بسیاری از شرایط بهداشتی دیگر ازجمله تومورهای سرطانی وجود دارد که زیره پتانسیل کمک به درمان آنها را دارد. دانشمندان مطالعاتی را با استفاده از زیره بر روی حیوانات انجام داده‌اند و دریافته‌اند که این ادویه می‌تواند از رشد تومورها جلوگیری کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هم‌اکنون مصرف روزانه سی‌ان‌جی ۲۳ تا ۲۴ میلیون مترمکعب است و این ظرفیت وجود دارد که ۳۵ تا ۴۰ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در کشور توزیع شود.
نتایج تحقیقات درباره محاسن و مضرات قهوه چه می‌گویند؟ محققان در تحقیقاتی جدید مضرات و محاسن مصرف را مورد بررسی قرار داده در نتیجه این تحقیقات مصرف قهوه در حد متوسط در روز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان، نارسایی قلبی، دیابت نوع ۲ و حتی مرگ را کاهش دهد.
مصرف آبغوره در درازمدت و در کنار آن اصلاح سبک زندگی از جمله داشتن خواب منظم، ورزش و داشتن برنامه غذایی مناسب می‌تواند تاثیر کوچکی بر روی کنترل فشارخون و چربی خون داشته باشد که با نظر پزشک هم می‌توان مصرف دارو را به تدریج حذف کرد.
هل این ادویه کوچک می‌تواند کالری بسوزاند و وزن بدن را حفظ کند و اشتها و مصرف غذا را افزایش دهد.
محققان در تحقیقی جدیدی فهمیده‌اند افرادی که بیش از ۴.۵ سال داروی ضدریفلاکس مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل قرار دارند.
سیسنروس-زوالوس ابراز کرد: نتایچ این تحقیق نشان داد که مصرف هل به کاهش اشتها و کاهش وزن کمک می‌کند. وی معتقد است که این قابلیت جدید کشف شده در هل می‌تواند در بازار رو به رشد تغذیه ورزشی یا به‌عنوان کمکی برای افزایش اشتها در افراد در دوره نقاهت استفاده شود.
مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: میزان اوج مصرف برق در ۲۰ روز از ۲۴ روز مرداد ماه بیش از رکورد مصرف برق سال گذشته است.
سالاری گفت:نزدیک ۲۱ تن کاتالیست به یک پالایشگاه فراسرزمینی برای تولید بنزین ارسال شده است، همچنین نخستین کمپرسور ایرانی ساخت داخل برای استفاده در پالایشگاه فراسرزمینی به‌زودی رونمایی می‌شود.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت:۱۰ نمره منفی برای سواری‌ها و ۲۰ نمره منفی برای خودروهای عمومی که رانندگان آنان موادروانگردان مصرف کرده اند، در نظر گرفته شده است.
مصرف سیر باعث کنترل کلسترول، جلوگیری از تولید هورمون آنژیوتنسین دو و ریلکس کردن رگ‌های خونی خواهد شد. ظاهراً سیر می‌تواند در طول ۲۴ ساعت به بهبود بدن کمک کند. از نظر متخصصان مصرف ۶ حبه سیر به طور روزانه می‌تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد.
نتایج تحقیقی در سال ۲۰۱۰ که در نشریه داروی دیابت (Diabetic Medicine) منتشر شد نیز نشان داد که مصرف دو گرم دارچین کاسیاس به مدت ۱۲ هفته منجر به کاهش معیار میانگین گلوکز خون (HbA ۱ c) و فشار خون در مقایسه با گروه‌های کنترل شد.
ادویه های لاغری کننده ای وجود دارد که برای افراد چاق بسیار مناسب است، مصرف این ادویه جات موجب افزایش سوخت و ساز بدن می شود و کمک بسیاری به لاغری می کند.
آبریزش بینی همان تخلیه یا خروج مخاط از بینی است که علاوه‌بر سرماخوردگی و وجود هوای سرد ممکن است به دلیل حساسیت‌های مختلف و یا مصرف غذا‌های حاوی ادویه زیاد نیز به وجود بیاید.
مصرف داروهای مسکن بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن (ادویل) برای بسیاری از افراد روش سریع و ساده‌ای برای کاهش موثر دندان دردهای خفیف تا متوسط است. توجه کنید که بیشتر از دوز توصیه شده روی بسته بندی دارو، مصرف نکنید.
اگر دیابت دارید، این ادویه را جزئی ثابت از برنامه غذایی خود قرار دهید؛ مصرف منظم این چاشنی به بهتر شدن پاسخ انسولین کمک می‌کند.
دارچین تاثیر قابل قبولی بر کنترل گرسنگی دارد و تقریبا تاثیر آن سریع احساس می‌شود. مصرف این ادویه جذب گلوکز در خون را کاهش می‌دهد و از آنجا که با افزایش سطح قند خون، احساس گرسنگی به‌وجود می‌آید، گنجاندن دارچین یکی از ترفندهای تسریع سیری محسوب می‌شود.
پونه کوهی (اورگانو) یک ادویه غذایی بسیار خوش عطر و قوی محسوب می‌شود؛ مطالعات صورت گرفته در سال ۲۰۱۲ توسط محققان دانشگاه لانگ آیلند نشان می‌دهد، می‌توان از این چاشنی برای درمان سرطان پروستات استفاده کرد و ماده شیمیایی کارواکرول از خودکشی سلول‌ها پیشگیری می‌کند.
یک متخصص طب ایرانی گفت: سالمندان به دلیل ضعف قوای بدنی و درد‌های مفصلی، در صورت کم تحرکی، بیشتر از سایر گروه‌های سنی دچار سوءهاضمه و یبوست می‌شوند.
رژیم غذایی مدیترانه‌ای عمدتاً مبتنی بر گیاه است و شامل غلات کامل، روغن زیتون فوق بکر، میوه‌ها، سبزیجات، لوبیا‌ها و حبوبات، آجیل، گیاهان و ادویه جات است. ماست، پنیر و منابع پروتئین بدون چربی مانند ماهی، مرغ یا تخم مرغ، گوشت قرمز و فرآوری شده فقط در مقادیر کم مصرف می‌شود.
متخصص طب سنتی با اشاره به غذا‌های مضر فصل پاییز، گفت: مصرف فست فودها، ادویه تند و تیز، ترشی‌ها، بادمجان، عدس، پنیر شور، رب و سس‌ها، چای پررنگ، شوری‌ها، قهوه، نسکافه، کاکائو غلیظ در پاییز مناسب نیست.
تحقیق جدید نشان می‌دهد ترکیب طبیعی موسوم به کورکومین در زردچوبه می‌تواند به نابودی برخی ویروس‌ها کمک کند.. مطالعات نشان می‌دهد کورکومین می‌تواند از آلودگی سلول‌ها به ویروس‌های قابل انتقال دستگاه گوارش (TGEV) جلوگیری کند. مصرف این ترکیب در دوز بالا به نابودی ذرات ویروس منجر می‌شود.
خوردن غذا‌های تند در دوران بارداری بی‌خطر است. اما بهتر است در این دوره از خوردن آن اجتناب کنید. هرچند خوردن غذا‌های تند بر رشد جنین در ۹ ماه هیچ تاثیری ندارد. اما اگر ادویه جات مختلف مصرف می‌کنید و میل به غذا‌های تند دارید بهتر است به مقدار کمتری از آن مصرف کنید. تا حدی که به طور کامل از خوردن چنین غذا‌هایی دست بردارید.
یک الگوی غذایی که با مصرف زیاد میوه، سبزیجات، غلات کامل، ماهی، روغن زیتون، لبنیات کم چرب و آنتی اکسیدان‌ها و مصرف کم غذا‌های حیوانی مشخص می‌شود، ظاهراً با کاهش خطر افسردگی مرتبط است.
زیره ادویه‌ای با عطر قوی و خواص شناخته شده است، اما گاهی در مورد آن مبالغه می‌شود! زیره سیاه و سبز هر دو طبعی گرم و خشک دارند؛ زیره سیاه بیشتر مصارف دارویی دارد و توصیه نمی‌شود که به صورت عمومی مصرف شود، اما از زیره سبز می‌توان به عنوان ادویه در غذای روزمره استفاده کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ