اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کنعانی با بیان این که روابط دو کشور ایران و عربستان گام به گام در حال پیشرفت است، گفت: سفر وزیر امور خارجه ایران به ریاض، ان‌شاءالله در بازه زمانی نزدیک در چارچوب دعوتی که از سوی وزیر امور خارجه عربستان انجام شده، صورت می‌گیرد.
سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی با اشاره به توافق اخیر ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان بین دو کشور و آزاد سازی پول‌های بلوکه شده ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران تضمین‌های لازم را برای اجرای مفاد تفاهم ایجاد شده، توسط آمریکایی‌ها دریافت کرده است و این روند در چارچوب خودش پیش می‌رود.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در مورد فایل صوتی منتشر شده منتسب به رابرت مالی و این که در این فایل گفته شده هدف از مذاکرات با ایران و توافق برجام، افزایش فشار به ایران است، گفت: اینکه گفته شده است، مسئولیت آن با آمریکا است و آن‌ها باید در این زمینه روشنگری کنند.
توافق اولیه کنعانی با پرسپولیس در آستانه جدایی گنجی
کنعانی گفت: ما در مسیر اجرای توافق صورت گرفته، حرکت می‌کنیم و خوشبین هستیم که مسیر توافق انجام شده با اراده سیاسی طرفین به خوبی به پیش برود و ما نسبت به آینده روابط دو جانبه دو کشور «ایران و عربستان» خوشبین هستیم.
کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هیات های فنی از آژانس انرژی اتمی به ایران سفر کردند و گفتگوهای فنی انجام شده است و این گفت‌وگو ها در مسیر های توافق شده ادامه دارد.
کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما در حوزه ریلی و دیگر حوزه‌ها احتیاج به روابط با عراق داریم. به رغم توافق‌های قبلی، یک توافق کاملا عملیاتی شکل گرفته است.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توافقات اخیر ایران و عربستان برای از سرگیری روابط و بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور در تهران و ریاض اظهار کرد: بر اساس توافق صورت گرفته بین ایران و عربستان، هیئت فنی عربستان سعودی در روز شنبه وارد تهران شد و این هیئت در تهران و مشهد، اکنون مشغول بررسی شرایط و زمینه سازی برای بازگشایی سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد است
کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: سابقه سوء دولت‌آمریکا در پایبندی به تعهدات و توافقات باعث ایجاد تردید نسبت به اجرای آن شده است.
سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد مطالب مطرح شده در ارتباط با توافق ایران و عربستان در نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال و طرح این ادعا از سوی این رسانه که قرار است فعالیت شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال در پی توافق ایران و عربستان تعطیل شود، گفت: توافق صورت گرفته بین ایران و عربستان در چارچوب مذاکرات محرمانه و عالی انجام شده است. عموماً رسانه‌ها در مورد این توافق‌ها به گمانه‌زنی رسانه‌ای می‌پردازند، ولی شما این حق را به سخنگوی وزارت خارجه بدهید که در مورد گمانه‌زنی رسانه‌ای اظهار نظر نکند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: خط قرمز ایران منافع ملی و حقوق قانونی و شناخته شده ملت ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای است.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه گفت: اساسا متن توافق بر اساس مذاکراتی که میان طرفین صورت گرفته است، آماده جمع بندی است و تعلل طرف آمریکایی باعث این شده که توافق جمع بندی نشود./ اقدامات غیر سازنده آمریکا منجر به تاخیر در توافق شده است.
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: اگر آمریکایی‌ها در موضع‌گیری‌های رسانه‌ای خود می‌گویند امکان بازگشت به توافق وجود ندارد یا برنامه‌ای برای این کار ندارند پس چرا از طریق واسطه‌ها پیام می‌دهند و چرا از طریق واسطه‌ها بر آمادگی خود برای از سرگیری توافق تاکید می‌کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: موضوع مذاکرات چهارچوب مشخصی دارد و مواضع ایران بار‌ها بیان شده و ما آماده هستیم همان مسیر را ادامه دهیم تا به توافق برسیم. تاکید می‌کنیم که بر مبنای احترام متقابل آماده تعامل دو سویه با همه طرفین برجام هستیم.
ناصر کنعانی گفت: همچنان تأکید می‌کنیم برای دستیابی به توافق خوب، قوی و پایدار مصمم هستیم و به روند گفت‌وگوها پایبند هستیم.
کنعانی گفت: همچنان امکان و فرصت برای توافق و ازسرگیری اجرای برجام وجود دارد و این امکان هست که در صورتی که طرف مقابل مشخصا دولت آمریکا اراده سیاسی خود را بروز و ظهور دهد این توافق در زمان کوتاهی شکل بگیرد و فرصت برای احیای توافق باقی است.
کنعانی سخنگوی وزارت خارجه گفت: برجام و توافقی که احتمال می‌رود در آینده شکل بگیرد، تنظیم‌کننده روابط دوجانبه ایران و دولت آمریکا نیست بلکه حل‌وفصل‌کننده بحران تصنعی و غیرضروری است.
پیش از این ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها خبر داده بود.
پیش از این ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها خبر داده بود.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها به هماهنگ کننده خبر داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: موضوعات باقی مانده هرچند ممکن است به نسبت اندک باشند، ولی موضوعات مهمی هستند و باید در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری و توافق شود.
کنعانی مقدم گفت: عمر توافق جدید تقریبا ۵ سال بیشتر نیست و قاعدتا بعد از ۵ سال امکان دارد تغییراتی در تعهدات انجام شود.
یک کارشناس بازار سرمایه با انتقاد از لغو عرضه خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی در بورس کالا از سوی وزارت صمت، اظهار کرد: چرا وزارت صمت به نظر کارشناسان توجهی ندارد؟
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک بتوانیم در خصوص تعیین زمان مزاکرات هم به توافق برسیم که این به اراده طرف مقابل هم بستگی دارد که واقعا برای دستیابی به توافق منطقی و معقول و پایدار اراده خود را نشان دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ