استاد دانشگاه علامه طباطبایی در واکنش به برخورد فیزیکی حراست این دانشگاه با یکی از دانشجویان نوشت: «کوبیدن سر یک دانشجو به دیوار اسم رمز تحول دانشگاه است...اگر گفتند کتک زدن یک استثناء بوده است، کارل اشمیت را به یاد آرید، او دریافته بود آنچه استثناء است قاعده را تعیین می‌کند. ماجرا به کنترل و تنبیه دانشجو منحصر نیست. ماجرای قاعده‌ای است که کلیت دانشگاه را هدف گرفته است.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی از اخراج خود خبر داد.
دکتر معتمدی تاکید کرد: ما در دانشگاه علامه طباطبائی ستادی با عنوان "شورای هادی" تشکیل دادیم که این شورا مسئولیت دارد در دانشکده‌های مختلف دانشجویان را که حجاب را رعایت نمی‌کنند شناسایی و بعد از صحبت با آن‌ها کمک کند تا دانشجویان متوجه شوند مشکل بی حجابی از کجا شکل گرفته است.
دکتر معتمدی با تاکید بر اینکه هیچ دانشجویی در اتفاقات اخیر به دلیل فعالیت درون دانشگاهی زندانی نشد، ادامه داد: از ابتدا تعدادی از دانشجویان ما در اغتشاشات بیرون از دانشگاه شرکت کرده و بازداشت شده بودند که خوشبختانه با همکاری و واسطه گری دانشگاه با مسولان قوه قضائیه و غیره تمامی آنها آزاد شده و به دانشگاه برگشتند .
نجفقلی حبیبی رئیس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی در برنامه حضور خاطره‌ای از پاسخ سید محمد خاتمی به پرسش یک دانشجو در آخرین سالی که به دانشگاه تهران رفته بود، مطرح کرد.
مدیر دفتر حقوقی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: با فرمان جدید مقام معظم رهبری و عفوی که شامل طیف وسیعی از افراد درگیر در اعتراضات و آشوب‌های اخیر شد، این عده از دانشجویان نیز از رأفت و ارفاق لازم بهره‌مند شدند.
شلیک به کارمند دانشگاه علامه
او تحت عمل جراحی قرار گرفته و در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.
صبح امروز یک فرد موتور سوار به یکی از کارمندان بخش آموزش دانشگاه علامه طباطبایی تیراندازی کرد و متواری شد.
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و پارک علم و فناوری دانشگاه علامه، در زمینه راه اندازی طرح های دانش محور، همکاری می کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه گفت: زمزمه هایی به صورت غیررسمی شروع شده که کسانی به اسم دلسوزی می خواهند دولت بودجه را بدون جداول اطلاعاتی ارائه دهد که دعا می کنم صحت نداشته باشد و فقط یک شیادی رسانه ای باشد. اگر کسانی فکر می کنند عدم شفافیت به دولت کمک می کنند تجربه احمدی نژاد در زمینه شفافیت گریزی چه کارنامه ای برای کشور رقم زد.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: روند تحولات مقداری کالا‌های اساسی را بررسی کنیم مشاهده خواهیم کرد که چه مردم باشرافتی داریم. پرسش اصلی این است که مدارای نجیبانه مردم ایران با فقر تا کجا می‌تواند ادامه داشته باشد.
معاون دانشجویی دانشگاه علامه بیان کرد: در ۱۶ آذر ماه هیچ برنامه و تقاضایی برای برگزاری تجمعی نداشتیم، ولی در پی برگزاری تجمعاتی، حدود ۲۰ نفر ممنوع الورود شدند. این دانشجویان افرادی هستند که اصرار دارند این مسیر را ادامه دهند و رفتار‌های مداراگونه ما را بر نمی‌تابند و دانشگاه در مقابل از ابزار‌های قانونی خودش استفاده خواهد کرد.
معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به برخی شایعات و ابهامات مطرح شده درباه خودکشی یکی از دانشجویان این دانشگاه تاکید کرد: دانشجوی متوفی این دانشگاه به هیچ وجه فرد سیاسی نبوده و از امکانات خوابگاهی دانشجویی نیز بهره‌مند بوده است.
عبدالله معتمدی،‌ رییس دانشگاه، هیئتی را مامور پیگیری و تحقیق درباره جزییات این حادثه تلخ کرده است.
در پی تجمع‌های اعتراضی شب گذشته در مناطق مختلف شهر تهران، اطراف خوابگاه دخترانه "شهید سلامت" دانشگاه علامه طباطبائی نیز از تبعات ناآرامی‌ها در امان نماند و خساراتی به خوابگاه و دانشجویان وارد شد. معاون دانشجویی دانشگاه علامه ضمن تایید این خبر توضیحاتی در این زمینه ارائه داد.
معاون دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی گفت: شب گذشته (سه‌شنبه ۲۴ آبان) تجمع‌هایی در محیط پیرامونی خوابگاه دختران شکل گرفته بود. این تجمع‌ها با ورود سرویس دانشجویان به خوابگاه همزمان می‌شود و هنگامی که دانشجویان از سرویس پیاده شده و در محیط قرار می‌گیرند، شلوغی فضا موجب ترس و تشویش آن‌ها می‌شود. تعجیل دانشجویان برای ورود به خوابگاه، منجر به آسیب‌دیدگی برخی می‌شود. یکی از دانشجویان نیز دچار استرس شده و حال عمومی وی نامساعد می‌شود. دانشجویی دیگر نیز به درب ورودی برخورد می‌کند و آسیب می‌بیند.
سخنگوی دولت گفت: به دعوت دانشجویان علامه در جلسه پرسش و پاسخ حضور پیدا کردم، جلسه طولانی بود و سلیقه های مختلف سوالات خود را مطرح کردند و با هم‌مباحثه و صحبت کردیم.
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت عصر سه شنبه ۲۶ مهر با حضور در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در جمع دانشجویان حاضر شد و به پرسش‌های آنها پاسخ داد. پس از پایان این جلسه جمعی از دانشجویان این دانشگاه در برابر دانشکده علوم سیاسی تجمع کردند.
سخنگوی دولت با حضور در جمع دانشجویان معترض دانشگاه علامه طباطبایی (ره) سخنان آنان را شنید و به سوالات آنان پاسخ داد.
تعداد اندکی از دانشجویان حاضر که از همان ابتدا ساز مخالف می‌زدند، سالن را ترک کرده و حاضر به گفت‌وگو یا طرح پرسش در این نشست دانشجویی نشدند؛ این گروه از دانشجویان که تعداد آنان در محوطه به حدود ۹۰ نفر افزایش یافت، روبه‌روی دانشکده حقوق دانشگاه علامه تجمع کرده و اقدام به طرح برخی شعارهای نامناسب و غیراخلاقی کردند.
تیم ایران به سرپرستی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، مدال طلای مسابقات جهانی «ایده و اختراعات کرواسی ۲۰۲۲» را کسب کرد.
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: هیچ یک از دانشجویان دستگیر شده این دانشگاه در محوطه‌های دانشگاه بازداشت نشده اند و این دستگیری‌ها همگی در سطح شهر و مناطق مختلف بوده است، اما با این حال دانشگاه پیگیر آزادی این دانشجویان بوده است.
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: انتظار داریم با کمک دستگاه‌های اجرائی خیلی از مشکلات جامعه را برطرف کنیم، پاسخ خیلی از مشکلات اجتماعی در حوزه علوم انسانی است، یعنی خیلی از مشکلاتی که امروز در جامعه است واقعا پاسخش در علوم انسانی است.
محمدرضا معتمد متخصص مغز و اعصاب و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران علام کرد: شایع‌ترین سردردها، سردرد‌های اولیه هستند. سردرد‌های میگرنی و استرسی جزو این دسته از سردرد‌ها هستند؛ سردرد‌های میگرنی شایع‌ترین نوع سردردهاست و سردرد‌های تنشی، با شیوع کمتر در رتبه دوم شیوع سردرد‌های اولیه قرار دارند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ