شرکت کوانتوم ساینس (Quantum Science) که متخصص در توسعه نقاط کوانتومی مادون قرمز است، از تولید نقاط کوانتومی عاری از سرب خبر داد که نسبت به طول موج‌های ۱۵۵۰ نانومتر حساس هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس هیأت عامل ایدرو گفت: ایدرو به دنبال آن است تا بر مناطق و لکه‌های مرزی کشور متمرکز شود تا ضمن ایجاد اشتغال، از مهاجرت جمعیت از این مناطق به دیگر نقاط جلوگیری کند.
با همت کارکنان و زنجیره تامین، تولید در گروه صنعتی ایران خودرو در نیم روز دهم خردادماه از مرز ۱۰۰ هزار دستگاه عبور کرد.
مدیرعامل ایران خودرو از افزایش ۴۲ درصدی تولید در این گروه صنعتی از ابتدای سال تا هفتم خردادماه خبر داد.
گروه صنعتی ایران خودرو موفق شد از ابتدای امسال تا روز ۱۸ اردیبهشت ماه با تولید بیش از ۵۹ هزار دستگاه خودرو، رشد ۸۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته رقم بزند.
دزفول- معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری گفت: در سال گذشته، چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در کشور به چرخه تولید بازگشتند و از این طریق ۸۰ هزار اشتغال ایجاد شد.
گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای سال کاری ۱۴۰۲ تا پنجم اردیبهشت ماه، موفق به تولید بیش از ۳۷ هزار دستگاه خودروی سواری و تجاری سنگین و نیمه سنگین شد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۴ درصدی را به ثبت رساند.
اهواز- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۱۰۴ واحد صنعتی راکد و نیمه راکد این استان در سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده به چرخه تولید بازگشتند.
ما در زمان گذشته وابستگی شدیدی به تجهیزات و ماشین آلان وارداتی و خارجی در صنعت نفت داشتیم اما الان در حال حاضر با تکیه به توان داخل و تجربه موفق تولید بار اول اقلام راهبردی به جایی رسیده‌ایم که خودمان پالایشگاه می‌سازیم و به صدور خدمات فنی و مهندسی نیز می‌پردازیم.
رئیس کل دادگستری استان تهران از احیا و راه‌اندازی ۶۹ واحد تولیدی و صنعتی با حمایت‌ها و پیگیری‌های دستگاه قضائی در استان تهران خبر داد.
تبریز-رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲۱ واحد تولیدی و صنعتی این استان که با مشکلات مختلف مواجه و به حالت رکود و نیمه تعطیل درآمده بود به چرخه تولید بازگشت.
ستاد توسعه فناوری نانو اعلام کرد کاربرد فناوری نانو در تولید صنعتی پانسمان‌ها و زخم‌پوشها در قالب گزارشی منتشر شده است.
بررسی وضعیت شاخص تولید صنعتی در آذر ماه حکایت از استمرار رشد مثبت شاخص کل تولید صنعتی شرکتهای بورسی برای هفتمین ماه متوالی دارد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از افزایش ۱۴۵ هزار دستگاهی خودرو کامل قابل عرضه به مشتریان در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با ایجاد شرایط پایدار در تولید، به طور روزانه بیش از ۲۵۰۰ دستگاه خودرو تولید می‌شود.
شاخص تولیدکارگاه‌های بزرگ صنعتی که درفصل بهارسال افزایش ۳.۰ درصدی نسبت به فصل بهارسال قبل رابه ثبت رسانده بود، درفصل تابستان سال نیزباافزایش ۱۰.۲ درصدی نسبت به فصل مشابه سال قبل همراه شد. ‌
تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: با تلاش دستگاه ها و مسئولان مربوطه، ۱۰۰ واحد راکد صنعتی در آذربایجان شرقی به چرخه تولید بازگشت.
شاخص تولید صنعتی شرکت‌های بورسی در آبان‌ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۵ درصد رشد کرد تا برای ششمین ماه متوالی شاهد رشد مثبت این شاخص مهم بخش صنعت باشیم.
اصفهان – مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آتش سوزی در کارخانه تولید روغن در شهرک صنعتی مبارکه خبر داد.
متخصصین دانشگاه صنعتی شریف برای اولین بار در کشور موفق به ساخت بدنه آلومینیومی دوچرخه‌های برقی شدند.
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی از رشد ۶.۲ درصدی شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی در شهریور ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل خبر داد.
معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی از برنامه این صندوق برای پرداخت تسهیلات تولید صنعتی به شرکت‌های دانش‌بنیان با نرخ سود ۱۱ درصد خبر داد.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به کشت صنعتی جلبکهای بومی شدند و از آن کودهای ارگانیکی را برای کشت سریع برنج به تولید رساندند.
طی ۵ ماه نخست امسال از ۱۹ کالای صنعتی بررسی شده، تولید ۱۳ کالا با افزایش مواجه شده است که در بین آنها اتوبوس و مینی بوس در صدر و روغن نباتی در انتهای جدول قرار دارند.
وزارت نیرو در دولت سیزدهم برنامه‌ریزی کرده است تا در قالب طرحی با عنوان نیروگاه‌های خود تامین برق صنایع، در سال‌های آینده کمبود برق در کشور را جبران کرده و برق پایدار صنایع را تامین کند.
مهندسان ماده کامپوزیتی جدیدی ساخته‌اند که فیلتری کارآمد برای حذف آلاینده‌های آلی از آب می‌سازد. این سیستم از «نانو اسفنج‌های» فوق‌متخلخل استفاده می‌کند که روی یک صفحه گرافن نصب شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ