سرعت گسترش بیابان در ایران ۳برابر فعالیت‌هایی است که در بخش مقابله با بیابان زایی انجام می‌شود.سطح عرصه‌های بیابانی۴۴میلیون هکتار بوده که ۳۰ تا ۳۲میلیون هکتار در معرض فرسایش بادی قرار دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
براساس آخرین گزارش‌ها که به زودی منتشر می‌شود، میزان فرسایش خاک در ایران به ۱۶.۲ تن در سال رسیده در حالی که متوسط فرسایش خاک در آسیا ۳.۴۷ تن در هکتار است.
سمنان- معاون آبخیزداری منابع طبیعی از افزایش کانون های بحران بیابانی شدن در کشور خبر داد و گفت: فرسایش خاک در ایران دو برابر میانگین جهانی برآورد می شود.
معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: متوسط فرسایش خاک در ایران ۱۵.۴ تن در هکتار است.
وزیر کشور گفت: در حال حاضر دو مساله جمعیت و خاک اولویت های ما در حفظ تمامیت اراضی و امنیت کشور بوده که نیاز به رسیدگی فوری با بسیج عمومی دارد.
وزیر کشور گفت: در حال حاضر دو مساله جمعیت و خاک اولویت های ما در حفظ تمامیت اراضی و امنیت کشور بوده که نیاز به رسیدگی فوری با بسیج عمومی دارد.
رادیاتورهای کاربردی در اماکن مسکونی، اداری و تجاری یکی از ابزارهای کاربردی است که محافظت از آنها در برابر خوردگی و رطوبت بسیار حائز اهمیت است.
گسترش بیابان در کمتر از دو دهه از ۶ هزار هکتار به بیش از ۱۴ هزار هکتار با برگزاری همایش و گفتاردرمانی حل نخواهد شد.
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: ایران به لحاظ تنوع گیاهی و ذخائر ژنتیکی در بین ۸ کشور نخست جهان قرار داشته که متاسفانه رتبه نخست فرسایش خاک را در اختیار دارد.
بهره‌گیری از دانش آبخیزداری و آبخوان‌داری (مدیریت یکپارچه آبخیزداری) برای کشت دیم مثمر ثمر و مفید خواهد بود و می‌تواند نقش بسیار مهم و مؤثری در افزایش تولید کشت دیم داشته باشد.
اصفهان- معاون منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: سالانه حدود ۴۵ هزار هکتار به مساحت کانون‌های بحران فرسایش بادی اصفهان افزوده شده و فرسایش خاک این خطه بالاتر از نُرم جهانی است.
معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: اگر قرار است برنامه های احیا خاک های تخریب شده درست پیش برود سالانه باید حداقل یک میلیون هکتار بیابان احیا شود.
وجود خلاءهای قانونی برای حفظ جنگل‌ها، لزوم فرهنگ‌سازی کاشت درخت و توجه به خاک و فرسایش خاک از جمله محورهایی است که طی سال‌های اخیر در روز درختکاری مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته است.
بخش کشاورزی با چالش های بنیادینی رو به روست که زمینه غیربهره ور بودن آن را در کلان موضوع فراهم کرده است؛ از گسترش بیابان ها تا محصولاتی که هیچ آماری از میزان و نحوه تولید آن ها موجود نیست.
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در صورت عدم توجه به تغییرات اقلیمی جهان و ادامه فرسایش خاک کشور در آینده ایران جزو ۷۰ کشور خشک جهان خواهد بود.
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در صورت عدم توجه به تغییرات اقلیمی جهان و ادامه فرسایش خاک کشور در آینده ایران جز ۷۰ کشور خشک جهان خواهد بود.
فراخوان طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه حوزه آب و محیط زیست از سوی ستاد توسعه فناوری‌های آب فرسایش، خشکسالی و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری منتشر شد.
خاک در کنار آب امنیت غذایی جهان را تضمین می کند و با توجه به فرسایش خاک، کشت بهینه آن از ضروریات امروز دولت هاست.
«نتانیاهو» تلاش می کند تا از آشفتگی سیاسی داخلی رژیم صهیونیستی بهره برداری و با تخریب نظام حقوقی و سلب اختیارات دیوان عالی، قوانینی را تصویب کند که از محاکمه او جلوگیری کند.
مشهد ـ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: طبق آخرین بازنگری انجام شده در شناسایی کانون‌های بحرانی فرسایش بادی، این کانون‌ها در سطح ۲۲ شهرستان بیابانی در خراسان رضوی واقع است.
الگوی کشت مناسب فرسایش خاک را کمتر کرده و محصولات را با قیمت مناسبی به دست مصرف کننده می‌رساند.
شاهرود- تخریب پوشش گیاهی و منابع طبیعی برای سود آنی شامل فروش زغال تاغ، چرای دام سبک و سنگین، معادن و ... باعث بروز پدیده‌های شومی مانند فرسایش در شاهرود شده است.
این مستندساز در آستانه جشنواره سینما حقیقت؛ پوستر فیلمش را که توسط بنفشه جهانگیری طراحی شده است، با رعایت پروتکل های بهداشتی میان کشاورزان بُرد تا آنها به عنوان یکی از اقشار صدمه دیده از فرسایش خاک، به بهانه نمایش این مستند، با امضا و اثر انگشت بر اعلان آن، هشداری بدهند که موضوع فرسایش خاک را مسئولان جدی بگیرند چون آن طور که در این مستند اشاره شده است،این قشر یکی از اقشار صدمه دیده از موضوع فرسایش خاک هستند.
صدرعاملی با اشاره به سوژه مستند بر سرخاک که درباره فرسایش خاک است، خاطرنشان کرد:با تماشای این مستند، متوجه می شویم آنچه در زمین، خاک و محیط زیست مان در حال اتفاق افتادن است و همگی به بقای انسان مربوط است را باید بر روی آن تعمل کنیم.
پس از نمایش مستند "بر سرخاک" که درباره موضوع چالش برانگیز فرسایش خاک است، علیرضا بهرامی شاعر و روزنامه نگار که اجرای این برنامه را برعهده داشت، یادی کرد از خبرنگاران از دسته رفته و همکارانی که در خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در این سال ها به سفر ابدی رفتند و یادآور شد: امروز که اینجا جمع شدیم، سالگرد سقوط هواپیما سی ۱۳۰ خبرنگاران و از دست دادن دو همکارانمان حسن قریب و اسماعیل عمرانی هم هست و حالا اینجا جمع شدیم برای فقدان دو همکار دیگرمان که کمتر از یک سال است که آنها را از دست داده ایم، مهشاد کریمی و همکار عزیزش ریحانه یاسینی (خبرنگار ایرنا) که در سانحه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در ارومیه از دنیا رفتند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ