وزیر امور خارجه گفت: از توسعه مناسبات و بازگشت عادی روابط با دیگر کشورهای منطقه و جهانی اسلام، از جمله جمهوری عربی مصر و کشور مسلمان و برادر مراکش نیز استقبال می‌کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رابطه ترکیه و چین برگرفته از رویکرد شرق گرایی آنکارا مقابل دولت های غربی نیست، این دو کشور بیشتر در پی توسعه مناسبات اقتصادی هستند.
وزیر امور خارجه کشورمان نوشت: از بازگشت ثبات به این کشور اسلامی استقبال می‌کنیم و مصمم به توسعه مناسبات دوجانبه هستیم.
در گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و کنیا آخرین وضعیت روابط دوجانبه و راه‌های توسعه مناسبات فیمابین مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پیام همتای برزیلی خود به مناسبت ۱۲۰ سالگی روابط دیپلماتیک میان دو کشور نوشت: ایران وبرزیل ظرفیت‌ها و اشتراکات فراوانی برای توسعه مناسبات دارند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با هدف تعمیق و گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان ایران و اندونزی، امروز و تا ساعاتی دیگر تهران را به مقصد جاکارتا ترک خواهد کرد.
روسای جمهور روسیه و قزاقستان در دیدار خود بر لزوم گسترش مناسبات دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کردند.
به منظور توسعه و تحکیم روابط و گسترش مناسبات میان جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان، پنج یادداشت تفاهم و یک توافقنامه همکاری میان دو کشور به امضا رسید.
وزیر نفت و منابع معدنی سوریه فردا طی سفری رسمی و سه روزه به الجزائر می‌رود.
امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان در یک گفت‌وگوی تلفنی بر توسعه همه جانبه مناسبات ایران و امارات تاکید کردند.
وزیر اقتصاد برای شرکت در پنجمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و عراق و رایزنی با مقامات عراقی درباره توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی شامگاه یکشنبه به بغداد می‌رود.
وزیر خارجه کشورمان در ادامه دیدار رسمی خود در سفر به بغداد با رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.
سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در شهر دبی با وزیر امور خارجه دیدار کرد که وزیر خارجه در این دیدار بر ضرورت توسعه همه جانبه مناسبات با امارات متحده عربی و به ویژه دبی تاکید کرد.
معاون وزیر ارتباطات از آمادگی پست ایران برای در اختیار قرار دادن تجارب خود در زمینه‌های تحول دیجیتال، هوشمندسازی، خدمات مالی پستی و پست سبز به پست عمان خبر داد.
رئیس جمهور ترکیه در دیدار با هیئت روسی بر توسعه مناسبات دو جانبه با روسیه تاکید کرد.
معاون اول رییس جمهور گفت: لازمه توسعه روابط اقتصادی و ارتقاء سطح مناسبات تجاری ایران و بلاروس این است که هماهنگی و تعاملی سازنده میان دولت ها و بخش خصوصی دو کشور ایجاد شود.
رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا گفت: مناسبات کلان ایران و ونزوئلا در چارچوب نقشه راه توسعه ۲۰ ساله دو کشور تحت راهبری روسای جمهور دو کشور در سال‌های اخیر رشد کرده است.
وزیر نیرو در گفت‌وگوی برخط با وزیر انرژی ترکمنستان با اشاره به لزوم افزایش میزان مناسبات دو کشور، بر توسعه همکاری‌های فی مابین در حوزه انرژی تأکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار نایب رئیس گروه دوستی – پارلمانی سوریه و ایران بر نقش مجالس دو کشور برای توسعه مناسبات دوجانبه تاکید کرد.
رئیس‌جمهور در پیامی به نخست وزیر جدید عراق، گفت: ایران مانند گذشته بر عزم خود جهت تحکیم، تعمیق و توسعه همکاری‌های فیمابین تاکید می‌کند و برای توسعه این مناسبات آمادگی کامل دارد.
وزرای خارجه ایران و بلغارستان با گرامیداشت صد و بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور، آن را فرصتی مناسب برای توسعه روابط فیمابین قلمداد کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با استقبال از فعال سازی مناسبات دو کشور در حوزه های مختلف بر نبود محدودیت در ارتقای روابط فیمابین و استفاده از ظرفیتهای موجود برای توسعه مناسبات تاکید کرد.
هدف نخست پیونگ یانگ این است که از فضای ملتهب مناسبات میان آمریکا و روسیه نهایت استفاده را داشته و زمینه را برای توسعه برنامه موشکی خود فراهم کند
وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه بلاروس روز دوشنبه در محل اقامت وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.
معاون اول رئیس جمهور روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه را روابطی راهبردی توصیف کرد و گفت: اراده تهران برای توسعه مناسبات با مسکو و ایجاد جهش در روابط فیمابین جدی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ