نخستین نشست از سلسله نشست‌های پرونده ویژه فقه و فناوری‌های نوین با عنوان «لمس نامحرم از طریق دستکش‌های متاورس» به همت مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد علیه السلام برگزار می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بررسی ابعاد امنیتی حمله تروریستی به حرم شاهچراغ و بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان اداری و استخدامی کشور در دستور کار کمیسیون های تخصصی مجلس قرار دارد.
شورای فقهی بانک مرکزی در بررسی مجدد تسهیلات اربعین، ضمن تایید جواز شرعی استفاده از عقد مرابحه برای پرداخت تسهیلات اربعین، شرط سپرده گذاری قرضی برای پرداخت تسهیلات را خلاف شرع اعلام کرد.
شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به هیئت تصفیه امور ورشکستگی اجازه داد، با مسئولیت استاندار تهران نسبت به تعیین تکلیف کارخانه لاستیک البرز (کیان تایر) اقدام کند.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: روزانه ۲۱۵ میلیون متر مکعب گاز در کشور به دلیل عدم مدیریت مصرف و بهینه سازی هدر می رود.
گزارش عملکرد تیرماه ۱۸ قطعه ساز بر روی کدال قرار گرفت و تنها خمحور هنوز این گزارش را روانه کدال نکرده است. درآمد قطعه سازان در تیرماه چقدر بود؟
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از بررسی آخرین وضعیت قانون مبارزه با پولشویی و راهکارهای عملی مبارزه با فساد و ابعاد مختلف آن در جلسه این کمیسیون خبر داد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از بررسی فصل مربوط به مباحث دفاعی و امنیتی لایحه برنامه هفتم توسعه خبر داد.
رییس جمهور گفت: نظارت و کنترل بازار، به‌ویژه در زمینه معیشت عمومی از اولویت‌های اساسی دولت است.
در این هفته قرار است طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد و بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسـیدگی به لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی توسط نمایندگان بررسی شود.
اصفهان- ۳ میلیارد مترمکعب آب از منابع زیرزمینی دشت اصفهان- برخوار از سال ۱۳۶۰ تاکنون تخلیه شده و این در حالی است که این دشت از سال ۴۵ شمسی در لیست دشت‌های ممنوعه بوده است.
یک سازمان ایمنی سایبری آمریکا چالش های مربوط به زیرساخت احراز هویت و شناسایی ابر رایانش محوری را بررسی می کند. همچنین دامنه بررسی ها به مایکروسافت و سیستم ایمیل رایانش ابری آن نیز می رسد.
ظهر امروز چهارشنبه ۱۸ مردادماه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم بازدید و از پوستر همایش ملی بررسی اخلاقی، فقهی و حقوقی درمان ناباروری رونمایی کرد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از روحانیون و مدیران کاروان ها خواست بررسی و ارزیابی دقیقی ازعملیات حج امسال به منظور بهره گیری از تجربیات آن برای حج سال آینده، داشته باشند.
جمعی از زائران ایرانی مقیم خارج از کشور که برای حج امسال به عربستان آمده اند، با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار و مشکلات خود برای حضور دراین کشور را بیان کردند.
خبرگزاری مهر نشستی را تحت عنوان بررسی نقش دولت در تامین مسکن متناسب با سبک زندگی اسلامی_ایرانی با حضور صاحب نظران و کارشناسان برگزار خواهد کرد.
علم الهدی نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: در روز‌های اخیر، مجلس درحال بررسی لایحه حجاب و عفاف است. آیا این لایحه حجاب است یا لایحه صیانت از بی حجابی؟ امروز همه دین، موقعیت و ارزش اجتماعی ما به حجاب گره خورده است، مجلس محترم با آگاهی از این موضوع، لایحه‎ای تصویب نکند که افراد همان‎طور که اگر کمربند ایمنی نبندند، جریمه مالی می‎شوند، به همین ترتیب اگر هم شعائر دین را زیر پا بگذارند و ارزش‎های اخلاقی جامعه را فدای امیال نفسانی کنند، فقط تعزیر مالی نامتناسب در انتظارشان باشد.
آیت الله سلیمانی عضو مجلس خبرگان و نماینده سابق، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان پیش از ظهر امروز هنگام حضور در یکی از بانک‌های بابلسر در استان مازندران به شهادت رسید.
نه در فقه و نه در قانون نمی‌توان به چنین استنباطی رسید که خرید و جمع‌آوری سکه یا ارز می‌تواند مصداق احتکار باشد؛ یعنی خرید و ذخیره سکه دارای رکن قانونی به عنوان «احتکار» نیست. مضافا اینکه این فعل دارای رکن‌های «مادی» و «معنوی» هم به عنوان یک جرم نیست. مهم‌ترین چیزی که در رکن مادی بررسی می‌شود، رفتار است.
نقش قانون در صدور احکام محاربه در نشست تخصصی بررسی جرم محاربه توسط مرکز وکلای قوه قضائیه بررسی شد.
دکتر مصطفی فقهی، جراح و متخصص بیماری‌های چشم گفت: یکی از مشکلات در کنترل دیابت، تشخیص دیرهنگام بیماری است و گاهی مبتلایان به دیابت با عوارض شبکیه‌ای به پزشک مراجعه می‌کنند که این مساله نشان می‌دهد فرد سال‌ها به دیابت مبتلا بوده و متوجه نشده است بنابراین افراد بالای ۴۰ سالی که فردی از خانواده آن‌ها به دیابت مبتلا است، حتما باید قندخون خود را بررسی کنند.
دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در جلسه اخیر این کمیته، موضوع عملیاتی کردن وقف پول در بازار سرمایه بررسی و به جمع‌بندی رسید.
حجت الاسلام والمسلمین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر صبح امروز به منظور بررسی وضعیت و بهبود خدمت رسانی به زائران حسینی با سفیر عراق در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
ایرانسل دو نشان ویژۀ «ستارۀ ملی روابط‌عمومی سرآمد دیجیتال» و «ستارۀ طلایی روابط‌عمومی» را از نهمین دورۀ «جشنوارۀ ستارگان روابط‌عمومی ایران»، با کسب بالاترین امتیازهای لازم از ارزیابی‌های تخصصی انجام شده، دریافت کرد.
در یک سال گذشته، ۶۰ مصوبه ارسالی مجلس را بررسی کردیم که ۱۴ مصوبه در مرحله اول تایید شدند و ۲۱ مصوبه در مراحل بعد و ۲۵ مصوبه هم در حال اصلاح است. در این مدت ۱۱ اساسنامه هم به شورای نگهبان ارسال شده که ۹ اساسنامه تایید و ۲ اساسنامه مورد ایراد واقع شده است. همچنین در یک سال گذشته، ۱۷۴ نامه از دیوان عدالت اداری دریافت کردیم که توسط فقهای محترم بررسی شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ