معاون قانون اساسی معاونت حقوقی رئیس جمهور گفت: دختر اهل زاهدان که نیازمند پیوند کلیه از مادر خود بود، با کمک سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی، پیوند خود را به صورت موفقیت آمیز انجام داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای با اشاره به انجام ۹۴۰ عملیات امدادی، از امدادرسانی به ۲۰۰۵ نفر، در هفته گذشته خبر داد.
با اعلام رسمی AFC، برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با فرمت کنونی، به صورت رسمی از دستور کار خارج شد و بازی‌های باشگاهی در سه سطح و با سبک جدیدی برگزار می‌شوند.
سمنان- فرمانده انتظامی استان سمنان از انجام چهار ماموریت ویژه پلیسی طی شبانه روز گذشته در استان خبر داد و گفت: شش نفر در این راستا دستگیر شدند.
سمنان- مدیرعامل جمعیت هلال احمر سمنان با بیان اینکه طی یک هفته گذشته در ۴۲ ماموریت امدادی حضور داشته‌ایم، گفت: از بین امدادرسانی‌ها عملیات رهاسازی برای دو جان باخته سوانح رانندگی انجام شد.
سمنان- فرمانده انتظامی استان سمنان از انجام سه ماموریت پلیسی طی شبانه روز گذشته در استان خبر داد و گفت: دستگیری سارق، قاچاقچی مواد مخدر و کشف محموله قاچاق از جمله آن ها است.
رئیس اورژانس فارس گفت: اقدامات درمانی مورد نیاز برای مصدومان در محل حادثه انجام شد و ۵ مصدوم جهت اقدامات تکمیلی درمانی به بیمارستان پیوند اعضا و سوانح سوختگی امیرالمؤمنین (ع) شیراز منتقل شدند.
تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از برنامه ریزی برای انجام کشت قراردادی در سطح ۴۵۴ هزار و ۸۹۰ هکتار در سال زراعی آینده در آذربایجان شرقی خبر داد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی در ایام حج تمتع گفت: در مجموع بیش از ۴۹۷ هزار ویزیت برای حجاج ایرانی در عربستان ارائه شده است.
یک ربات جراحی برای نخستین بار عمل پیوند کبد را به طور موفقیت آمیز انجام داد.
و به گفته ایستگاه رادیویی Cadena Ser در مادرید، مسی اولین حرکت خود را به سمت میامی با خرید یک آپارتمان لوکس در این شهر نزدیک به دو سال پیش انجام داد. او برای خرید این آپارتمان حداقل ۷.۲ میلیون پوند در سال ۲۰۲۱ هزینه کرده است.
دهقانی به تداوم روند پیوند اعضا در کشور طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته حدود ۳۵۰۰ مورد پیوند عضو در کشور انجام شد که این آمار در طول سال‌های گذشته بی سابقه بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تخصیص قطعه‌ای در بهشت زهرا برای جان بخشان باید انجام شود تا قهرمانان اهدای عضو در آن قطعه خاص دفن شوند.
نیروی دریایی ارتش کره جنوبی اغلب برای عقب راندن کشتی‌ها و قایق‌های کره شمالی که از مرز دریایی بین دو کشور عبور می‌کنند، شلیک هشدار انجام می‌دهد. سئول دولت پیونگ یانگ را مقصر حمله به یک کشتی خود در سال ۲۰۱۰ می‌داند که در جریان آن ۴۶ ملوان کشته شدند، اما کره شمالی مسئولیت آن را رد می‌کند.
دیدگاه ما در مورد هوش مصنوعی چهره‌ای ژانوسی دارد و از همان روز نخست با تناقض پیوند یافته است؛ ازیک‌سو به انجام کار‌های دشوار و طاقت‌فرسا به وسیله هوش مصنوعی و دستیابی انسان به «فراغت» خوش‌بین شده‌ایم و ازدیگرسو، هراس بیکاری گسترده خواب از چشمان‌مان گرفته است. آرزومند کشف کرات و سیارات دیگر بوده‌ایم، اما از جهش هوش مصنوعی و استیلای آن بر نوع بشر ترسیده‌ایم. پیشرفت روزافزون آن را ستایش کرده‌ایم، اما از تنبلی ترسیده‌ایم.
انجام طرح پژوهشی پیوند سلول‌های پیش ساز دوپامینرژیک مغز میانی مشتق شده از سلول های بنیادی جنینی انسانی به مدل بیماری پارکینسون در میمون از نتایج تلاش های پژوهشگران پژوهشگاه رویان است.
این اندام واره‌ها می‌توانند به مطالعه تعاملات مغز و چشم در طول رشد جنینی، مدل‌سازی اختلالات مادرزادی شبکیه و تولید انواع سلول‌های شبکیه شخصی سازی شده برای آزمایش‌های دارویی و پیوند عضو کمک کنند.
متخصصان مراقبت‌های بهداشتی امیدوارند کبد خوک را به انسان پیوند بزنند، اما این فرآیند ابتدا مستلزم آن است که کبد این حیوان بیشتر شبیه به کبد انسان شود. این همان چیزی است که شرکت میروماتریکس(Miromatrix) در حال انجام آن است.
محققان دانشگاه کالیفرنیا، سان‌فرانسیسکو از یک نوآوری جذاب خبر داده‌اند که «چسب سلولی» نام گرفته است. آن‌ها ادعا کرده‌اند که با کمک این نوآوری، در آینده دستاورد‌ها و امکانات پزشکی قابل توجهی مانند ساختن اندام در آزمایشگاه برای پیوند و بازسازی اعصاب آسیب دیده فراهم خواهد شد.
سرپرست واحد پیوند و فراهم‌آوری دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه با اخذ مجوز از وزارت بهداشت و همکاری شرکت دانش‌بنیان دانشگاهی نیسپا موفق به انجام عمل اهدا از فرد دهنده با مرگ حتمی شدیم، افزود: این عمل در مورد سه متوفی انجام و اعضای حیاتی بدن آن‌ها از جمله کلیه، کبد، پانکراس، روده و بافت‌های دریچه قلب جدا و به افراد گیرنده اهدا شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن اجازه انجام هفتمین آزمایش هسته ای را به کره شمالی نخواهد داد و پیونگ یانگ باید منتظر عواقب این اقدام باشد.
چینی در روز‌های اخیر ناچار است برای حفظ سلامتی خود دیالیز کند تا مقدمات انجام این عمل جراحی را پشت سر بگذارد.
دکتر ضرغام حسین‌احمدی، جراح قلب و رئیس بخش پیوند بیمارستان مسیح دانشوری گفت: در ساعت۱۱ چهارشنبه‌شب، اطلاع دادند که یک قلب در یزد آماده اهداست و طبق تصمیم اداره پیوند وزارت بهداشت و درمان، قلب به این بیمار ۳۷ساله تعلق پیدا کرده است. برای همین در کوتاه‌ترین زمان، هماهنگی‌ها انجام شد تا قلب توسط جت هوانیروز به تهران منتقل شود و از فرودگاه مهرآباد با بالگرد به بزرگراه ارتش برسد و در این مرحله توسط اورژانس کشوری به بیمارستان مسیح دانشوری منتقل شود. ما هم که در بیمارستان، بیمار را برای دریافت آماده کرده بودیم، عمل پیوند را انجام دادیم.
بیم آن می‌رود که پیونگ یانگ بتواند با آزمایش موشک‌های بیش تر، انجام آزمایش هسته‌ای مورد انتظار خود و یا حتی آغاز یک درگیری در مقیاس کوچک انتقام بگیرد.
چرا پس از هفت دوره از برپایی این حراج، متولیان امر واکنش نشان داده‌اند و در این چند سال چه عاملی باعث سکوت مسئولان مربوط شده بود؟! مسئولان در این مقطع چه اقدام حقوقی برای توقف و تعقیب عوامل این حراج انجام داده‌اند؟ آیا واکنش صرفاً در حد یک یادداشت انتقادی بوده و چرا؟! این نوع واکنش‌ها درباره ابهام‌ها پیرامون حراج و مالکانش، که «تابناک» نتوانست آن‌ها را کامل شناسایی کند، می‌افزاید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ