گونه از ۳۰۰۰ گونه سمی هستند، تنها ۷ درصد آن‌ها می‌توانند کشنده باشند یا به انسان آسیب جدی وارد کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فضانورد ناسا یاسمن مقبلی، فضانورد ESA (سازمان فضایی اروپا) آندریاس موگنسن ساتوشی فوروکاوا، فضانورد JAXA (آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن) و کنستانتین بوریسف، فضانورد Roscosmos با فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس و موشک فالکون ۹ پرتاب خواهند شد.
اقدام بازیکن سابق استقلال علیه این تیم در صفحه شخصی اینستاگرامش سوژه رسانه‌های ورزشی شد.
کاپیتان پرسپولیس با انتشار تصویری در فضای مجازی سوژه رسانه‌ها شد.
عکس این شی پرنده ناشناس در نزدیکی ال اسکوریال، چوبوت، آرژانتین، در حال معلق شدن بر فراز دشت‌های پاتاگونیا در هر دو موقعیت افقی و عمودی گرفته شده است.
رکورددار گلزنی پرسپولیس به تراکتور، میهمان امشب تمرین سرخپوشان بود.
اگرچه سم افعی Bushmaster ممکن است به اندازه سایر افعی‌ها قوی نباشد، اما می‌تواند مقدار زیادی از آن را از طریق دندان‌های نیش به طول دو اینچ منتقل کند.
باشگاه اینتر از لباس جدید خود برای فصل 24-2023 رونمایی کرد.
افعی لطیفی، نام یک گونه از تیره گرزه‌ماران است. این مار بوم‌زاد دشت لار است و در هیچ نقطه دیگری دیده نشده است. این مار با توجه به محدوده بسیار کوچک زیستگاهی و روند رو به کاهش جمعیتی و روند رو به تخریب محیط زیست خود در فهرست جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارد. افعی لطیفی در کوه‌های صخره‌ای ارتفاع ۲۱۸۰ تا ۲۹۰۰ متری لار زندگی می‌کند و تغذیه آن از خزندگان و جوندگان است. نام علمی این مار به افتخار محمود لطیفی خزنده‌شناس ایرانی انتخاب شده است.
به طور معمول linea alba به شکل یک خط سفید افقی ظاهر می‌شود که در امتداد فضای داخلی گونه و مقابل صفحه اکلوزال قرار دارد. صفحه اکلوزال ناحیه‌ای است که در آن دندان‌های بالایی از دندان‌های نیش گرفته تا دندان‌های آسیاب به دندان‌های فک پایین می‌رسند.
مار افعی جعفری، به‌شدت سمی و بسیار زیبا، عکاسی‌شده در شن‌زارهای روستای چمیم، اهواز. عکس از پدرام شبیری
افعی کوچک هندی ماری پرخاشگر است و به دلیل ماهیت پنهان‌کارش اغلب به شکلی ناخواسته با انسان روبه‌رو شده و در حمله درنگ نمی‌کند.
F-۱۶ یک جنگنده نسل چهارمی و دومین جنگنده پیشرفته‌ای است که توسط غرب به کار گرفته می‌شود. این جنگنده که با نام‌های Fighting Falcon به معنای شاهین جنگجو یا Viper به معنای افعی نیز شناخته می‌شود، یک هواپیمای جنگی چند منظوره است که یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین جنگنده‌ها در تاریخ هوانوردی نظامی بوده و تاکنون نزدیک به ۴،۵۰۰ فروند از آن تولید شده است. برد جنگنده تک سرنشینه F-۱۶ بیش از ۴،۱۰۰ کیلومتر و ارتفاع پروازی آن ۵۸،۰۰۰ پا اعلام شده است.
بازیکنان و اعضای تیم فوتبال سپاهان در هنگام کردن به شکلی عجیبی متوجه شدند، که تیرک‌های عمومی و افقی یکی از دروازه‌های ورزشگاه بهنام محمدی کج است!
چند عکس بسیار زیبا از افعی شاخدار عربی ماری که به شدت زیبا و با شکوه است!این مار بیشتر در شنزارهای خوزستان دیده می‌شود. این جانور باشکو متاسفانه در معرض انقراض قرار گرفته است. «عکاس: پدرام شوبیری»
با دیدن چشمان زرد روشن، ابرو‌های سنگین و گوش‌های افقی آنها، ممکن است فکر کنید این پرنده، یکی از بدخلق‌ترین جغد‌های روی زمین است. جغد‌های ماهی‌خوار قهوه‌ای یکی از نادرترین جغد‌های ایران هستند و به همین دلیل در فهرست گونه‌های پرندگان حفاظت شده کشور قرار دارند. این پرنده شب زنده‌دار در سوراخ‌های درختان یا دیواره‌های سنگی، اغلب در کنار رودخانه‌های کم عمق، لانه می‌سازد. روستای بهشتی پامنار در استان فارس یکی از بهترین نقاط برای جستجوی این نوع جغد زیبا است.
در سرخه‌حصار پارکی به‌نام پارک آموزش ترافیک ساخته شده است. این پارک مساحتی حدود ۲۱۰۰‌مترمربع دارد و تمام امکانات لازم برای اهدف پارک در آن وجود دارد، مانند پل عابرپیاده و انواع تابلو‌های راهنمایی و رانندگی. باقی امکانات مانند زمین چمن مصنوعی، مجموعه ورزشی بدن‌سازی، مجتمع گل و گیاه، کباب‌پز و امکانات ساده‌ای که در هر پارکی وجودش الزامی است، مانند سرویس بهداشتی و بوفه و آلاچیق در این پارک جنگلی وجود دارد.
افعی شاخدار دم عنکبوتی Pseudocerastes urarachnoides، گونه‌ای بومی در رشته کوه‌های زاگرس در غرب ایران است. سر آن شبیه به دیگر گونه‌های Pseudocerastes است، در حالی که دم آن منحصربه‌فردتر است و انتهای لوله‌ای شکلی دارد که با فلس‌های بلند و دراز پوشانده شده‌است و ظاهری شبیه عنکبوت به آن می‌دهد.
علی کریمی هافبک تیم ملی در دو فصل اخیر افتی عجیب را تجربه کرده است.
پس از مراسم اهدای کاپ و مدال، بازیکنان آرژانتین به سمت دروازه‌ای رفتند که ضیافت پنالتی‌ها را در آن پیروز شده بودند.
پس از مراسم اهدای کاپ و مدال، بازیکنان آرژانتین به سمت دروازه‌ای رفتند که ضیافت پنالتی‌ها را در آن پیروز شده بودند.
کرم مارنما حشره‌ای استثنایی است که برای ترساندن شکارچیان طبیعی‌اش سلاحی قدرتمند و باورنکردنی در اختیار دارد. این کرم پیله‌ساز در آینده تبدیل به بازشاپرک خواهد شد، اما پیش از آن و هنگامی که از برگ درختان تغذیه می‌کند همانطور که از اسمش پیداست با نشان دادن نقش مار شکارچیان را از خود دور می‌کند.
سایت مشهور ۴۳۳ طرحی جالب از تقابل اژد‌ها و مار افعی منتشر و از تقابل ستاره ایران با ستاره آرژانتین صحبت کرد.
معاون دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست درباره عکس ناسا از وجود گاز متان بر فراز سایت آرادکوه اظهار کرد: حجم مشاهده‌شده در آن مکان مشکوک است. شاید عکس در لحظه‌ای که باد غالب به‌صورت عمودی وزیده، گرفته شده باشد چراکه در بیشتر مواقع باد افقی می‌وزد. وی همچنین درباره ضخامت توده - نزدیک به پنج کیلومتر - گفت درباره ضخامت توده فرصت دهید تا بررسی کنیم.
معاون دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست عکس ناسا درباره وجود گاز متان بر فراز سایت آرادکوه گفت: حجم مشاهده شده در آن مکان مشکوک است. شاید عکس در لحظه‌ای که باد غالب به‌صورت عمودی وزیده، گرفته شده باشد چراکه در بیشتر مواقع باد افقی می‌وزد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ