وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش خصوصی «واگنر» خود را برای تحویل تسلیحات و تجهیزات به مسکو آماده می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرویس اطلاعاتی انگلیس درباره احتمال آموزش نیروهای بلاروسی در نزدیکی مرز لهستان به دست نیروهای ارتش خصوصی «واگنر» هشدار داد.
فرمانده گروه شورشی «واگنر» می‌گوید که این گروه در حال حاضر نیرو جذب نمی‌کند اما احتمالا در آینده نسبت به جذب نیرو اقدام خواهد کرد.
رئیس جمهور بلاروس در نشست با پوتین گفت: نیروهای واگنر شروع به فشار آوردن به ما کرده‌اند؛ آنها می‌خواهند به غرب بروند و می‌گویند «بگذارید برای گشت‌وگذار به ورشو و ژشوف برویم!»
گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس جمهور روسیه قصد دارد تا یکی از فرماندهان ارتش خصوصی «واگنر» را جایگزین فرمانده شورشی سابق این گروه کند.
اعضای گروه شبه نظامی واگنر قرار است به سربازان ارتش بلاروس آموزش نظامی دهند.
وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه طبق برنامه در حال تکمیل دریافت تسلیحات و تجهیزات نظامی از گروه واگنر هستند.
رئیس جمهور بلاروس ضمن تاکید بر اینکه نظم جهانی به وجود آمده پس از جنگ جهانی دیگر وجود ندارد درباره واگنر هم موضع کرد.
یک مقام گروه واگنر اعلام کرد که حضور این گروه در بلاروس موجب نگرانی ناتو شده است.
پریگوژین افزود: خواست ما مجازات کسانی است که مرتکب اشتباه در حین عملیات نظامی شدند.
قبل از شورش دیروز (۲۴ ژوئن)، نقش کلیدی واگنر در جنگ اوکراین غیرقابل کتمان بود. اما دوران اوج پریگوژین و نیروهایش به عنوان «یک ارتش مستقل» که در برابر فشار برای جذب به وزارت دفاع روسیه مقاومت می‌کنند، رو به پایان بود. حال با پایان یافتن این شورش ۲۴ ساعته و تبعید فرمانده به بلاروس این پرسش مطرح است که نیرو‌های واگنر چه خواهند کرد
مدیر تلویزیون دولتی راشاتودی روسیه گفته است که کودتای واگنر توسط سرویس‌های مخفی ایالات متحده، انگلیس و اسرائیل سازماندهی شده بود.
منابع اطلاعاتی و امنیتی آمریکا طی چند ماه گذشته در مورد کشتار و درگیری میان واگنر و ارتش روسیه هشدارهایی داده بود و فرمانده این گروه زیر نظر قرار داشت.
معاون شورای امنیت روسیه امروز گفت: اگر شورشیان واگنر بر تسلیحات هسته‌ای روسیه تسلط پیدا کنند، برای کل جهان فاجعه‌بار خواهد بود.
پریگوژین مدعی شده در مقر ارتش روسیه در شهر روستوف حضور دارد و پایگاه‌های نظامی این شهر را تحت کنترل دارد.
در پی «شورش» فرمانده نیروهای «واگنر» علیه ارتش روسیه، فرماندار منطقه روستوف اعلام کرد تمام مراسم‌ها و رویدادهای عمومی برنامه‌ریزی‌ شده در این شهر لغو شده است.
گمان می‌رود در هفته‌های پیش از حمله روسیه به اوکراین، مزدوران گروه واگنر حملاتی با "پرچم دروغین" در شرق اوکراین انجام دادند تا به روسیه بهانه‌ای برای حمله بدهند. اکنون، پیام‌هایی در رسانه‌های اجتماعی روسیه مبنی بر استخدام مزدوران با دعوت از آن‌ها به 'یک پیک نیک در اوکراین' دیده شده است.
فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو با اشاره به عملیات موسوم به «چرخ گوشت باخموت» و در ادامه نارضایتی از عدم تامین تسلیحات، گفت که دیگر سلاحی نمانده تا با آن «گوشت را چرخ کنند!»
فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو با اشاره به عملیات موسوم به «چرخ گوشت باخموت» و در ادامه نارضایتی از عدم تامین تسلیحات، گفت که دیگر سلاحی نمانده تا با آن «گوشت را چرخ کنند!»
فرمانده ارتش واگنر اعلام کرد که ارتش اوکراین روزانه تا نزدیک به ۶۰۰ نظامی خود را در باخموت از دست می‌دهد.
فرمانده ارتش خصوصی روسیه با توجه به شرایط میدان نبرد، احتمال آغاز ضد حملات اوکراین را مطرح کرد.
فرمانده ارتش خصوصی روسیه از آغاز شورش در میان برخی نظامیان اوکراینی خبر داد.
این گروه همچنین وارد خاک ناتو شد و در ماه فوریه مخفیانه با «رابط‌های ترکیه‌ای» در تلاش برای دریافت سلاح برای جنگ در اوکراین ملاقات کرد؛ اما مشخص نیست که آیا آنها توانستند به تسلیحات دست پیدا کنند یا خیر؟ اما همچنین بخشی از این اسناد نشان می‌دهند که کشور مالی در غرب آفریقا به‌عنوان یک جایگاه دریافت تسلیحات از ترکیه مطرح بوده است. در این اسناد از قول یکی از کارمندان واگنر نقل شد که این شرکت بیش از ۱۶۴۵پرسنل در مالی دارد.
پاسور تیم ملی والیبال ایران گفت: مسابقات جام واگنر برایمان جنبه تدارکاتی دارد تا در بهترین شرایط روانه رقابت‌های قهرمانی مردان جهان شویم.
پاسور تیم ملی والیبال ایران گفت: مسابقات جام واگنر برایمان جنبه تدارکاتی دارد تا در بهترین شرایط روانه رقابت‌های قهرمانی مردان جهان شویم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ