سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تصویب نهایی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، موجب افزایش شفافیت اقتصادی و درآمدهای مالیاتی و نیز کاهش چند میلیونی پرونده های قضایی خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روبرتو فیرمینو در نخستین دیدار رسمی خود برای الاهلی، دست به هت تریک زد و برای آقای گلی خط و نشان کشید.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: امیدواریم مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به دغدغه‌های رهبر انقلاب، در بررسی و تصویب طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول تسریع کند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت:ثبت رسمی می‌تواند از معاملات معارض، جعل و پولشویی جلوگیری کند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: امیدواریم در روزهای آینده مشکلات احتمالی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در مجمع حل و در اسرع وقت وارد فاز اجرایی شود.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: امیدواریم در روزهای آینده مشکلات احتمالی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در مجمع حل و در اسرع وقت وارد فاز اجرایی شود.
درگاه ثبت من، به عنوان پنجره واحد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خدمات الکترونیکی مرتبط با سامانه‌های مختلف از جمله املاک، ثبت آنی، مالکیت معنوی، ثبت شرکت‌ها را به عموم مردم ارائه می کند.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: انتشار احکام قطعی و محکومیت دفاتر متخلف، به جهت بازدارندگی در دستور کار قرار می‌گیرد.
مجلس تصویب کرد موجران املاک مسکونی مکلفند قرارداد اجاره املاک و مستغلات را از طریق دفاتر اسناد رسمی در سامانه الکترونیک ثبت اسناد و یا در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت نمایند.
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران درباره چرایی اهمیت الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول توضیحاتی داد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: صحت سنجی اسناد عادی ابرازی از سوی مردم برای دریافت سند رسمی است.
رئیس کانون سردفتران گفت: طرح الزام به ثبت سند رسمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است.
جلسه مجمع عمومی باشگاه استقلال روز 5 اردیبهشت ماه در وزارت ورزش و جوانان برگزار می‌شود.
سال ۱۴۰۱ به اتمام رسید و در مجموع بازدهی قابل قبولی برای بازار سرمایه نداشت. بازار سهام کمترین بازده را نسبت به سایر بازارهای موازی در این سال به ثبت رساند. اما در ماه‌های پایانی سال گذشته اخبار و قوانین مثبت زیادی به بازار مخابره شد که نیرو‌های محرک خوبی برای رشد بازار بودند؛ از تغییر نرخ ارز نیمایی از ۲۸هزار و ۵۰۰تومان به نرخ توافقی یعنی رقمی بین ۳۵‌هزار تا ۴۰‌هزار تومان گرفته تا آشتی با جهان عرب که پس از مدت‌‌‌ها یاس و ناامیدی، انرژی و پالس مثبتی به اقتصاد ایران ارسال کرد. به نظر می‌رسد چین در پی افزایش نقش سیاسی خود در معادلات جهانی و به‌ویژه در منطقه خاورمیانه است و سعی دارد نقش واسطی قدرتمند را در جهت ثبات در خاورمیانه بازی کند.
مدیرکل امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از امکان صدور سند رسمی برای املاک با اسناد عادی خبر داد.
مدافع مغضوب استقلالی‌ها علیه تیم سابق خود طرح شکایت کرد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از نهایی شدن افزایش تعرفه‌های دفاتر اسناد رسمی خبر داد و گفت: این تعرفه طی چند روز آینده ابلاغ خواهد شد.
با موافقت نمایندگان مجلس، برخی از مواد طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول برای بررسی بیشتر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهادکشاورزی از آغاز ثبت درخواست رسمی متقاضیان اجرای کشت قراردادی، خبر داد.
دومین جمعه مهر ماه به عنوان روز ملی قالی شویان مشهد اردهال از سوی شورای فرهنگ عمومی در تقویم رسمی کشور ثبت شد.
مجلس ابهامات شورای نگهبان در خصوص «طرح الزام به ثبت معاملات غیر منقول» را رفع نکرده و بر مصوبه قبل و ارسال به مجمع تشخیص مصلحت نظام اصرار دارد. در هر حال قبل از ارسال به مجمع تشخیص مصلحت نظام باید ابهامات آن را رفع کند.
مجلس ابهامات شورای نگهبان در خصوص "طرح الزام به ثبت معاملات غیر منقول" را رفع نکرده و بر مصوبه قبل و ارسال به مجمع تشخیص مصلحت نظام اصرار دارد. در هر حال قبل از ارسال به مجمع تشخیص مصلحت نظام باید ابهامات آن را رفع کند.
باشگاه سرانجام توانست خریدهای جدیدش را به طور رسمی ثبت کند و تنها ژول کنده، مدافع فرانسوی، هنوز فهرست باشگاه کاتالانی قرار نگرفت.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از انجام نخستین ثبت سفارش رسمی واردات با رمزارز به ارزشی معادل ۱۰ میلیون دلار خبر داد.
یکی از مواردی که جامعه امروز ما نیاز دارد برای اینکه ما یک امنیت قضایی ایجاد کنیم و به نوعی حفظ شأن و جایگاه اسناد را رعایت کنیم، توسعه سند رسمی است. متاسفانه بیش از ۷۰ درصد از پرونده‌های قضایی ما مربوط به بحث‌های املاک است و شاید از این ۷۰ درصد نیز بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد مشکل اساسی مربوط به قولنامه‌های عادی است

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ