این گیاه که جزو سبزیجات دسته بندی می‌شود در قرن شانزدهم به انگلستان منتقل شد و برای اولین بار توسط یک پزشک انگلیسی به نام جان جرارد کشت داده شد و در واقع او اولین کسی بود که به این حقیقت دست یافت که گوجه فرنگی حاوی ماده سمی است، که بعد‌ها مشخص شد که این ماده نوعی سم به نام گلیکوآلکالوئید است و به همین علت جرارد در کتابی که منتشر کرد گوجه فرنگی را یک گیاه سمی اعلام نمود و در نتیجه انتشار این مطلب تا مدت‌ها در انگلستان و آمریکای شمالی خوردن آن به علت ناسالم بودن مرسوم نبود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
لی هونگ فای از هنگ کنگ تنها داور زن بیست و دومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ اولین قضاوت خود را در دیدار افتتاحیه انجام داد. روز شنبه تیم‌های ملی ژاپن و تایلند در ورزشگاه شش هزار نفری الغدیر ارومیه به مصاف یکدیگر رفتند که تیم ملی ژاپن با ارائه یک بازی زیبا و تماشاگرپسند سه بر صفر مقابل تایلند به پیروزی دست یافت. تیم ژاپن در این دیدار در سه ست متوالی و با نتایج ۲۵بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۲ مقابل تایلند به برتری رسید و نخستین پیروزی خود را در این رقابت‌ها بدست آورد. جو مینگ از چین و لی هونگ فای از هنگ کنگ به‌عنوان داوران اول و دوم، قضاوت این دیدار را برعهده داشتند. بیست و دومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ با حضور ۱۷تیم از امروز به میزبانی ایران در شهر ارومیه شروع شده و تا ۴شهریور ماه ادامه دارد.
برای اولین بار در تهران قلب یک مرد ۴۸ ساله که بر اثر مرگ مغزی درگذشته بود، با قلب یک نوجوان ۱۲ ساله تعویض شد.
پس از رحلت پیکر امام خمینی جهت وداع در روز ۱۵ خرداد ۱۳۶۸ به مصلای تهران منتقل شد، یخچال بزرگی با دیوار‌های شیشه‌ای بر روی چند کانتینر به‌طوری قرار گرفت تا مردم بتوانند پیکر امامشان که عمامه‌ای سیاه به نشانه انتساب به سادات بر روی سینه داشت را ببینند. پس از اقامه نماز ابتدا تصمیم گرفته شد برای تشییع کامیونی تابوت حامل پیکر را به بهشت زهرا که در ۲۰ کیلومتری مصلا بود منتقل کند و یک هلی کوپتر از آغاز مسیر تابوت را همراهی می‌کرد، در میانه راه به علت هجوم جمعیت زیادی که برای تشییع پیکر آمده بودند ادامه دادن مسیر غیر ممکن شد و هلی کوپتر به زحمت به زمین نشست و پیکر برای تکفین مجدد به جماران و در رور بعد به محل تدفین منتقل شد. در یازدهم ژوئن ۱۹۸۹، یک ششم جمعیت وقت ایران (بیش از ده میلیون نفر)، جمعیتی به وسعت ۳۲ کیلومتر برای تشییع پیکر امام خمینی به حوالی بهشت زهرا آمدند تا این بدرقه بزرگترین مراسم تشییع دنیا لقب بگیرد. بخشی از عکس‌های زیر از مجموعه آرشیو خبرگزاری ایرنا از مراسمات پس از رحلت رهبر کبیر انقلاب در سال ۱۳۶۸ است که برای اولین بار منتشر می‌شود.
نفرات دعوت شده به نخستین اردوی تیم فوتبال امید ایران معرفی شدند.
اقتصاد ایران تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد و اولین بخشی که به شدت از این موضوع تاثیر گرفته؛ صادرات و فروش نفت و درآمد‌های حاصله است. با اینحال دولت رئیسی می‌گوید درآمد نفتی‌اش هشت برابر شده است. سوال مهم این است که درآمد نفتی در اقتصاد ایران چه می‌شود و در کجا به مصرف می‌رسد؟
گورستانی که تفکر پایه‌ریزی آن با هدف پایان‌دادن به قبرستان‌های متعدد در پایتخت ایران در سال ۱۳۴۵ شکل گرفت، در نهایت در ۲۷ تیر ۱۳۴۹، اولین میهمان دائمی خود را پذیرا شد؛ پس از «محمدتقی خیال» که در قطعه یک، ردیف یک و شماره یک به خاک سپرده شد، حدود یک‌میلیون‌و ۷۰۰ هزار نفر دیگر هم در بزرگ‌ترین گورستان ایران ساکن شدند تا شهر بزرگی از مردگان در جنوب تهران و در محدوده منطقه ۱۹ شکل بگیرد.
پدر آرات حسینی در واکنش به انتقاد‌ها در فضای مجازی نوشت: ایران بامردمانی نفرین شده که تا یک حرفی برامون ساخته می‌شه عقده‌هاشون رو می‌نویسند! این جماعت لیاقت آرات من را نخواهند داشت تو اولین فرصت دیگر خواهیم رفت.
سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: : در اولین ماه امسال، ده میلیون و ۴۷۱ هزار تن کالا به ارزش سه میلیارد و ۶۴۵ میلیون دلار صادر شده است.
مدیر کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر گفت: در تعطیلات ایام نوروز امسال، بیش از ۲ هزار نفر از موزه استاد علی اکبر صنعتی، چهره ماندگار هنر مجسمه سازی ایران و اولین هنرمند داوطلب
تیم بسکتبال سه نفره دختران ایران در یک بازی نزدیک در اولین مصاف خود در کاپ آسیا مغلوب فیلیپین شد.
تیم ملی بسکتبال سه نفره پسران ایران، اولین بازی خود در مرحله مقدماتی کاپ آسیا در سنگاپور را با پیروزی مقابل برونئی آغاز کرد.
تیم ملی بسکتبال سه نفره پسران ایران، اولین بازی خود در مرحله مقدماتی کاپ آسیا را با پیروزی مقابل برونئی آغاز کرد.
تیم ملی بسکتبال سه نفره پسران ایران در اولین بازی خود در مرحله مقدماتی کاپ آسیا مقابل برونئی به برتری رسید.
چوپان گفت: «من توانستم به عنوان هفدهمین نفر در ۵۸ سال گذشته که از برگزاری مسترالمپا می‌گذرد، مجسمه ساندو را به نام ایران کنم. ساندو مردی آلمانی و اولین کسی بود که تناسب اندام را به مردم معرفی کرد. این مجسمه هر سال به قهرمان می‌رسد و اکنون به نام من است.»
مجتبی گهستونی فعال میراث فرهنگی خوزستان گفت: تخریب و سرقت چند کتیبه ایلامی چغازنبیل در خوزستان صحت دارد. وقتی اولین اثر ثبت جهانی ایران، با ۶۰۰ هکتار وسعت فقط یک نفر نیروی یگان حفاظت دارد و نگهبان آن بدون امکانات و تجهیرات لازم از بنا حفاظت می‌کند، در نبود رده حفاظتی و حصار در اطراف بنا، بروز این مشکلات قابل پیش‌بینی است.
قائم مقام تامین و تولید گروه صنعتی ایران خودرو از افتتاح خط تولید انبوه محصول هایما7X، جدیدترین محصول ایران خودرو در اسفندماه امسال خبر داد که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.
قایقرانان ایران در ادامه اولین روز از بخش فینال مسابقات روئینگ قهرمانی آسیا صاحب یک مدال طلا و یک برنز دیگر شدند.
دروازه‌بان ولز در دقیقه ۸۴ دیدار مقابل ایران با کارت مستقیم داور از زمین اخراج شد.
تیم ملی بسکتبال سه نفره دختران زیر ۱۷ سال ایران در اولین دیدار خود از کاپ آسیا شکست خورد.
تیم بسکتبال سه نفره دختران ایران در اولین دیدار خود در مرحله مقدماتی کاپ آسیا در رده سنی زیر ۱۷ سال مقابل مالزی شکست خورد.
ترکیب یازده نفره تیم ملی فوتبال ایران مقابل اروگپئه نکات قابل توجهی در بردارد.
مدیر رسانه ای تیم ملی فوتبال ایران نسبت به انتشار فهرست ۵۰ نفره برای اردوی اتریش واکنش نشان داد.
عباس ناطق نوری و ابوالفضل زمانیان با کسب 2 نشان نقره اولین مدال‌های تاریخ اسکی روی آب ایران در مسابقات آسیایی بخش قایق را به ثبت رساندند.
سربازان گمنام امام زمان (عج) ده نفر از تروریست‌های تکفیری - صهیونیستی داعش که قصد انجام چند عملیات تروریستی در میان عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را داشتند؛ دستگیر نمودند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ