وزیر خارجه آمریکا و دبیرکل ناتو در گفتگویی تلفنی از پیوستن سوئد و فنلاند به پیمان ناتو حمایت کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه آزادسازی دارایی‌های کشورمان، بخشی از تحقق دیپلماسی عزتمندانه است گفت: این مرحله از توافق، آزمون مجدد آمریکا نیز هست.
درباره افزایش حضور نظامیان آمریکایی در تنگه هرمز، می‌توان حدس زد این اقدام با ۲ هدف مهار ایران و تهدید ایران در مورد زندانیان دو تابعیتی، انجام شده است. اگر در انتخابات بعدی ایالات متحده مجددا جو بایدن ابقا شود، می‌توان حدس زد ریسک پذیری دولت وی بالاتر باشد، چرا که وقتی هراس از انتخابات بعدی وجود نداشته باشد، رئیس جمهور‌ها جسورتر عمل می‌کنند. دولت بایدن یک دولت کاملا سازمان یافته است. درواقع بر خلاف دولت ترامپ که نقش خانواده و نزدیکانش بیشتر از دستگاه حکومتی، وزارت خارجه، CIA ارتش و نهاد‌های امنیتی بود، دولت بایدن بر اساس رفتار کارشناسی شده پیش می‌رود. بایدن از همان ابتدا اعلام کرده بود به دنبال یک توافق کارشناسی شده است و بازگشت به برجام را مقدمه‌ای برای رسیدن به توافق جامع می‌داند.
برخی کشور‌های عربی که به سمت تنش زدایی با ایران حرکت کرده بودند، اقدام دو گانه‌ای را با حرکت به سمت آمریکایی ها، نشان می‌دهند و همزمان برخی مسائل کهنه و تنش زا را مجددا با ایران مطرح می‌کنند که شامل مسئله جزایر سه گانه ایرانی و میدان گازی آرش می‌شود. به اعتقاد من، همه این‌ها به معنای افتادن کشور‌های عربی و امریکا در یک دام سنتی است.
آمریکا از صدور بیانیه مطبوعاتی در شورای امنیت برای محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه جلوگیری کرد.
آمریکا از صدور بیانیه مطبوعاتی در شورای امنیت برای محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه جلوگیری کرد.
«جیل بایدن» همسر جو بایدن گفت که همسرش قصد دارد مجددا برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نامزد شود.
تضمینی برای دست یافتن طرفین به توافق وجود ندارد. مقامات آمریکا مجددا بر کلیدواژه عدم‌تمرکز بر برجام تاکید کرده‌اند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز پنج‌شنبه ارتباط سفر اخیر رابرت مالی به عمان با اظهارات یک‌نماینده مجلس در خصوص سفر قریب‌الوقوع سلطان عمان به تهران برای انتقال پیامی از واشنگتن به مقام‌های ایرانی را رد کرد.
یک عضو کنگره آمریکا از شکست سیاست های دولت بایدن در مهار داعش خبر داد که موجب شده این گروه تروریستی مجددا به خطری برای جهان به ویژه خاورمیانه تبدیل شود.
سوری ها در حالی با تبعات زلزله ویرانگر و تحریم‌های سزار آمریکا دست و پنجه نرم می کنند که تکفیری ها هم مجددا تحرکات خود را شروع کرده‌اند.
سفر مجدد حدادی به آمریکا به بهانه آمادگی برای مسابقه خداحافظی
روزنامه کیهان در خبر‌های ویژه خود مجددا به مولوی عبدالحمید حمله کرد و نوشت: مشکوک است که عبدالحمید اسماعیل‌زهی، پس از حمایت عجیب از حزب انگلیسی- صهیونیستی بهائیت، اینک سنگ اشغالگران را به سینه می‌زند و با ادبیات دیکته‌شده آمریکا و انگلیس و حتی صهیونیست‌ها، مدعی صلح حکومت اسرائیل و فلسطینی‌ها می‌شود.
کارشکنی مجدد آمریکا در دادن ویزای کشتی‌گیران ایران
پس از شکست مذاکره با آمریکا که رهبران کره شمالی مواضع آمریکا را عامل اصلی آن دانستند، این کشور مجددا و با قدرت بیشتری توسعه توانایی ساخت بمب هسته‌ای خود را ادامه داده است.
بلینکن گفت: زمان کاهش تولید نفت، بی نهایت اشتباه بوده، این در حالی است که ما برای بازیابی رشد اقتصادی تلاش می کنیم.
یک پژوهشگر ارشد مسائل استراتژیک با اعتقاد به این که هنوز برجام بهترین گزینه برای رفع تحریم‌ها علیه ایران است، تاکید کرد: تحریم‌هایی که آمریکا مجددا وضع کند جنبه نمادین دارد اما همان‌ها هم می‌تواند منجر به بدبینی در روند مذاکرات شود و حسن نیت لازم را مخدوش کند.
یک پژوهشگر ارشد مسائل استراتژیک با اعتقاد به این که هنوز برجام بهترین گزینه برای رفع تحریم‌ها علیه ایران است، تاکید کرد: تحریم‌هایی که آمریکا مجددا وضع کند جنبه نمادین دارد اما همان‌ها هم می‌تواند منجر به بدبینی در روند مذاکرات شود و حسن نیت لازم را مخدوش کند.
ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان که به دنبال مانور دریایی مشترک آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در هفته گذشته شبه‌جزیره کره را ترک کرده بود، مجددا به دریای شرقی بازمی‌گردد.
ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها دست از زیاده خواهی‌هایی که دارند بردارند، زیرا ایران هرگز به طرف مقابل باج نمی‌دهد و مجددا تاکید می‌کنم هدف از توافق انتفاع اقتصادی ایران باید باشد وگرنه در توافقی که خواسته‌های ایران تامین نشود آن توافق مورد قبول ایران نیست.
منابع خبری بامداد پنج شنبه از تجاوز مجدد آمریکا به خاک سوریه در شرق این کشور خبر دادند.
اگر گزارش الجزیره درست باشد، آمریکا قرار است 17 بانک را از تحریم ها خارج کنند. حالا چه تضمینی وجود دارد که کاخ سفید مجددا همه اینها را به بهانه هایی مانند مبارزه با تروریسم و... تحریم نکند؟ زیرا تنها مورد اختلاف و تنش که منجر به تحریم علیه ایران شده، مسئله هسته‌ای نیست
یک کارشناس ایرانی در گفتگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که یکی از اهداف مذاکرات برچیدن تحریم ها علیه تهران، بالا بردن هزینه هرگونه خروج آمریکا از توافق هسته ای در آینده است.
مرندی گفت: «یکی از ابعاد بالابردن بها، وجود ضمانت‌های هسته‌ای داخلی است. دیگری اقتصادی و دیگری سیاسی و حقوقی است».
وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا از ابتلای مجدد لوید آستین وزیر دفاع این کشور به ویروس کرونا خبر داد.
وزارت خارجه آمریکا درپی پایان دور جدید مذاکرات وین، سعی کرد تا درباره احیای برجام توپ را به زمین تهران بیندازد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ