خواف ـ مسئول اورژانس شهرستان خواف گفت: در تصادف زنجیره‌ای جاده بیاس‌آباد-قاسم‌آباد خواف به علت گرد و خاک شدید ۸ مصدوم را بیمارستان کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فصل گرم سال است و در راهپیمایی اربعین ممکن است، گردوغبار و طوفان شن به وجود بیاد، به همین دلیل، راهکارهایی برای حفظ سلامت در گردوغبار و طوفان مهم است.
طوفان شدید گرد و غبار صبح امروز ۲۳مرداد شعاع دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زابل به ۱۵۰ متر کاهش داد.
رسانه‌های آمریکا اعلام کردند در پی وقوع طوفان در مناطق شرقی این کشور، دست‌کم ۲ نفر جان باختند.
بنابر اعلام مرکز اورژانس استان تهران، در اثر طوفان و صاعقه شب گذشته در استان تهران، یک نفر فوت شد.
وزارت شرایط اضطراری روسیه اعلام کرد که شرایط نامساعد جوی و طوفان باعث کشته و زخمی شدن ده‌ها تن در این کشور شد.
هزاران نفر از ساکنان شهر پکن به دلیل نگرانی از پیامدهای طوفان شدید مجبور به تخلیه منازل خود شدند.
شورای ملی مدیریت و کاهش خطر بلایای فیلیپین از افزایش شمار قربانیان طوفان اخیر در این کشور خبر داد.
مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تا اواسط هفته آینده در شمال استان وزش باد شدید تا خیلی شدید، نقاط مستعد طوفان گردوخاک سبب کاهش شدید دید و کیفیت هوا خواهد شد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی موج جدید وقوع طوفان گردوخاک از شب گذشته تاکنون ۷۶۹ نفر در منطقه سیستان راهی مراکز درمانی شده‌اند.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: برای روز جاری در نواحی شمال شرق، شرق، جنوب شرق وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: در سه روز آینده در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و گرد و خاک و در منطقه زابل طوفان گرد و خاک خواهیم داشت.
طوفان‌ها می‌توانند در هر نقطة زمین بوجود آیند، اما فراوانترین محل تشکیل آنها، شرق کوه‌های "راکی" در ایالات متحده است. آن‌ها یکی از پرقدرترین طوفان‌ها محسوب می‌شوند. اگر در صحرا ایجاد شوند، قدرت زیادی ندارند و تنها ماسه‌ها را با خود بلند می‌کند که به آن گرد باد می‌گوییم.
وقوع طوفان گرد و خاک و پراکنده شدن ریزگرد در سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال سیستان و بلوچستان از یکم تیر تاکنون ۷۶۴ نفر از مردم منطقه ‏را راهی بیمارستان و مراکز درمانی کرده است‎.
مدیرکل هواشناسی استان تهران از وزش شدید باد و خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا از بعدازظهر امروز ۱۲ خردادماه تا روز یکشنبه خبر داد.
داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور نشان می‌دهد که امروز شاخص کیفیت هوا در زابل به ۵۰۰ واحد رسیده و کیفیت هوا برای همه گروه‌ها در سطح «خطرناک» قرار دارد.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: سمیرم با میانگین ۳۱.۶ میلیمتر بیشترین بارش ۲۴ ساعت اخیر استان را داشت.
کاوشگر استقامت صدای طوفان  گرد و خاک و دانه های غبار که به ابزار ناسا برخورد می کنند را ثبت کرده است.
مریخ نورد ناسا با نام استقامت صدای مربوط به یک گردباد کوچک را بر سطح مریخ ضبط و ارسال کرد. مریخ نورد استقامت زمانی که در فاصله ۱۸ متری (۳۹۰ فوت) گرد و غبار از روی آن گذشت، به طور تصادفی میکروفون خود را روشن کرد. زمان صدای ضبط شده حدود ۱۰ ثانیه است که هنگام وقوع طوفان با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت ضبط شده است.
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی کشور مبنی بر وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌های کشور طی روزهای آینده از آماده‌‎باش نیروهای امدادی در استان‌ها در معرض خطر خبر داد.
به گزارش سازمان هواشناسی در شرق و برخی مناطق جنوب‌غرب، تداوم وزش بادهای شدید توام با گردوخاک پیش‌بینی شده که در منطقه زابل به شکل طوفان شن و خاک است.
طوفان گرد وغبار مناطق وسیعی از امارات را در نوردید و به دنبال آن مقامات امارات نسبت به بارش شدید باران هم هشدار دادند.
طوفان گرد وغبار مناطق وسیعی از امارات را در نوردید و به دنبال آن مقامات امارات نسبت به بارش شدید باران هم هشدار دادند.
وزیر بهداشت عراق، گفت که مهم ترین چالش پیش روی این کشور تغییرات اقلیمی است که به خطری جدی تبدیل شده و یکی از نمودهای آن طوفان های گرد و غبار است.
مطابق با الگوی نقشه‌های داده و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی باتوجه به شیو فشاری حاکم بر سطح زمین تا اوایل هفته آینده وزش باد و گاهی گرد و خاک و در مرز شرقی گاهی وزش باد شدید با وقوع طوفان و گرد و خاک نیز قابل پیش بینی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ