مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: ۱۲ تیم از کارشناسان فنی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز با حضور در روستا‌های بخش مرکزی شهرستان خوی به ادامه روند بازسازی واحد‌های مسکونی احداثی آسیب دیده از زلزله ۱۳ مهر در این شهرستان نظارت دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تبریز- زلزله نسبتا شدیدی شهرستان خوی را لرزاند و در شهر تبریز نیز احساس شد.
پیراهن مهدی مهدوی‌کیا با هدف کمک به کودکان زلزله زده خوی در آلمان فروش رفت.
فروش پیراهن بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران کمک ۱۰ هزار یورویی به کودکان زلزله زده خوی را به همراه داشت.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: همزمان با آغاز هفته هلال‌احمر و صلیب سرخ، مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حساب ۲ هزار و ۸۰۰ سرپرست خانوار متأثر از زلزله در خوی واریز شد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی برای بیش از ۶ هزار نفر از بازنشستگان آسیب دیده از زلزله خوی خبر داد.
سرپرست سازمان امدادونجات از ارائه خدمات به بیش از ۱۹۰ هزار نفر در سه زلزله بزرگ خوی خبر داد.
وی درباره تعداد چادر‌های برپا شده در مناطق زلزله زده خوی نیز گفت: بیش از ۴۴ هزار چادر را استفاده کردیم و هر خانواده تقریب یک چادر گرفته است. ما در واقع چهار برابر خانه‌های آسیب دیده اسکان اضطراری دادیم و چادر توزیع کردیم. چرا که پس لرزه‌ها باعث شد که این مردم آسیب پذیر باشند و بترسند از اینکه به خانه برود. حق هم داشتند و ما تکلیف داریم که این عزیزان را اسکان دهیم. اسم این فرآیند اسکان اضطراری است، مرحله بعد آن اسکان موقت است و بعد هم می‌شود اسکان دائم.
رئیس مرکز فرماندهی و کنترل عملیات سازمان امداد و نجات گفت: تا شب گذشته و با پایان عملیات برپایی اسکان اضطراری نزدیک به ۴۱ هزار تخته چادر در مناطق زلزله زده شهرستان خوی برپا شده‌است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر از برپایی ۹۵ اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق آسیب‌دیده از زلزله خوی خبر داد و گفت: ۱۲۵ هزار زلزله‌زده اسکان داده شده‌اند.
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشت ساعت ۲۱:۴۴ روز شنبه گذشته خوی را لرزاند که بر اثر آن بیش از ۹ هزار واحد آسیب جزیی یا کلی دیده است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر، از برپایی ۷۱ اردوگاه اسکان اضطراری و اسکان بیش از ۱۰۴ هزار نفر در شهرستان زلزله‌ زده خوی خبر داد.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، از استقرار چند ماشین لباسشویی صنعتی در مناطق زلزله زده شهرستان خوی خبر داد.
رئیس جمعیت هلال احمر از ایجاد ۵۰ اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق زلزله‌زده خوی خبر داد و گفت: حدود ۲۴ هزار تخته چادر در اختیار مردم در روستاهای متأثر از زلزله قرار گرفته است.
بنابر اعلام جمعیت هلال احمر، ۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر از هموطنان زلزله زده در شهرستان خوی، اسکان اضطراری داده شدند.
استاندار آذربایجان غربی گفت: زلزله شهرستان خوی سبب آسیب رسیدن ۲۰ تا ۸۰ درصدی به واحد‌های مسکونی در ۷۰ روستا شده است.
استاندار آذربایجان غربی از مردم خواست خونسردی خود را حفظ کرده و اخبار صحیح را از منابع خبری موثق پیگیری کنند.
دبیر کل جمعیت هلال احمر از پایان عملیات امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی خبر داد.
معاون عملیات سازمان امدادونجات از امدادرسانی به بیش از ۲۱ هزار نفر در زلزله خوی خبر داد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی گفت: در حوزه کانونی زلزله ۲۳۰ مدرسه واقع شده که از این تعداد ۸۴ مدرسه توسط گروه‌های ارزیابی خسارت دیده شناخته شدند.
مدیر قرارگاه فوریت‌های امدادی بنیاد احسان از طبخ و توزیع روزانه چهار هزار پرس غذای گرم در مناطق زلزله زده خوی خبر داد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: بیش از ۲ هزار دستگاه چادر امدادی میان زلزله زدگان شهرستان خوی توزیع شده است.
زلزله‌ای ۵/۴ ریشتری بامداد چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ شهرستان خوی در آذربایجان غربی را لرزاند. طبق اعلام استاندار آذربایجان غربی این زلزله فوتی نداشته، اما تاکنون هزار و ۱۲۷ نفر نفر مصدوم شده اند. همچنین زمین لرزه به ۵۰۰ خانه مسکونی آسیب ۲۰تا ۵۹ درصدی وارد کرده و ۵۰ منزل مسکونی به طور کامل تخریب شده است.
آ از تعداد ۱۱۶ نفر بستری مصدوم در بیمارستان، ۱۱۱ نفر در خوی و ۵ نفر هم در سلماس بستری شده اند و ۷۱ نفر نیز تحت عمل جراحی قرار گرفتند و یک نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارد.
میرزایی با تفکیک خانوار‌های مورد ارزیابی در زلزله امروز گفت: در خوی ۹ هزار و ۶۰۵ خانوار شامل ۳۴ هزار و ۲۳۹ نفر، در چایپاره دو هزار و ۱۵۰ خانوار شامل هفت هزار و ۷۸۱ نفر و در سلماس سه هزار و ۹۲۱ خانوار شامل ۱۴ هزار و ۸۷۷ نفر توسط تیم‌های امدادی و عملیاتی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ