رشت - مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: زلزله ۵.۷ ریشتری آذربایجان که در مناطقی از استان گیلان احساس شد خسارتی نداشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ساعاتی پیش زلزله‌ای به قدرت ۵.۷ ریشتر در ۵۲ کیلومتری خاچماز جمهوری آذربایجان را لرزاند که این زلزله در گیلان نیز احساس شد.
۵۰ خانه در ۱۲ روستای شهرستان سراب شامل روستا‌های دامنجان، تازه کند، اسبفروشان، صومعه زرین، امام چای و شالقون به خاطر بافت قدیمی دچار ترک خوردگی دیوار شدند.
تبریز- مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی گفت: سه واحد مسکونی در زلزله شب گذشته سراب و میانه ۱۰۰ درصد تخریب و برخی واحدها نیز از ۳۰ تا ۵۰ درصد دچار خسارت شدند.
به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی زمین لرزه ۴.۹ ریشتری تا کنون ۱۷ مصدوم بر جای گذاشته است.
تبریز- مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: زلزله ۴.۹ ریشتری سراب خسارتی درپی نداشت.
زلزله‌ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر دوشنبه شب بخش‌هایی از سراب در آذربایجان شرقی را لرزاند.
آذربایجان غربی در پهنه مناطق پرخطر زلزله در کشور قرار دارد، موضوعی که نمود آن را در زلزله‌های اخیر خوی دیدیم اما تنها ۳۷ درصد واحدهای روستایی مقاوم‌سازی شده‌ و نگرانی‌ها را دوچندان کرده است.
ارومیه- زلزله‌ای با قدرت ۵.۱ ریشتر خوی در آذربایجان غربی را لرزاند.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی گفت: دو نفر مادر و پسر زلزله زده اهل خوی به دلیل گازگرفتگی ناشی از مصرف زغال در چادر جان خود را از دست دادند.
ارومیه - رئیس جمهور در گفتگوی تلفنی با استاندار آذربایجان غربی خواستار سرعت بخشیدن برای تامین سرپناه و اسکان مناسب زلزله زدگان خوی شد.
ارومیه - رئیس جمهور در گفتگوی تلفنی با استاندار آذربایجان غربی خواستار سرعت بخشیدن برای تامین سرپناه و اسکان مناسب زلزله زدگان خوی شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: ۱۲ تیم از کارشناسان فنی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز با حضور در روستا‌های بخش مرکزی شهرستان خوی به ادامه روند بازسازی واحد‌های مسکونی احداثی آسیب دیده از زلزله ۱۳ مهر در این شهرستان نظارت دارند.
استاندار آذربایجان غربی گفت: زلزله شهرستان خوی سبب آسیب رسیدن ۲۰ تا ۸۰ درصدی به واحد‌های مسکونی در ۷۰ روستا شده است.
تیم های ارزیاب خسارت بیمه ملت در استان آذربایجان غربی، به مناطق زلزله زده شهرستان خوی اعزام شدند.
باشگاه پرسپولیس با انتشار بیانیه‌ای خواستار کمک هم‌میهنان به زلزله زدگان آذربایجان شد.
بیت‌اللهی در خصوص تعداد واحد‌های آسیب دیده در این رخداد لرزه‌ای، توضیح داد: تعداد کل واحد‌های مسکونی روستایی خسارت دیده احتمالی ۹۰۶ واحد برآورد شده و تعداد آبادی‌های خسارت دیده احتمالی در زلزله ۵.۹ خوی استان آذربایجان غربی ۱۲۳ آبادی است.
تبریز- مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه زلزله خوی در این استان نیز احساس شد، گفت: بر اثر لرزش این زلزله تاکنون خسارتی مالی یا جانی در شهرهای استان گزارش نشده است.
استاندار آذربایجان غربی از مردم خواست خونسردی خود را حفظ کرده و اخبار صحیح را از منابع خبری موثق پیگیری کنند.
طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت ۹ و ۴۴ دقیقه شنبه شب در عمق ۷ کیلومتری اتفاق افتاد.
در پی وقوع زلزله در منطقه خوی در استان آذربایجان غربی، رئیس جمهور به وزیر کشور دستور داد در اسرع وقت ظرفیت‌های موجود را در خدمت رسیدگی به نیازها و مشکلات مردم مناطق آسیب‌دیده از زلزله قرار دهد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی اعلام کرد: زلزله ۵‌.۴ ریشتری خوی خسارت جانی نداشته است.
با وجود وقوع زلزله ۵.۴ ریشتری در حوالی خوی استان آذربایجان غربی، ترافیک شبکه در این منطقه زلزله‌زده و حوالی آن، روان و بدون اختلال است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی گفت: در حوزه کانونی زلزله ۲۳۰ مدرسه واقع شده که از این تعداد ۸۴ مدرسه توسط گروه‌های ارزیابی خسارت دیده شناخته شدند.
استاندار آذربایجان غربی گفت: ۱۱۲ واحد مسکونی در اثر زلزله خوی کاملا تخریب شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ