بیمارانی که دارو‌های اوزمپیک (Ozempic) و ویگووی (Wegovy) را مصرف کرده اند به طور میانگین حدود ۱۲ درصد از توده بدنی شان را از دست داده اند. با این وجود، هزینه درمان چاقی از طریق این نوع از دارو‌ها می‌تواند زیاد باشد، زیرا بیمه‌های سلامت تمایلی به تخصیص بودجه برای تامین این دارو‌ها ندارند و در صورت تمایل به پرداخت برای آن دارو‌ها نیز شرایط سخت گیرانه‌ای اعمال خواهند کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در افسانه‌های هندو، الهه‌های برهما و شیوا به ترتیب در شکل اژدها و فیل با هم مبارزه می‌کردند. اژدها فیل را گاز می‌گیرد و خون او را می‌نوشد. اما فیل در حال سقوط روی زمین اژدها را له می‌کند و خون آن‌ها با هم مخلوط و شیره قرمز درخت را تشکیل می‌دهد.
اگر قصد سفر به مکانی آفتابی را دارید لوازم ضروری را بسته بندی خواهید کرد: عینک آفتابی، کلاه، بطری آب و کِرِم ضد آفتاب؟
شاید هیچ کسی در دنیا به اندازه بزرگترین موتور جستجوی جهان نتواند بگوید که ما انسان‌ها به چه چیزهایی فکر می‌کنیم. در طول شبانه روز بارها و بارها همه دغدغه‌ها و سوالاتمان را از گوگل می‌پرسیم و او به آنها پاسخ می‌دهد. اما نکته جالب آنست که همین جستجوها اطلاعات بی‌نظیری را درباره زندگی ما، سوالات ما و حتی خواب‌های ما در اختیار گوگل قرار می‌دهد. گوگل در پژوهشی، نتایج ده سال جستجوی بشر درباره خواب‌هایش را به هفت زبان پر مخاطب دنیا مورد بررسی قرار داده است.
این سوالات می‌توانند انسان‌ها را غافل‌گیر کرده و شخصیت درونی آن‌ها را نمایان کنند. مثلا با یک سوال فرد مورد نظرتان را در دوراهی تصمیم‌گیری قرار دهید. مثل اینکه اگر شما توانایی نامرئی شدن داشتید بازهم اخلاق را رعایت می‌کردید؟
کلاغ‌ها قدرت تشخیص چهره دارند می‌توانند چهره انسان‌ها را به یاد بیاورند. کلاغ‌ها به موجوداتی که با آن‌ها دوستی کند، هدیه می‌دهند. در افسانه‌ها گفته می‌شود که آن‌ها سارقان اجناس براق هستند؛ موضوعی که ثابت نشده است.
در حال حاضر در تصاویر هوایی از مکان این شهر چیزی جز تل‌های ماسه‌ای در وسعت بیابان قابل مشاهده نیست؛ اما اینجا روزگاری شهری پر رونق در حاشیۀ مسیر خراسان به اصفهان و شیراز بوده است؛ شهری که بنا بر افسانه‌ها اسفندیار پهلوان نامدار ایرانی آن را بنا کرده است.
با این چنگال‌ها و ظاهر خوفناک، عقاب هارپی نامش را از مخلوقی اهریمنی از افسانه‌های یونان باستان گرفته است که نیمی زن و نیمی پرنده شکاری بود.
آسمان شب سرشار از داستان‌های مختلف است. تمدن‌های مختلفی در طول تاریخ برخی از ماندگارترین افسانه‌های خود را روی ستاره‌ها و گردوغبار کیهانی اعمال کرده‌اند. مردم زیادی این نمادهای آسمانی را می‌بینند، داستان‌های مرتبط با آن‌ها را می‌شنوند و به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنند.
افسانه‌ها درباره‌ی عنکبوت‌های شتری معمولاً حول سرعت دویدن ۴۰ کیلومتر در ساعت آن و چگونگی رشدش به اندازه انسان‌هاست! در این مطلب درباره‌ی این افسانه‌ها، منشا آن‌ها و حقایق مربوط به عنکبوت شتری می‌خوانید.
سیلویو هم سلطان سیاست بود و هم پدرخوانده فوتبال ایتالیا، هم باشگاهش را مدیریت می‌کرد و هم کشورش را، هم غول رسانه‌ها خوانده می‌شد و هم یکی از اَبَرمردترین مردان تاریخ توصیف می‌شد. او در صف نخستین افرادی جای گرفت که از فوتبال به سیاست روی آورده‌اند.
بر اساس افسانه‌های ساکنان قدیمی آمریکای شمالی، اسب‌های باستانی هنگامی که آسمان رعد و برق می‌زد، در دشت‌ها ظاهر می‌شدند و پای می‌کوبیدند.
ایجاد تمایز میان ربات‌ها و انسان‌ها از دیرباز مورد توجه بوده است. در سال ۱۹۵۰، آلن تورینگ آزمایشی را برای تشخیص انسان‌ها از رایانه‌های پیشرفته، به نام تست تورینگ ایجاد کرد.
نویسنده کتاب «ماه پیشونی قصه ما» گفت: باید گذشته را کاوید و هویت تاریخی و فرهنگی خود را بازشناخت. بی‌تردید، مطالعه متون ادبی و داستان‌های شاهنامه و مثنوی مولوی و افسانه‌ها و اسطوره‌ها، روش موثری برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ است. از سوی دیگر باید به بازآفرینی و بازنویسی ادبیات کهن و افسانه‌ها براساس شرایط امروز پرداخت.
«صخرۀ کوتوله‌ها» به خودی خودش رازآمیز و آمیخته با افسانه‌ها است؛ اما وجود یک عبارت فارسی بر روی دیوارۀ آن، باعث عجیب‌تر شدنش هم می‌شود.
افسانه‌های متعددی در مورد باتری گوشی و سالم نگه داشتن آن وجود دارد. برای مثال، شارژ سریع به باتری صدمه نمی‌زند، اما اینکه اجازه دهید تلفن شما به‌طور کامل تخلیه شود و به صفر برسد ممکن است آسیب‌زا باشد.
بر اساس افسانه‌های چندصد سالۀ محلی، در مکان کلیسای جامع شهر لستر قبلا یک معبد باستانی وجود داشته است. حالا تازه‌ترین کاوش‌ها صحت این افسانه را تایید کرده‌اند.
«صخرۀ کوتوله‌ها» به خودی خودش رازآمیز و آمیخته با افسانه‌ها است؛ اما وجود یک عبارت فارسی بر روی دیوارۀ آن، باعث عجیب‌تر شدنش هم می‌شود.
این شهر غرق‌شده که ۲۰ تا ۴۰ فوت با گل و لای پوشیده شده نزدیک ۳۰۰ سال دست‌نخورده باقی ماند تا این که باستان‌شناسان شروع به بیرون آوردن دست‌سازه‌هایی از زیر دریا کردند. این اکتشافات به کشف حقایق پشت پرده درباره افسانه‌های دزدان دریایی کمک کرده است.
شایعات و افسانه‌های بسیاری در طول سال‌ها درباره او مطرح شده مثل اینکه از ایران اخراج شده بود، شکنجه شده بود اینکه مدارک خودش را گم کرده بود و عجیب‌تر از همه اینکه مادرش یک پرستار انگلیسی بوده است!
مارمولک کمربند آرمادیلو، مارمولک بومی استان‌های کیپ شمالی و غربی آفریقای جنوبی است، ما را به یاد چیزی جز یک اژد‌های کوچک نمی‌اندازد. این شباهت به ویژه زمانی که آن‌ها برای محافظت از خود در برابر خطر - رفتاری که نام آن‌ها را به ارمغان آورده است - خود را جمع می‌کنند، آشکار می‌شود.
یکی از رایج‌ترین افسانه‌ها یا باور‌های غلط در مورد کلسترول و غذا این است که غذا‌هایی که کلسترول بیشتری دارند همان چیزی هستند که باید محدود کنید. با این وجود، کلسترول رژیم غذایی در واقع تاثیر بسیار کمتری بر سطح کلسترول بدن شما نسبت به آن چه که پیش‌تر تصور می‌شد خواهد داشت.
مغز ما در دوران نوجوانی به شدت تغییر می‌کند. نتایج پژوهش‌های تازه نشان می‌دهند که چگونه می‌توانیم از این تحول برای کمک به نوجوانان به منظور دستیابی به ظرفیت‌های بالقوه‌شان استفاده کنیم.
لوتار ماتئوس، کاپیتان سابق تیم ملی آلمان، پیراهن دیه‌گو مارادونا در فینال جام جهانی 1986 را به موزه افسانه‌های فوتبال اهدا کرد.
احتمالاً شما هم تاکنون داستان‌ها و افسانه‌های مختلفی درباره انسان‌های هم سان شنیده باشید و شاید هم تجربه دیدن افرادی بسیار شبیه به خودتان یا نزدیکانتان را داشته اید، اما جدای از این داستان‌ها اکنون یک دستاورد علمی تجزیه و تحلیل DNA نشان می‌دهد که چهره‌های بسیار مشابه احتمالاً DNA مشابه نیز دارند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ