اعضای گروه شبه نظامی واگنر قرار است به سربازان ارتش بلاروس آموزش نظامی دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نخست وزیر لهستان مدعی شد که ارتش خصوصی «واگنر» دست به اقدامات خرابکارانه زده و نباید تهدید این گروه را دست کم گرفت!
رئیس جمهوری بلاروس در اظهاراتی روز سه‌شنبه اعلام کرد ممکن است ارتش این کشور از تجربه رزمی این گروه نظامی در راستای بهبود نظامی ارتش خود استفاده کند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس جمهور روسیه قصد دارد تا یکی از فرماندهان ارتش خصوصی «واگنر» را جایگزین فرمانده شورشی سابق این گروه کند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس جمهور روسیه قصد دارد تا یکی از فرماندهان ارتش خصوصی «واگنر» را جایگزین فرمانده شورشی سابق این گروه کند.
سخنگوی کرملین اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه پنج روز پس از لشکرکشی ناکام ارتش خصوصی «واگنر» به مسکو، با فرمانده این گروه شورشی دیدار کرده است.
رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد که در جریان شورش ارتش خصوصی «واگنر» علیه مسکو، او رئیس جمهور روسیه را متقاعد کرده است که فرمانده این گروه شورشی را «حذف نکند.»
براساس بیانیه کاخ کرملین، رئیسی در تماس تلفنی با پوتین از اقدامات دولت روسیه در رابطه با تحولات روز ۲۴ ژوئن که در آن روز گروه واگنر علیه ارتش روسیه شورش کرده بود، حمایت کرد.
منابع اطلاعاتی و امنیتی آمریکا طی چند ماه گذشته در مورد کشتار و درگیری میان واگنر و ارتش روسیه هشدارهایی داده بود و فرمانده این گروه زیر نظر قرار داشت.
یک کارشناس مسائل بین‌الملل درباره شورش گروه واگنر در روسیه می گوید: به گمان من ارتش روسیه در جنگ علیه واگنرها با علاقه و حرارت بیشتری نسبت به جنگ با اوکراینی ها خواهد جنگید و آن ها را سرکوب خواهد کرد. جشن و سروری که در اوکراین برگزار شده نشان دهنده این است که جنگ اولیه برای واگنر ها چقدر نفرت انگیز بود و چقدر امیدوار هستند که با این شورش شاید آقای پوتین ضعیف شود و یا بساط اش جمع شود.
تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد نیروهای امنیتی روسیه در حال تخلیه موزه‌ها،  مراکز خرید و پارک های مسکو از توریست‌ها و بازدیدکنندگانند. در پی آغاز درگیری نظامی بین گروه نظامی واگنر و ارتش روسیه، اقدامات امنیتی در پایتخت این کشور تشدید شده است.
یوگنی پریگوژین، مدیر گروه نظامی واگنر، آخر ماه آوریل، وجود سه گروه به نام‌های فلیم (شعله)، استریم (جریان) و تورچ (مشعل) را تایید کرد. از ابتدای سال میلادی جاری گازپروم، ارتش خصوصی خود را تشکیل داده است.
گمان می‌رود در هفته‌های پیش از حمله روسیه به اوکراین، مزدوران گروه واگنر حملاتی با "پرچم دروغین" در شرق اوکراین انجام دادند تا به روسیه بهانه‌ای برای حمله بدهند. اکنون، پیام‌هایی در رسانه‌های اجتماعی روسیه مبنی بر استخدام مزدوران با دعوت از آن‌ها به 'یک پیک نیک در اوکراین' دیده شده است.
ارتش خصوصی واگنر شرکتی خصوصی است که وابستگی غیر مستقیم به ارتش روسیه دارد و از طریق استخدام داوطلبین در جنگ‌های نیابتی مشارکت می‌کند.
سخنگوی کاخ کرملین در پی انتشار اخبار نادرست درباره حمله ارتش روسیه به گروه واگنر از سوی رسانه‌های معاند روسیه اعلام کرد که پوتین را در جریان اخبار کذب قرار داده‌ایم.
بیانیه منتسب به رئیس گروه شبه نظامی واگنر ادعا می‌کند نیرو‌های این گروه از سوی روسیه هدف حمله قرار گرفته‌اند.
فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو مدعی شد که مقامات ارشد کرملین، پوشش خبری درباره او و گروهش را ممنوع کرده‌اند؛ ادعایی که با پوشش گسترده‌ اخبار تسلط کامل مسکو بر باخموت، در تضاد است!
فرمانده ارتش خصوصی واگنر خواستار واگذاری مواضع این گروه در باخموت به نیروهای چچنی شد.
فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو می‌گوید عدم تامین سلاح کافی برای آن در خط مقدم جبهه جنگ با اوکراین، به‌زودی کار این گروه را تمام خواهد کرد.
گروه نظامی واگنر از کنترل مرکز شهر باخموت و اهتزاز پرچم روسیه بر فراز ساختمان مرکزی این شهر خبر داد. ارتش اوکراین به غرب باخموت عقب نشینی کرده است.
فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به روسیه می‌گوید که نه تنها این گروه بلکه تمام ارتش روسیه در شرق اوکراین با کمبود مهمات مواجه هستند.
رئیس گروه واگنر از زلنسکی و نیروهای اوکراینی خواسته است تا از باخموت عقب نشینی کنند.
پوتین این جنگ را با ارتشی به سبک دوران استعمار ادامه می‌دهد. روس‌ها از خانواده‌های مرفه از سربازی طفره می‌روند یا از روسیه فرار می‌کنند و ارتش روسیه و گروه واگنر را مجبور می‌کنند از میان اقلیت‌های قومی - لزگین‌ها، آوارها، بوریات‌ها، تاتارها، چوواش‌ها و ... سربازگیری کنند. اما از آنجا که روسیه به طور تاریخی این اقوام را سرکوب کرده است، این تصور که آن‌ها وفاداری واقعی به دولت روسیه داشته باشند، دور از ذهن است.
ایالات متحده گروه روسی واگنر را به عنوان سازمان جنایی فراملی معرفی می کند.
کارشناسان نظامی می‌گویند که به نظر می‌رسد شهر باهموت برای هر دو طرف ارزش استراتژیک کمی دارد، اما نیرو‌های روسی از جمله مزدورانی که برای گروه واگنر می‌جنگند در روز‌های اخیر بمباران خود را تشدید کرده اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ