رئیس جمهور با اشاره به درگیری‌های روزهای گذشته در قفقاز گفت: پایبندی امضاکنندگان بیانیه سه جانبه آتش‌بس به مفاد آن و حل و فصل مسائل باقیمانده از طریق گفت‌وگو و راهکارهای دیپلماتیک، بهترین راه برای ایجاد آرامش و امنیت در منطقه قفقاز است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در نشست «بریکس پلاس» که سران ۷۰ کشور جهان به آن دعوت شده اند، با شماری از سران کشورهای حاضر نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.
رئیس جمهور به منظور شرکت در نشست سران «بریکس» که به میزبانی آفریقای جنوبی برگزار می‌شود چهارشنبه عازم ژوهانسبورگ می‌شود.
رئیس جمهور به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به کشور با حضور در منزل «اسدالله اسدی» با او دیدار کرد.
رئیس جمهور روز جمعه به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به کشور با حضور در منزل آقای «اسدالله اسدی» با این دیپلمات تازه آزاد شده از زندان‌های اروپا دیدار کرد.
رئیسی به اظهارات اخیر وزیر خارجه اسبق انگلیس مبنی بر اعتراف به دست داشتن کشورش در کودتای ۲۸ مرداد اشاره کرد و با بیان اینکه چنین اظهاراتی پیام حمایت از اغتشاشات و اغتشاشگران است، خطاب به وزیر خارجه اسبق انگلیس و سایر دولتمردان این کشور، گفت: اگر در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود شما هرگز جرأت چنین خیانتی نداشتید.
رئیس جمهور با بیان اینکه باید از دو سرمایه معنوی و اجتماعی سپاه، پاسداری شود، گفت: شیعه، سنی، مسلمان و غیر مسلمان امروز سپاه را ملجا و پناه خود می‌داند.
رئیس جمهور با اشاره به ضرورت اقدام عملی و موثر دستگاه‌های مربوط برای بهینه‌سازی مصرف انرژی، شورای‌عالی انرژی را مسئول اصلی در امر بهینه‌سازی دانست.
«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در نشست سوچی به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: پس از ایجاد یک ایست بازرسی در گذرگاه لاچین از سوی جمهوری آذربایجان، وضعیت در گذرگاه لاچین و نیز در قره باغ کوهستانی بحرانی است.
«نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان و «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان، در مراسم تحلیف اردوغان برای مدت بسیار کوتاهی با هم گفت و گو کردند.
دفتر نخست وزیر ارمنستان امروز از رایزنی «نیکول پاشینیان» با رئیس جمهور روسیه درباره قره‌باغ خبر داد.
نخست‌ وزیر ارمنستان امروز به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پیام‌ های تبریکی را خطاب به رهبر معظم انقلاب و رئیس‌ جمهور اسلامی ایران ارسال کرد.
رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت: منطقه قفقاز بخشی از تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران است. حل مسائل منطقه باید توسط مسئولان کشورهای منطقه انجام شود.
رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، گفت: سفر نخست وزیر ارمنستان به ایران نقطه عطفی در جهت ارتقا روابط میان دو کشور خواهد بود.
سید ابراهیم رئیسی امروز سه‌شنبه در مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد به شکل رسمی از نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان استقبال کرد. در مراسم رسمی استقبال ابتدا سرود ملی دو کشور نواخته شد و سپس سران دو کشور از یگان تشریفات حاضر سان دیدند.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز سه شنبه به طور رسمی از نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مجموعه سعدآباد استقبال کرد.
نخست وزیر ارمنستان پیشنهاد ارائه شده از سوی رئیس جمهور روسیه در خصوص مناقشه درازمدت قره باغ با جمهوری آذربایجان را قابل قبول ارزیابی کرد.
کاخ کرملین اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه هفته آینده در سوچی با همتای جمهوری آذربایجانی خود و نخست وزیر ارمنستان ملاقات خواهد کرد.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که برای شرکت در نشست جامعه سیاسی اروپا به پراگ سفر کرده است، با الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان دیدار و گفتگو کرد. امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز در این دیدار حضور داشت.
نخست وزیر ارمنستان در دیدار با «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا در نیویورک از اشغال سرزمین های کشورش از سوی جمهوری آذربایجان انتقاد کرد.
رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان درباره وضعیت مرزهای این کشور با جمهوری آذربایجان گفتگو کرد.
رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان درباره وضعیت مرزهای این کشور با جمهوری آذربایجان گفتگو کرد.
رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر ارمنستان درباره تحولات جاری در قره باغ به صورت تلفنی رایزنی کردند.
کاخ کرملین از گفتگوی رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر ارمنستان درباره تحولات و اوضاع قره باغ و موضوعات مربوط به تضمین امنیت در مرزهای ایروان و باکو خبر داد.
کاخ کرملین از گفتگوی رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر ارمنستان درباره تحولات اوضاع قره باغ و موضوعات مربوط به تضمین امنیت در مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ