حسین جلالی یکی از اعضای فعال جبهه پایداری است که از بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور دفاع کرده و می‌گوید: موضوعی که آقای قالیباف و برخی نمایندگان مطرح کردند، باج‌خواهی و زیاده‌خواهی محسوب می‌شود. وزیر کشور هم نباید تسلیم زیاده‌خواهی و باج‌خواهی عده‌ای افراد شود. باید ببیند، مصلحت کشور و مصلحت نظام چیست و به همان هم عمل کند. معتقدم در این راستا وزیر کشور به قانون عمل خواهد کرد و تصمیم احساساتی نخواهد گرفت و مانند برخی از ما نمایندگان جو زده نخواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به نظر می‌رسد که دولت سیزدهم که پیش از این جبهه پایداری را به دلیل ارتباط این جبهه با کانون‌های رای احمدی‌نژاد در کنار خود نشانده بود، پس از حذف اصلاح‌طلبان از عرصه سیاسی و فقدان رقیب در انتخابات، احساس نیازی به آن‌ها نمی‌کند.
رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شورای ائتلاف و نیرو‌های جبهه انقلاب باید تا زمان انتخابات تمام تلاش خود را برای تبلیغ و ترویج این سه‌گانه به کار بگیرند، از بی‌اخلاقی‌های سیاسی با ادبیات انقلابیگری انتقاد کرد و گفت: نباید بگذاریم که جریان تحریف تحت پوشش و ادبیات انقلابی، ذهنیت‌سازی نادرستی از جبهه انقلاب در اذهان عمومی مردم ایجاد کند و انقلابی‌ها را در مسائل سیاسی فاقد عقلانیت و اخلاق معرفی کنند و با ذبح مسائل کلان و ملی به پای منافع شخصی و حزبی، رفتار‌های سهم‌خواهانه از خود نشان دهند.
آرایش حزبی و گروهی در انتخابات مجلس دوازدهم چه شکل و شمایلی دارد و کدامین احزاب، جبهه‌ها، طیف‌ها و جناح‌ها تا به امروز در انتخابات اعلام حضور کرده و برای این آوردگاه مهم برنامه‌ریزی کرده‌اند؟ پس از رخداد‌های اعتراضی تابستان و پاییز ۱۴۰۱ و شکل‌گیری انتقادات و تجمعات فراوان، بسیاری از تحلیلگران و فعالان سیاسی تصور می‌کردند، اصلاحاتی در روند کلی تصمیم‌سازی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها به نفع مطالبات مردم شکل بگیرد.
نواصولگرایان نزدیک به قالیباف به خوبی نقاط ضعف و قوت اعضای جبهه پایداری و جماعت عدالت‌خواه را شناسایی کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که باید از نقطه قوت به حریف بتازند. مبتنی بر این راهبرد است که از یک طرف مردان سعید جلیلی در سازمان برنامه و بودجه و اداری و استخدامی را هدف قرار می‌دهند و از سوی دیگر برنامه استیضاح وزیر کشور دولت سیزدهم را در دستور کار قرار می‌دهند.
بعد از این موفقیت راهبردی جریان رسانه‌ای اصلاحات که برای «واردات چهار هواپیمای دست دوم برجامی» جشن می‌گرفت، سیاست سانسور را در پیش گرفت. جریان رسانه‌ای نواصولگرا، اما همچون «روزنامه صبح‌نو» یا با این دستاورد همچون یک رویداد عادی برخورد کردند یا سعی کردند آن را دستاوردی فرادولتی و معلول شرایط جهانی تلقی کنند! در واقع خط خبری-رسانه‌ای بخشی از اطرافیان رییس مجلس با رویکرد رسانه‌ای برخی از چهره‌های جریان ضدانقلاب همچون علی افشاری هم‌راستا بود!
دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه وظیفه داریم برای اعتلای کشور کار کنیم، گفت: نباید به اختلافات دامن زد، بلکه باید در راستای وحدت و اتحاد تلاش کرد.
مهاجری درباره قالیباف گفت: او به‌دنبال یک بازی دوگانه است؛ اول اینکه بتواند رئیس مجلس شود و دوم اینکه، از صندلی ریاست مجلس برای رسیدن به کرسی ریاست‌جمهوری ۱۴۰۴ استفاده کند. به همین دلیل، جریان جبهه پایداری، با یک پارادوکس مواجه است، از یک طرف اگر به نفع آقای قالیباف کار کند، عملاً آقای رئیسی را برای انتخابات ۱۴۰۴ ضعیف می‌کند و اگر بخواهد آقای قالیباف را تضعیف کند، به این معنا است که مجبور است به اصولگرایان سنتی و اصولگرایان معتدل میدان بیشتری دهد.
بررسی روند فعالیت جریان پایداری نشان داده است که همواره با پافشاری بر خواسته خود، جریان اصولگرایی را وادار به تن دادن به خواسته‌های خود کرده است. خواه سرلیست آن‌ها جلیلی باشد و خواه خود صادق محصولی یا آقاتهرانی، اما در نهایت نکته این است که پایداری با روش اصلح‌گزینی آماده می‌شود تا اصولگرایان را وادار به پذیرش خواسته‌های خود کند.
«درخواست قالیباف و برخی نمایندگان برای برکنار شدن معاون سیاسی وزیر کشور باج‌خواهی و زیاده‌خواهی محسوب می‌شود. وزیر کشور نباید تسلیم باج‌خواهی عده‌ای شود»؛ این عباراتی است که حسین جلالی عضو جبهه پایداری در پاسخ به پرسش خبرنگار اعتماد درباره رخدادهای اخیر مجلس و انتقاد بسیاری از نمایندگان مستقل و اعضای طیف نو اصولگرا از بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور عنوان می‌کند.
همانطور که لاریجانی و ناطق نوری را تحمل نکرد. حالا نیز نوبت به قالیباف رسیده که از سوی این گروه تحمل نشود؛ بنابراین اختلاف و تضاد بین این گروه و رئیس مجلس شورای اسلامی کاملا جدی است.»
به نظر می‌رسد این رفتار‌های خلاف قانون اساسی که علیرغم تذکر‌های صریح و چند باره رهبری همچنان در حال تکرار است، نیازمند ورود جدی نهاد‌های نظارتی درون و بیرون مجلس بوده تا اگر چرخه باطل این اقدامات در همین دوره متوقف نمی‌شود، لااقل با حذف چنین افراد و اقداماتی، مجلس دوازدهم در تراز بالاتری از احترام به قانون اساسی شکل بگیرد.
سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: از مدتها پیش موضوع انتخابات را در دستور کار خود قرار داده و کمیته انتخابات را فعال کرده‌ایم ولی موافق انتخاباتی شدن زود هنگام فضای جامعه نبودیم.
جریان فساد با تمام قوا به پیکره حاکمیت و مردم حمله می‌کند و این نشان می‌دهد در مسیر فسادزدایی قرار گرفتیم، اما قطعا فاصله زیادی با انتظار جامعه در رفع فساد داریم. در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد تسهیلات کلان کشور، تسهیلات بالای ۱۰۰ میلیارد است که در مسیر غلط قرار گرفته و جریان‌های فساد و قدرت نیز در مقابل شفافیت مقاومت می‌کنند، لذا به نظر من باید این مسیر را ادامه دهیم و تا انتها پیش برویم و در برخی از بخش‌ها که هنوز شروع نکردیم، ورود کنیم.
جبهه پایداری بلندگو و رسانه دارد و بدون خونریزی صداوسیما را گرفته‌اند. در فضای مجازی پول خرج می‌کنند. بعضی از نهاد‌های قدرتی در اختیارشان است. با وجود پول، نهاد‌های قدرتی، رسانه و تریبون، یک جماعتی که سروته آن دوتا اتوبوس نیست خیلی راحت می‌توانند بیایند و با استفاده از بلندگو، صداوسیما، بعضی رسانه‌ها و فضای مجازی واقعیت‌ها را طور دیگری جلوه بدهند. از انسان‌های سالم، درست و مفاخر کشور مزدور و خائن و فتنه‌گر یا ساکت فتنه درست کنند. این‌ها به خاطر امتیازاتی است که در اختیار دارند؛ نهاد‌های قدرتی، ثروت و رسانه.
دعوای میان طیف محمدباقر قالیباف و جبهه پایداری روز به روز تندتر می‌شود. این بار مرتضی آقاتهرانی، نماینده عضو جبهه پایداری در یادداشتی رییس مجلس را به عدم شفافیت متهم کرده و از سوی دیگر، مجتبی توانگر، نماینده تهران و نزدیک به قالیباف در نامه‌ای به صادق محصولی، دبیرکل جبهه پایداری به شدت از این تشکل انتقاد کرده و این طیف تندرو را متهم به «سوءاستفاده از حساسیت افکار عمومی» کرده است.
حسین کنعانی‌مقدم گفت: با توجه به اینکه آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس با نمایندگان از نزدیک کار کرده است، حتما لیست ایشان می‌تواند رقیب جدی برای دیگر جریانات سیاسی اصولگرا در انتخابات آینده مجلس باشد. اما در مورد اینکه مردم به جریان‌های سیاسی اصولگرا اقبال نشان بدهند، باید منتظر باشیم که این هم به عملکرد دولت آقای رئیسی بستگی دارد.
باهنر گفت: لاریجانی تا الان معتقد به حضور در صحنه انتخابات نشده/ حضور روحانی در انتخابات مجلس مفید است/ جبهه پایداری در انتخابات از اصولگرایان جدا می شود
مهاجری نوشت: اگر انتخاب میرکاظمی رئیس فعلی سازمان برنامه و بودجه برای وزارت نفت محقق شود...
براساس گفته‌های نوری قزلجه محتوای طرح صیانت در حال اجرا در کشور است، اما مهم این است که بدون مجوز مجلس است، اما گویی برخی اصرار دارند این مسائل را به صورت قانونی در بیاورند. اصراری که حالا از جانب چهره شاخص جبهه پایداری در قالب اعلام مراحل پایانی بررسی طرح، شنیده می‌شود.
معاون سیاسی حزب موتلفه در پاسخ به این سوال که آقای لاریجانی با توجه به رد صلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری گذشته آیا برنامه‌ای برای حضور در انتخابات آتی خواهد داشت؟ گفت: لاریجانی سرمایه اصلی نظام است. پیش از اینکه آقای لاریجانی بخواهد به صحنه بیاید یا نیاید، نیاز جریان انقلابی و شرایط کشور حضور وی در انتخابات است
با توجه به اینکه اعضای جبهه پایداری هم در مجلس، هم در دولت و هم در سایر ساختار‌های تصمیم‌ساز کشور، نفوذ قابل توجهی ایجاد کرده‌اند، نواصولگرایان به دنبال آن هستند که بروز رخداد‌های اخیر را برآمده از نحوه مدیریت و تصمیم‌سازی جبهه پایداری معرفی کرده و خواستار تغییر این رویکرد با رویکردی معتدل‌تر شوند.
در زیر پوست اخبار مرتبط با دستگیری مشاور ارشد وزیر راه و شهرسازی، ماجرا‌هایی جریان دارد که شاید اطلاعات چندانی از آن در دسترس عموم نباشد. برخی از تحلیلگران امور سیاسی معتقدند که این حوادث تبعات انشقاقی است که میان اصولگرایان بعد از انتخابات سال ۱۴۰۰ شکل گرفته است.
بانک ایران زمین در صدد است که نئوبانک"هوشمند فردا" را به کمک زیرساخت‌های های‌وب نه تنها در تهران بلکه در اکثر شهر‌ها و روستا‌های کشور در دسترس کاربران قرار دهد.
نصرالله پژمانفر از اعضای شاخص جبهه پایداری بوده که در سال اول مجلس یازدهم، ریاست کمیسیون اصل نود را بر عهده داشت، در اجلاسیه سوم دوباره به ریاست کمیسیون اصل نود با رای نمایندگان مجلس انتخاب شد. پیش از وی، حسن شجاعی علی آبادی، ریاست کمیسیون اصل نود را بر عهده داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ