معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: دانشنامه حقوق بشر اسلامی ظرف یک ماه آینده نهایی و به عنوان معتبرترین اثر حقوق بشری در سال جاری پیگیری می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روزنامه ایران نوشت: آقایان اگر مدعی هستند دانشگاه آزاد خصوصی است بهتر است از عضویت هیأت علمی در دانشگاه دولتی استعفا دهند و مأموریت خود را از دانشگاه‌های دولتی لغو کنند و به عضویت هیأت علمی دانشگاه درآیند؛ نمی‌شود از دولت حقوق بگیریم و یک مؤسسه خصوصی را اداره کنیم و عضو شورا‌ها و نهاد‌های حاکمیتی باشیم.
استاد حقوق انرژی دانشگاه تهران گفت: ما به واسطه ی استفاده از توانمندی های داخلی و استفاده از یک شاهکار مهندسی توانستیم در یک اقدام ابتکاری خود را برای برداشت روزانه 12 الی 15 میلیون متر مکعب گاز از این فاز آماده کنیم که با برداشت سکو از فاز 12 و انتقال و نصب آن در فاز 11 با پیمایش بیش از 550 کیلومتر این ابتکار مهم کامل شد.
منایع خبری در دانشگاه تهران خبر دادند که سالن مطالعه دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، به دستور محمدصادق کوشکی تفکیک شد و کتابخانه‌ی مرکز مطالعات جهان به صورت انحصاری در اختیار آقایان قرار گرفت!
مسئول اجرایی سازی بیانیه رسالت تعلیم و تربیت اجتماعی دانشگاه آزاد در نامه‌ای تاکید کرد: اساتید ضروری است از باب حفظ حقوق عامه و تضمین کیفیت یادگیری، به افرادی که مبادرت به کشف حجاب در کلاس درس یا نقض سایر موارد مندرج در دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری می‌نمایند تذکر دهند. معاونت‌های آموزش موظفند این موضوع را با اساتید طرح نمایند.
به گفته این منابع در حدود ۲۰ ماه که از تسلط دوباره طالبان گذشته است، ۲۲ استاد از دانشکده هنرهای زیبا، ۳۲ استاد از دانشکده زراعت/کشاورزی، ۲۷ نفر از دانشکده انجنیری (مهندسی)، ۲۲ نفر از علوم کامپیوتر، ۲۱ نفر از دانشکده حقوق و علوم سیاسی، ۱۴ نفر از دانشکده روانشناسی، ۱۳ استاد هم از دانشکده علوم اجتماعی و ۱۲ استاد دیگر هم از بخش اداره عامه از کشور خارج شده‌اند.
همایش بین‌المللی حقوق بشر با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه برگزار شد و روند بازداشت و محاکمه حمید نوری در سوئد بررسی شد.
رییس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: در حوادث سال ۱۴۰۱، هشت دانشجو در دانشکده ما، دستگیر شدند پیگیری کردم ۷ دانشجو مربوط به سهمیه ایثارگران بودند. پدر‌های آن‌ها جانباز و شیمیایی و سپاهی بودند.
حالا بازار عزل و نصب‌ها داغ است. از روز گذشته، مطالب متعدد درباره برخورد با مقصران نحوه پرداخت حقوق اسفند معلمان در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها منتشر می‌شود. از عزل وزیر آموزش و پرورش توسط رئیس جمهور و معرفی گزینه‌های پیشنهادی مانند رئیس دانشگاه فرهنگیان به عنوان سرپرست تا عزل مدیرکل دفتر وزارتی و معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش و مدیران مرتبط با مالی در این مجموعه.
رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی گفت: سران کشورهای اروپایی تبعات تصمیم خود را بررسی کرده و خواستند تا از رویارویی تمام عیار با ایران پرهیز کنند.
رییس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: در فضای بین المللی مسائل راهبردی هر لحظه، توضیح و تدوین می‌شود و به این دلیل قدرت سیاسی با علم، پیوند داده شده است.
احمدی در واکنش به اخراج محسن برهانی از هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌گوید: متاسفانه دانشگاه‌ها به طرق مختلف، بهانه‌هایی می‌تراشند تا به اخراج اساتید شکل و شمایل حقوقی دهند.
بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی دانشگاه تهران اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو را محکوم کرد.
لایحه بودجه ۱۴۰۲ به دنبال رشد علمی و تقویت تحقیقات دانشگاه ها است از این رو حقوق اساتید دانشگاه افزایش پیدا خواهد کرد.
خطیبی با اشاره به اینکه صرف ۹۴ درصد از اعتبارات برای حقوق به روسای دانشگاه بازمی‌گردد، عنوان کرد: «جذب نیروی شرکتی ممنوع است. دانشگاه را که ما درست نکردیم و ۴۰ سال است که دانشگاه‌ها کار می‌کنند. چه دلیلی دارد که رئیس جدید تعدادی نیروی شرکتی اضافه کند؟ این اتفاقات باعث بلعیده شدن اعتبارات آموزش عالی می‌شود.»
افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان، هشدار به دانشگاه های علوم پزشکی، افزایش پلکانی حقوق ها در سال آینده و صدور اولین مجوز ثبت محور از مهمترین اخبار حوزه اقتصاد کلان در هفته اخیر بوده است.
رئیس دانشکده حقوق دانشگاه تهران هرگونه برنامه برای عدم همکاری با محسن برهانی عضو هیئت علمی این دانشگده را رد کرد.
دانشجوی دکتری حقوق بین الملل دانشگاه تهران نکات و ابعاد جدیدی درباره حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد بیان کرد.
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت عصر سه شنبه ۲۶ مهر با حضور در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در جمع دانشجویان حاضر شد و به پرسش‌های آنها پاسخ داد. پس از پایان این جلسه جمعی از دانشجویان این دانشگاه در برابر دانشکده علوم سیاسی تجمع کردند.
تعداد اندکی از دانشجویان حاضر که از همان ابتدا ساز مخالف می‌زدند، سالن را ترک کرده و حاضر به گفت‌وگو یا طرح پرسش در این نشست دانشجویی نشدند؛ این گروه از دانشجویان که تعداد آنان در محوطه به حدود ۹۰ نفر افزایش یافت، روبه‌روی دانشکده حقوق دانشگاه علامه تجمع کرده و اقدام به طرح برخی شعارهای نامناسب و غیراخلاقی کردند.
استاد دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها تنها یک مُسکن است، که اثر موقتی و مقطعی دارد، گفت: همواره دولت‌ها در برهه‌های مختلف راحت‌ترین راهکار را انتخاب می‌کنند و به همین دلیل است که امروز شاهد هستیم وضعیت اقتصادی کشور در بدترین وضع ممکن است، از سوی دیگر دولت برای بهبود اوضاع باید بتواند تورم را کنترل کند، در غیر این صورت ما هر زمان ممکن است با شوک‌های تورمی مواجه شویم.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه مهاجرت نخبگان وجود دارد، گفت: این امر قابل کتمان نیست و ما بررسی‌هایی انجام دادیم که ببینیم دلایل خروج نخبگان از کشور چیست و این بررسی‌ها نشان داد که عمده دلایل آن تصور آینده و نبود شغل مناسب و همچنین فراهم نبودن زیر ساخت‌های زندگی بوده است.
در بخشی از توضیح دانشگاه هنر آمده است: سازه‌ی الاکلنگ که به اثر «جای به جای» معروف است، با هماهنگی‌های انجام شده به یکی از فضا‌های عمومی شهر منتقل شد تا علاوه بر رسمیت بخشیدن به نام خود و گریز از یکجایی، در معرض بازدید عموم نیز قرار گیرد. ضمن آنکه حقوق مادی و معنوی این اثر همچنان متعلق به سازنده‌ی اثر است، این سازه بدون هرگونه آسیب دیدگی در هر زمان آماده تحویل به صاحب اثر می‌باشد
در طی این نشست دکتر عباس کریمی، استاد تمام دانشکده حقوق دانشگاه تهران، دکتر هانی حاجیان، رئیس شعبه 20 حقوقی تهران، آقای افشین شیرازی، دبیر کمیسیون حقوقی بانک های کشور و آقای کاووس ایرج پورعضو هیات مدیره بانک ملی ایران به بحث و تبادل نظر در رابطه با ماهیت حقوقی این موضوع پرداختند.
مصوبه سران قوا درباره حداکثر افزایش اجاره‌بها بین ۱۵ تا ۲۰ درصد عملی نمی‌شود و صاحبان خانه به این مصوبه تمکین نمی‌کنند، امروز مستاجران به «چه‌کنم چه‌کنم» افتاده‌اند. از طرفی مصوبه حداکثر افزایش ۲۰ درصدی برای اجاره‌بها هم روی زمین مانده است. آقای رئیس جمهور کمر مستاجران خم شده به داد آن‌ها برسید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ