گَرزِه مار (نام علمی: Macrovipera lebetina) یک گونه از مار‌های سمی است که در شمال آفریقا، بخش‌هایی از خاورمیانه و از شرق تا منطقه کشمیر پراکندگی دارد. تا کنون ۵ زیرگونه از گرزه‌مار شناسایی شده‌است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هواداران الهلال از مدیران خود خواسته‌اند، مراسمی باشکوه‌تر از معارفه رونالدو و بنزما برای نیمار ترتیب دهند.
پی‌یر امریک اوبامیانگ، ستاره تازه وارد مارسی، اولین گل خود را برای این تیم به ثمر رساند.
تصویری از شیطنت یک دختر بچه را که در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم در سالن اجلاس سران مورد توجه قرار گرفته است.
بر خلاف دیگر مار‌ها که معمولا یک شیوه برای شکار طعمه دارند و بار‌ها تکرارش می‌کنند، شاه کبری برای طعمه‌های گوناگون شیوه‌های حمله متفاوتی دارد.
شاه کبرا طولانی‌ترین مار سمی دنیاست! آن‌ها نام ترسناک خود را به این دلیل گرفتند که به خوردن مار‌های دیگر از جمله پیتون‌ها معروف هستند! به عنوان مار‌های سمی، آن‌ها می‌توانند از دندان نیش خود برای سوراخ کردن طعمه خود استفاده کنند و سمی را آزاد کنند که طعمه آن‌ها را فلج می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد طعمه را به طور کامل ببلعند.
۵ خودرو اروپایی وارداتی بازار ایران در مراسمی رسمی رونمایی شدند.
شب گذشته مراسمی برای تجلیل از پیشکسوتان و قهرمانان ورزش ایران برگزار شد.
نیک مارسمن، دروازه‌بان تیم اینترمیامی، به دلیل گزش عنکبوت سمی در بیمارستان بستری شد.
عصر امروز پیش از آغاز تمرین تیم ملی، مراسمی به منظور عرض تسلیت به امیر قلعه‌نویی برگزار شد.
مار افعی جعفری، به‌شدت سمی و بسیار زیبا، عکاسی‌شده در شن‌زارهای روستای چمیم، اهواز. عکس از پدرام شبیری
در آگهی مراسمی که از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود و در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است، از حضور دو طلبه با عنوان «طلبه شادی آفرین» یاد شده است.
آناکوندا‌های سبز غیر سمی هستند و در آمریکای جنوبی و ترینیداد یافت می‌شوند. آن‌ها بیشتر وقت خود را در آب می‌گذرانند، معمولاً در باتلاق ها، مرداب ها، نهر‌های آرام و رودخانه‌ها یافت می‌شوند. به همین دلیل، سوراخ‌های بینی و چشم‌ها به جای کناره‌ها، در بالای سر قرار گرفته‌اند، به طوری که مار می‌تواند نفس بکشد و طعمه‌ها و شکارچیان را در بالای آب ببیند در حالی که بدن بزرگش در زیر آب نگه داشته می‌شود.
مهدی کریمی در مراسمش اعلام کرده بود که به زودی در زادگاهش یعنی شهر ارومیه نیز مراسمی برگزار خواهد کرد.
دندان‌های بوآی درختی زمردین در نوع خود ترکیب بسیار جالبی دارد. دندان‌های جلویی این مار نسبت به دیگر مار‌های غیرسمی بلندتر و بیشتر شبیه مار‌های سمی است.
زهر «شاه‌کبراها» در بین قوی‌ترین سم‌ها نیست، اما مقدار نوروتوکسینی که آن‌ها می‌توانند در یک نیش وارد کنند - تا دو دهم اونس مایع - برای کشتن ۲۰ نفر یا حتی یک فیل کافی است.
حمیدرضا شعبانی به عنوان مدیرعامل جدید فولادی‌ها و علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال باشگاه انتخاب و طی مراسمی معارفه شدند.
کریستوف گالیه، سرمربی پاری‌سن‌ژرمن بعد از اینکه هوادار حریف حسابی اعصابش را خرد کرد، قصد داشت او را شخصا تنبیه کند.
امباپه با دبل مقابل مارسی رکورد جدیدی را در پاری‌سن ژرمن ثبت کرد.
بازیکن سابق منچستر که به صورت قرضی در مارسی بازی می‌کند، امروز با خطایی وحشتناک سوژه رسانه‌ها شد.
رئیس جمهور ترکیه امروز در مراسمی رسمی در مجتمع ریاست جمهوری این کشور از رئیس جمهور کوبا استقبال کرد.
لوئیس سوارز بامداد امروز و در مراسمی ویژه رسما از ناسیونال اروگوئه خداحافظی کرد. مقصد بعدی او طبق ادعای رسانه‌های اروگوئه، اینتر میامی، تیم تحت مالکیت دیوید بکام، است.
آنتونیو کونته، سرمربی تاتنهام، پس از پیروزی تیمش برابر مارسی در حالی که بین هواداران مارسی نشسته بود به شدت خوشحالی کرد.
برخورد شدید سون هیونگ مین از ناحیه سر به یک بازیکن مارسی در جریان دیدار این تیم با تاتنهام باعث مصدومیت ستاره کره‌ای و بیرون رفتن او از زمین مسابقه شد.
نیمار در جریان دیدار پاری سن ژرمن مقابل مارسی با پاس کیلیان امباپه دروازه حریف را باز کرد تا دوازدهمین گل فصل خود را با پیراهن پی‌اس‌جی به ثمر برساند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ