سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد که اوکراین در حال برنامه‏‌ریزی برای انجام یک حمله تروریستی علیه نیروگاه هسته‏‌ای زاپروژیا است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اوکراین: اگر روسیه باشد، ۳۵ کشور المپیک را تحریم می‌کنند
مرکز ارتباطات راهبردی ارتش اوکراین مدعی شد که نیروهای این کشور در «نووا کاخوفکا» یک مرکز فرماندهی روسیه را هدف قرار داده‌اند!
اوکراین مدعی شد که بنادر روسیه در دریای سیاه یک «تهدید نظامی» برای کشتیرانی هستند!
رئیس جمهور روسیه می‌گوید که مسکو برخلاف غرب که تنها به منافع خودش فکر می‌کند، آماده بررسی راهکارهای دستیابی به راه‌حل صلح‌آمیز برای اوضاع اوکراین است.
وزارت خارجه اوکراین می‌گوید حضور نیروهای روسی در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا  یک تهدید هسته‌ای محسوب می‌شود.
رئیس‌جمهور اوکراین در فرمان جدیدی تحریم‌های جدیدی علیه اتباع روس وضع کرد.
پوتین در پاسخ به این سوال که روسیه تا چه حد می‌تواند به عمق اوکراین برود، گفت: «همه چیز به پتانسیل‌هایی بستگی دارد که پس از به اصطلاح ضد حمله ظاهر می‌شوند. ما وضعیت را بررسی خواهیم کرد و در مورد اقدامات بعدی خود تصمیم خواهیم گرفت. ما بسته به شرایط برنامه‌های مختلفی داریم.
اوکراین قصد  طرح شکایت علیه روسیه در ماجرای انفجار نیروگاه برق آبی خرسون را دارد.
ارتش اوکراین اعلام کرد که این کشور طی شبانه روز گذشته هدف ۳۱ حمله مختلف روسیه قرار گرفته است.
وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که ارتش این کشور در انتظار موقعیت مناسب برای حمله به ناوگان روسیه در دریای سیاه است.
فرمانده نیروهای زمینی اوکراین مدعی است که ارتش روسیه در شهر باخموت، به «راهبرد زمین سوخته» متوسل شده است.
مدیرعامل مولفار معتقد است که روس‌ها هم درک خوبی از اطلاعات منابع باز دارند و دلیل خطا‌های اطلاعات عملیاتی آن‌ها عمدتا به خاطر فقدان نظام و بی‌عرضگی عملیاتی است. او افشای دستاورد‌های اطلاعاتی‌اش را یک پیروی تبلیغاتی می‌داند و می‌گوید که انتشار این دستاورد‌ها باعث تقویت روحیه اوکراینی‌ها شود، روسیه را ضعیف نشان دهد و به سربازان اوکراینی هشدار دهد که از خط مقدم عکس منتشر نکنند. او می‌گوید: «فکر می‌کنم اصلی‌ترین هدف این است که به روس‌ها نشان دهیم از آن‌ها نمی‌ترسیم.»
ارتش اوکراین در ادامه جریان سازی های ضد روسی خود، مدعی نقض حریم هوایی دو کشور مولداوی و رومانی از سوی روسیه شد.
استیون پیفر، سفیر پیشین ایالات متحده در اوکراین و کارشناس ارشد مرکز مطالعات آمریکا و اروپا در انستیتو بروکینگز می‌گوید: «فکر نمی‌کنم احتمال تهاجم نظامی روسیه به لهستان بالا باشد اما خوب صفر هم نیست.»
منابع خبری کی یف ادعا کردند که در حمله موشکی امروز ارتش این کشور به منطقه «ماکییفکا» در «دونتسک»، ۴۰۰ نظامی روس کشته و ۳۰۰ تَن زخمی شدند!
مشاور رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی توییتری مدعی شد که جنگ اوکراین درنهایت یک برنده دارد و روسیه باید از اوکراین خارج شود و غرامت بدهد.
آنچه می‌توان از مواضع ضدایرانی رئیس جمهور چین در سفرش به عربستان آموخت اینست که در عرف بین‌الملل تمام کشور‌ها به منافع خود فکر می‌کنند و هنگامی که پای منافعشان در میان باشد، این حق را به خود می‌دهند که منافع دیگر کشور‌ها را قربانی کنند. این درس، در زمینه چگونگی حضور در عرصه سیاست بین‌الملل نیز آموختنی‌هائی دارد. دولت چین از این قاعده مستثنی نیست هرچند مسئولان آن در خلوت با مسئولین ایرانی لاف دوستی زیادی می‌زنند. همین روش را چینی‌ها نسبت به روسیه در جریان جنگ اوکراین اعمال کردند.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت: فکر نمی‌کنم جنگ (در اوکراین) تا زمانی که ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) از اوکراین خارج نشود، حل و فصل شود.
دیپلمات ارشد روسیه در سازمان ملل در رابطه با ادعای ارسال پهپادهای ایران به روسیه گفت: «آن ها برای متهم کردن ایران کوته فکر هستند.»
«کسانی که تمام تخم مرغ‌های خود را در سبدِ سیاست‌های روسیه گذاشته بودند و فکر می‌کردند که جنگ اوکراین و نیاز غرب به نفت و گاز در فصل زمستان سبب می‌شود که اروپا و آمریکا در مواضع خود در قبال ایران تعدیل‌هایی را انجام دهند و امتیازاتی را به کشورمان بدهند و درست به همین دلیل نیز سیاست صبر را پیشه کردند، اکنون می‌بینند که اساسا این نوعِ نگاه هیچ دستاورد مثبت و قابل ذکری را برای ایران به همراه نداشته است. روسوفیل‌های داخلی باید در این زمینه پاسخگو باشند و مسوولیت خود را بپذیرند.»
وزیر خارجه آلمان در سفری غیرمنتظره امروز(شنبه) وارد کی‌یف شد؛ سفری که به گفته وی برای نمایش حمایت بی‌وقفه برلین از اوکراین در نبرد با روسیه انجام شده است.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در پیامی ویدیویی گفت که از نخستین روز ماه میلادی جاری، نیرو‌های کی‌یف «ده‌ها منطقه مسکونی را آزاد» کرده و ۱۰۰۰ کیلومتر مربع از خاک خود را در شرق و جنوب این کشور، از کنترل روسیه خارج کرده‌اند.
ستادکل ارتش اوکراین امروز مدعی شد که ارتش روسیه حمله شدیدی در ۳ جهت در منطقه دونتسک را آغاز کرده‌ است.
هنرمندانی از اوکراین و ایالات متحده در حال تبدیل انبوهی از اتومبیل‌های سوخته شده در روز‌های اولیه جنگ روسیه در اوکراین با گل‌های آفتابگردان درخشان هستند. هنرمندان ماشین‌های جنگ زده را نقاشی می‌کنند تا روحیه مردم اوکراین را بالا ببرند. با این حال، این ابتکار باعث ناراحتی برخی از مردم محلی شده است که فکر می‌کنند برای زیباسازی خرابه‌های جنگ خیلی زود است. مقامات شهری کار هنرمندان را تایید کرده اند و گفته‌اند که هیچ کس در ماشین‌ها کشته نشده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ