فیصل بن فرحان نیز در این گفتگو تاکید کرده که عربستان سعودی روابط با چین را سنگ بنای مهم روابط خارجی می‌داند و کشورش به طور کامل به اصل چین واحد پایبند است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
از سال ۲۰۱۸ که فضاپیمای Chang'e-۴ در ماه فرود آمد، شروع به نمونه‌برداری از مواد معدنی گوشته ماه کرد و حال امروز سرنشینان این فضاپیما توانستند که لایه‌هایی از ماه را که تا عمق ۳۰۰ متری این سیاره را تشکیل می‌دهد، با جزئیات بیشتر بررسی کنند.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: امروز روسیه در مقابل توسعه طلبی پیمان آتلانتیک شمالی ایستاده و چین هم به دنبال تقویت توان نظامی خود برای مقابله با آمریکا است.
وزیر خزانه‌داری آمریکا بهبود روابط اقتصادی با چین را از برنامه‎‌های سفر خود به این کشور عنوان کرد.
پس از سفر عباس به چین، اکنون نتانیاهو به دنبال دیدار با رئیس جمهور چین است.
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور از طرح صلح چین برای مسئله اوکراین استقبال می‌کند.
به گفته یک مشاور ارشد دولت برزیل، این کشور تصمیم دارد در بخش تولید نیمه رسانای چین سرمایه گذاری کند و از فناوری های آن استفاده کند.
این‌ها نشان می‌دهند که چین سعی دارد تبدیل به یک قدرت چندضلعی در دنیا شود و دیگر قصد ندارد خود را به حوزه‌های تجاری و اقتصادی محدود کند؛ بنابراین به نظر من چین در حال خروج از پوسته قدیمی و سنتی خودش است و حتی ارتباطش با روسیه را هم می‌توان در همین چارچوب تحلیل کرد
یک رسانه آلمانی گزارش داده روسیه در حال انجام مذاکراتی با یک شرکت چینی برای خرید ۱۰۰ فروند پهپاد است.
رئیس کمیته خدمات دفاعی سنای آمریکا می گوید این کشور برای رقابت با روسیه و چین باید چاره ای بیندیشد.
کشور‌های عاقل که چین هم یکی از آن‌ها است، کاری با این ندارند که ایران با عربستان یا اروپا مشکل دارد. بله البته متوجه هستند که چه می‌گذرد و در سیاستهایشان لحاظ می‌کنند؛ اما اگر بتوانند با عربستان کار اقتصادی بزرگ کنند و هم‌زمان با ایران هم کار اقتصادی خوب کنند این کار را انجام می‌دهند. این حالت‌های خود ماست که نگاهی می‌کنیم که ببینیم چه کشوری با دیگری خوب یا بد است. اما مراودات اقتصادی ربطی به این چیز‌ها ندارد.
کارشناس اقتصادی گفت: چین رابطه تجاری با ایران دارد و از طرفی هم با غربی ها همکاری دارد و صرف بر این است که رابطه با ایران را حفظ کند.
رئیس جمهور آمریکا گفت که واشنگتن خواهان درگیری با چین نیست اما با پکن به صورت همه جانبه رقابت می کند.
الکساندر گابویف، یکی از اعضای ارشد بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی، گفت: «چین در تنظیم روایت خود با توجه به مخاطب بسیار ماهر است.» او افزود: « اما وقتی به روابط چین با روسیه در پی جنگ اوکراین نگاه می‌کنیم، من پشیمانی‌ای نمی‌بینم. به جای آن چین به دنبال آن است تا از فرصت‌هایی که این بحران ایجاد می‌کند، بهره ببرد.»
سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در سخنانی تصریح کرد: ناتو به دنبال القاء تهدیدات ساختگی از سوی چین است.
رئیس‌جمهور ونزوئلا از پیشنهاد ایجاد یک اتحاد سیاسی با حضور چین و روسیه خبر داده است. یک بلوک بین‌المللی با حضور کشور‌های آمریکای لاتین و حوزه کارائیب که با روسیه و چین رابطه تنگاتنگ دارند و می‌تواند دلالت‌های قابل‌توجهی در حیاط خلوت آمریکا به دنبال داشته باشد. این پیشنهاد در شرایطی مطرح شده که هیچ اسمی از ایران که دارای روابط سیاسی و اقتصادی قابل‌توجه با کاراکاس است، برده نشده است. کارشناسان بهره‌مندی از قدرت اقتصادی و سیاسی چین و روسیه و تمایل برای حضور در حوزه‌های نفوذ ایالات متحده در سطح جهانی را اصلی‌ترین دلیل شکل‌گیری این ایده از سوی نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌دانند.
فرشاد مومنی گفت: چین لوتی محله نیست، این کشور با شامه تیزی در راستای منافع خود حرکت می‌کند و این ما هستیم که دچار توهم شدیم.
در شانگهای، در چالشی نادر و جسورانه برخی از ساکنان حتی خواستار کناره‌گیری حزب کمونیست و رهبر آن، شی جین‌پینگ شدند. این توفان اعتراضات، فشار‌های جدیدی را بر «شی» تنها یک ماه پس از اینکه او برای سومین بار به‌عنوان رئیس حزب انتخاب شد، ایجاد کرد و وضعیت او را به‌عنوان مسلط‌ترین رهبر چین در دهه‌های اخیر به چالش کشید. به گفته بسیاری از ناظران منبع گسترده‌تر عصبانیت، استراتژی «کووید صفر» او است که به دنبال حذف عفونت‌ها با قرنطینه، تعطیلی‌های گسترده و آزمایش‌های انبوه است.
اکنون شی جین پینگ احتمالا تاس می‌اندازد تا ببیند که از طریق زور و ارعاب چه چیزی را می‌تواند بدست آورد. با این وجود، جنگ‌ها غیر قابل پیش بینی هستند و دست کم علاوه بر تلفات سنگین به اقتصاد چین ضربه بزرگی وارد می‌کنند زیرا تجارت خارجی آن کشور کاهش خواهد یافت و به دنبال آن مشکلات ارزی نیز ایجاد خواهد شد.
تایوان اعلام کرده است که به‌دنبال جنگ با چین نیست.
پسکوف گفت: «روسیه و چین با درک روابط دوجانبه خود به دنبال حکومت بر کل جهان نیستند، ما می‌دانیم که برخی کشور‌های دیگر چنین تمایلی دارند».
به گفته کارشناسان در نشست خبرگزاری مهر، تایوانی‌ها مخالف مداخله نظامی آمریکا و حامی بازگشت به سرزمین مادری‌اند اما گزینه باب میل آمریکا، تنش‌افروزی و نظامی‌گری است.
شی در نگرانی‌اش برای چین اشتباه نمی‌کند. واقعیت آن است که چین دیگری وجود دارد که با افزایش مشکلات در داخل و افزایش دشمنی‌ها در خارج از کشور دست و پنجه نرم می‌کند.
کیسینجر سیاستمدار، دیپلمات و مشاور ژئوپلیتیک آلمانی-آمریکایی است که به عنوان وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت‌های ریچارد نیکسون و جرالد فورد فعالیت کرده‌ و اکنون ۹۹ سال سن دارد، گفت: آمریکا تنها می تواند از گسترش تنش ها جلوگیری کند و به دنبال ایجاد گزینه باشد.
وزیر خارجه آمریکا برغم اقدامات تنش زای دولت متبوعش مدعی شد که این کشور به دنبال ایجاد بحران با چین نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ