سخنگوی وزارت بازرگانی چین، تعمیق روابط تجاری و اقتصادی با ایران را از دستاوردهای مهم سفر رئیس جمهور به این کشور اعلام کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ساخت ساختمان ۱۰ طبقه در مدت تقریبا 48 ساعت توسط یک شرکت چینی به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است. منبع: خبرفوری
شرکت دولتی «چانگ گوانگ ستلایت تکنولوژی» در چین از دستیابی به نقطه عطف بزرگی در فناوری فضایی خبر داد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زابل بیان کرد: قدیمی‌ترین این سکه‌ها دارای ۴۵۰ سال قدمت بوده و جدیدترین آن حدود ۱۰۰ سال قدمت دارد.
بخش اول بلیت‌های بازی دوستانه آرژانتین و استرالیا که در اواسط ماه جاری در پکن برگزار می‌شود، ۱۰ دقیقه پس از عرضه به پایان رسید.
ارومیه - معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: بیشتر تبادلات اقتصادی ایران بعد از چین با عراق است و امسال میزان تبادلات ۱۰ درصد افزایش یافته است.
طبق گزارش مقامات پاکستانی، در پی ریزش بهمن در شمال پاکستان نزدیک به مرز چین، حداقل ۱۰ نفر کشته شدند.
در ادامه تنش‌ها در جزیره تایوان، وزارت دفاع این منطقه اعلام کرد ده‌ها جنگنده و کشتی ارتش چین وارد تنگه تایوان شدند.
نمایندگان شرکت چینی «گوچین» در دیدار با سرپرست وزارت معادن و فلزات دولت موقت طالبان، از سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری خود در افغانستان خبر دادند.
رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی از اعزام قطعی ۱۰ رشته ورزشی به سی و یکمین دوره مسابقات تابستانی دانشجویان جهان (یونیورسیاد) خبر داد و گفت: در مورد ۲ رشته دیگر تیمی نیز احتمال اعزام وجود دارد.
وزیر جهاد کشاورزی دستاوردهای همکاری ایران و چین در بخش کشاورزی در سفر رئیس جمهور به کشور چین را تشریح کرد.
علی‌محمد بیدارمغز دیپلمات بازنشسته گفت: کشور‌ها به‌ندرت بیش از ۱۰ دیدار رسمی در سال تنظیم می‌کنند. ضمناً به‌دلیل طبیعت خبری این نوع دیدار‌ها علاقه‌مندان طرفین در فرودگاه یا در مسیر حرکت تجمع می‌کنند و البته مخالفان هم از فرصت استفاده می‌کنند و برنامه‌هایی تدارک می‌بینند.
چین پیشتر اعلام کرده بود که بالون‌های آمریکایی بر فراز حریم هوایی این کشور بدون اجازه بیش از ۱۰ بار از مه ۲۰۲۲ به پرواز درآمدند.
اظهارنظر مقام‌های آمریکایی و کانادای درباره اشیاء پرنده و ناشناس، از هشت روز قبل با اقدام واشنگتن در سرنگونی «بالن چینی» آغاز شد؛ بالنی که به ادعای آمریکایی‌ها برای جمع آوری اطلاعات وارد حریم هوایی آمریکا شده بود، اما چین اعلام کرده که این بالن، بالن هواشناسی بوده و اشتبا‌ها وارد حریم هوایی آمریکا شده بود.
وزارت دفاع تایوان امروز از رؤیت ۱۰ فروند جنگنده و ۴ کشتی نظامی چین در اطراف این جزیره خبر داد.
رویکرد چینی‌ها نسبت به رویدادهای ابتدایی سال آینده میلادی و منتفی کردن برگزاری آنها در کشورشان، نگرانی‌هایی را درمورد بازی‌های آسیایی درفاصله ۱۰ ماه تا زمان جدید این بازی‌ها ایجاد کرده است.
رویکرد چینی‌ها نسبت به رویدادهای ابتدایی سال آینده میلادی و منتفی کردن برگزاری آنها در کشورشان، نگرانی‌هایی را درمورد بازی‌های آسیایی درفاصله ۱۰ ماه تا زمان جدید این بازی‌ها ایجاد کرده است.
رگولاتور فضای سایبری چین اعلام کرد قوانین جدید برای تهیه کنندگان محتوا که داده های مربوط به صورت و صدا را تغییر می دهند از ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳ میلادی اجرا می شود.
موج اعتراضات دست کم در ده‌ها شهر پس از آتش سوزی در منطقه در شین جیانگ در غرب کشور آغاز شد. آتش سوزی‌ای که باعث کشته شدن ۱۰ نفر شد تلفاتی که بسیاری باور دارند مرتبط با محدودیت‌های ناشی از شیوع کووید بوده که مردم را در خانه‌ها محدود کرده و مانع از رفت و آمد عادی در فضای اجتماعی می‌شود.
گمرک چین اعلام کرد که حجم مبادلات تجارت خارجی این کشور در ۱۰ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۷ درصد رشد کرده و از ۵ تریلیون دلار عبور کرده است.
سیاست‌ها و راهبرد شی جین پینگ رهبر حزب کمونیست و رئیس جمهور چین از سال ۲۰۱۲ سبب شده تا قدرت اقتصادی-سیاسی این کشور در جهان به رقیب اصلی امریکا تبدیل شود.
سیاست‌ها و راهبرد شی جین پینگ رهبر حزب کمونیست و رئیس جمهور چین از سال ۲۰۱۲ سبب شده تا قدرت اقتصادی-سیاسی این کشور در جهان به رقیب اصلی امریکا تبدیل شود.
وزارت دفاع تایوان از شناسایی ۳۱ جنگنده و چهار کشتی جنگی چین در اطراف جزیره تایوان خبر داد و مدعی شد که ۱۰ جنگنده چینی امروز از خط میانی دو طرف عبور کرده اند.
روز چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه ساعت ۱۰ صبح در خبرگزاری مهر نشستی با عنوان «دورنمای تقابل چین و آمریکا در شرق آسیا» برگزار می‌شود.
شرکت دولتی شبکه برق چین به تازگی یک سیستم هوش مصنوعی جدید را معرفی کرده است که مشکلات برق را تنها در مدت سه ثانیه برطرف می‌کند. این پروسه قبلاً شش تا ۱۰ ساعت طول می‌کشید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ