مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از مهمترین آثار بهره‌مندی از نتایج طرح‌های دانش‌بنیان، رشد تولید است که باعث رشد کشاورزی و رونق اقتصادی می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دو سال اخیر سهم محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات کشور رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است
معاون علمی رئیس جمهور گفت: تلاش می‌کنیم به کمک جامعه نخبگانی، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، مسائل حوزه انرژی را در ساحت حکمرانی حل کنیم.
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت از طراحی و اجرایی کردن نقشه راه دو طرفه میان ستاد و شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت خبر داد.
صندوق نوآوری و شکوفایی با برپایی پاویونی در نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی شهر هوشمند ایران، آخرین دستاوردهای ۲۴ شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه را عرضه کردند.
معاون علمی رئیس جمهور گفت: برنامه ریزی کرده ایم سالانه سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص ملی یک درصد افزایش پیداکند و حداقل یک درصد نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی کاهش یابد.
محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به کشت گیاه استویا از طریق کشت بافت کردند و این گیاه می‌تواند به عنوان یک شیرین طبیعی مورد استفاده قرار گیرد.
محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به کشت گیاه استویا از طریق کشت بافت کردند و این گیاه می‌تواند به عنوان یک شیرین طبیعی مورد استفاده قرار گیرد.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری گفت: کشاورزی و غذا یکی از حوزه‌های برجسته برای دانش‌بنیان کردن اقتصاد با همراهی و سرمایه‌گذاری مردم است.
مسیری که ایران در زمینه بازمعماری سیاست‌های صنعتی خود در حوزه به کارگیری اکوسیستم اقتصاد دانش‌بنیان و ورود تحقیق و توسعه به تازگی شروع کرده است، مسیر بسیار مهم و با چشم‌انداز روشن است که علاوه بر تحول بزرگ صنعتی و آغاز مسیر تحول صنعتی مبتنی بر علم و فناوری، کشور را به توسعه صنعتی چند وجهی و خارج از اقتصاد تک‌بعدی خواهد رساند.
دبیر کمیسیون علم و فناوری دبیرخانه شورای راهبردی روابط خارجی، گفت: یکی از دلایلی که موجب شد در دولت سیزدهم بمانم، نهایی کردن قانون جهش تولید دانش‌بنیان است و زمانی که این قانون به تصویب مجلس رسید، استعفای خود را مطرح کردم؛ چرا که تصورم بر این بود که نهایی‌سازی این قانون از رسالت‌های من است، ضمن آنکه یکی از بزرگترین افتخارات مجلس شورای اسلامی، تصویب این قانون خواهد بود.
روسای جمهور ایران و بلاروس در حاشیه دیدارها و رایزنی‌های خود از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای دانش‌بنیان شرکت‌های ایرانی دیدن کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی منابعی را برای پرداخت تسهیلات به منظور حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین پیش‌بینی کردند.
اصفهان-امام جمعه موقت اصفهان گفت: از نظر نظامی و قدرت دانش‌بنیان به گونه‌ای پیش رفتیم که هفته‌ای یکبار رسانه‌ها کارهای جوانان دانش بنیان را اطلاع می‌دهند که چشم دشمنان را کور می‌کند.‌
بر اساس اعلام معاونت علمی ۱۷۳۵ مجموعه دانش‌بنیان به رونق بازار ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته کمک کردند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: به‌روز کردن چراغ‌های راهنمایی تولید شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از باتری‌های غیر قابل سرقت نتیجه بخش است.
وزیر صمت از برنامه بزرگ دولت برای متصل کردن جریان کالا در کشور به جریان مالی خبر داد و گفت: وزارت صمت به یک وزارت دانش‌بنیان تبدیل خواهد شد.
عین‌اللهی با تاکید بر لزوم افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه تولید داروهای دانش‌بنیان گفت: وزارت بهداشت تلاش می‌کند در حد توان خود برای تولید محصولات دارویی دانش‌بنیان بودجه تخصیص دهد، ولی ما نیاز داریم که به سمت مردمی کردن پژوهش‌های حوزه سلامت برویم و از مردم درخواست کنیم سرمایه‌های خود را به جای این که برای خرید دلار و سکه هزینه کنند، به طرح‌های تحقیقاتی حوزه دارو اختصاص دهند و مطمئن باشند که این طرح‌ها می‌تواند سودآور باشد.
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران بر میدانی‌ عمل کردن شرکت‌های فناور تأکید کرد و حرکت صنعت گاز در مسیر هوشمندسازی را از جمله اقدام‌های ارزشمند در عرصه فناوری دانست.
سخنگوی دولت گفت: دهمین آئین‌نامه مرتبط با قانون جهش تولید دانش‌بنیان به تصویب رسید و این روند نشان از تصمیم قاطع دولت در اجرایی کردن تمام مفاد این قانون و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.
فراهم کردن مقدمات انتشار انواع صکوک برای طرح‌های فناورانه از موضوعات مطرح شده در قانون جهش تولید دانش‌بنیان است.
شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و یک شرکت دانش‌بنیان به‌منظور همکاری علمی و فنی برای ساخت پیگ هوشمند، نشت‌یاب و انشعاب‌یاب خطوط لوله، تفاهم‌نامه‌ همکاری امضا کردند.
یکی از تسهیلات ویژه‌ای که برای رفع موانع تولید و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق تعریف شده، حل چالش سربازی برای نخبگان و کارآفرینانی است که در این مجموعه‌ها نقشی کلیدی دارند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای از پیشرفت صنعت دفاعی دانش‌بنیان و اقتدارآفرین کشور تقدیر و تشکر کردند.
۳ شرکت دانش‌بنیان به حوزه تولید تابلوهای VMS و ترافیکی و سامانه‌های هوشمند اعلام نام ایستگاه‌ها ورود کردند تا فناوری‌های کاربردی آن را بومی‌سازی کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ