کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا امروز اسناد پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو را امضاء می‌کند و در این‌باره سخنرانی خواهد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا از گردآوری اسناد جدید علیه رئیس‌جمهور این کشور خبر داد.
کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال اسناد بیشتری در خصوص اتهامات قضایی رئیس‌جمهور فعلی این کشور است.
به دنبال رسوایی افشای اسناد جنجالی محرمانه پنتاگون درباره اسرار جنگ اوکراین در فضای مجازی، رئیس جمهور آمریکا با صدور دستوری خواستار تشدید اقدامات تامینی در جلوگیری از افشای اسناد محرمانه شد.
اواخر دی ماه گزارش‌هایی مبنی بر کشف اسناد و اطلاعات محرمانه در خانه شخصی بایدن منتشر شد و رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که در سومین مرحله از کشف اسناد و اطلاعات محرمانه مربوط به دوران معاون «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی آمریکا در خارج از کاخ سفید، این بار گفته می‌شود اسنادی در خانه شخصی وی پیدا شده است.
جست‌وجوی روز جمعه به‌‌‌دنبال کشف مجموعه‌‌‌ای از اسناد طبقه‌‌‌بندی شده توسط وکلای خود رئیس‌‌‌جمهور در خانه وی در ویلمینگتون و دفتر واشنگتن که بایدن قبل از نقل مکان به کاخ سفید از آن استفاده می‌‌‌کرده است، صورت گرفت. همچنین وکلای بایدن به سرعت اسناد را به آرشیو ملی و بعدا به وزارت دادگستری تحویل دادند. ا
پاسخ عجیب رئیس جمهور آمریکا به رسوایی کشف اسناد طبقه‌بندی‌شده از خانه و دفتر کار وی، واکنش تند یک کارشناس حقوقی را در یک رسانه محافظه‌کار به همراه داشت.
ماجرای جدید کشف اسناد سرّی در دفتر و خانه جو بایدن، کاخ سفید را تحت فشار قرار داده است. این اسناد سرّی، قدیمی و مربوط به دوره‌ای است که او به عنوان معاون رییس جمهور در دولت باراک اوباما فعالیت می‌کرد.
به‌دنبال انتشار خبر کشف چند صفحه جدید از اسناد طبقه‌بندی‌شده در منزل شخصی رئیس جمهور آمریکا، جمهوری‌خواهان خواستار یورش اف‌بی‌آی به منزل وی شدند!
در ادامه این بیانیه همچنین تاکید شده که این اسناد محرمانه مربوط به دوره فعالیت بایدن به عنوان معاون «باراک اوباما»، رئیس جمهوری وقت آمریکا، پس از بازدید «ریچارد ساوبر»، وکیل کاخ سفید از خانه مذکور در روز پنج شنبه هفته گذشته پیدا شده است.
اسپوتنیک در گزارشی نوشت که تعداد اسناد کشف و ضبط شده از دفاتر شخصی رئیس جمهور آمریکا حالا به ۲۰ فقره رسیده و تعدادی سند نیز با برچسب «فوق محرمانه» نیز در بین آنها وجود دارد!
کاخ سفید از کشف تعداد محدودی اسناد طبقه بندی شده در خانه شخی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ایالت دلاویر خبر داد.
اگر تحقیقات جمهوریخواهان کنگره در ارتباط با کشف اسناد محرمانه در دفتر بایدن محکومیت او را ثابت کند، این مسئله ممکن است به صدور حکم ۱۰ سال حبس برای رئیس جمهور آمریکا منجر شود.
اگر تحقیقات جمهوریخواهان کنگره در ارتباط با کشف اسناد محرمانه در دفتر بایدن محکومیت او را ثابت کند، این مسئله ممکن است به صدور حکم ۱۰ سال حبس برای رئیس جمهور آمریکا منجر شود.
کشف اسناد محرمانه دولتی در دفتر شخصی رئیس‌جمهور آمریکا در شرایطی رسانه‌ای شده که اخیراً رئیس پلیس کنگره آمریکا نسبت به تشدید دوقطبی در جامعه و برگشت «شورش‌های ۶ ژانویه» هشدار داده است.
رسانه های آمریکا از کشف مجموعه جدیدی از اسناد محرمانه در دفاتر جو بایدن رئیس جمهور این کشور خارج از کاخ سفید خبر دادند.
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به کشف اسناد طبقه‌بندی شده در دفترش گفت: مردم می‌دانند که من اسناد و اطلاعات طبقه‌بندی شده را جدی می‌گیرم.
ترامپ در شبکه اجتماعی تروث‌سوشال نوشت: «اینکه بایدن اسناد فوق سری را تحویل چین داده است اقدامی فراتر از حد تصور است. »
رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید از کشف اسناد محرمانه در دفتر خصوصی‌اش شوکه شده و نمی‌داند این اسناد حاوی چه مطالبی هستند.
ساوبر اظهار کرد: این اسناد کشف شده حاصل درخواست و یا بررسی دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا نیست. این اسناد در "کمدی قفل‌شده" توسط وکلای شخصی جو بایدن در این اندیشکده یافت شد. این وکلا در این اندیشکده در حین بسته‌بندی پرونده‌هایی بودند که به این اسناد برخوردند. کاخ سفید با وزارت دادگستری و دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا همکاری می‌کند.
دادستان کل آمریکا به دادستانی شهر شیکاگو دستور داد تا اسناد طبقه‌بندی‌شده اکتشافی از دفتر شخصی رئیس جمهور این کشور را بازبینی کند.
رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که تازه‌ترین مدارک و شهادت شهود در پرونده یورش حامیان رئیس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره این کشور، «ناگوار» است.
ولادیمیر پوتین روز جمعه در جریان مراسم ویژه امضای رسمی اسناد پیوستن چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، زاپوریژیا و خرسون به خاک روسیه در محل تالار سنت جورج کرملین سخنرانی کرد و گفت: این مناطق حالا سرنوشتی مشترک با روسیه دارد، لذا دولت اوکراین باید سریعا آتش‌بس کند و به مذاکرات بپیوندد.
بایدن می‌گوید روسای جمهور ممکن است برخی از مواد حساس را به خانه ببرند.
«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا اسناد و پروتکل‌های الحاق فنلاند و سوئد به ناتو را امضا کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ