کنعانی سخنگوی وزارت خارجه گفت: برجام و توافقی که احتمال می‌رود در آینده شکل بگیرد، تنظیم‌کننده روابط دوجانبه ایران و دولت آمریکا نیست بلکه حل‌وفصل‌کننده بحران تصنعی و غیرضروری است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در تازه‌ترین تلاش برای وضع قوانین جدیدتر و محدود کردن قوه مجریه، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا نیز طرحی برای دایمی کردن تحریم‌های این کشور علیه ایران در قانون ایسا که در سال ۲۰۲۶ مدت کنونی آن به پایان می‌رسد را ارایه کرده است که به زودی برای رای‌گیری راهی صحن علنی مجلس امریکا خواهد شد. این طرح توسط یک گروه از نمایندگان از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات حمایت می‌شود و طرحی دوحزبی Bipartisan محسوب می‌شود.
لاسجردی درباره تأثیر فقدان لابی ایران و قدرت‌گرفتن مصوبات کنگره، گفت: «لابی از نکات مهم تصمیم‌سازی در آمریکاست. لابی شرقی، عربستان و اسرائیل در تأثیرات مؤثر هستند و به نظرم تاکنون این لابی‌ها خود را نشان داده است. در کشور آمریکا سیستم فعالیت می‌کند و ایران باید کانال لابی خود را داشته باشد و بتواند از طریق رایزنی‌ها بر تصمیمات تأثیر بگذارد.»
رئال مادرید در نزدیک ترین حالت ممکن برای جذب کیلیان امباپه، ستاره ملی‌پوش پاری‌سن‌ژرمن، قرار دارد.
مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفته است که به اعتقاد تل آویو، توافق احتمالی بین ایران و آمریکا خیلی نگران کننده نیست.
نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی به گزارش‌های رسانه‌ای درباره توافق ایران و آمریکا واکنش نشان داده و نسبت به چنین توافقی ابراز نگرانی کرده است.
وزیر امور خارجه آمریکا گزارش‌ها مبنی بر نزدیک بودن واشنگتن و تهران به توافق‌هایی درباره محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران را رد کرد.
سران امنیتی تل آویو از تیرگی روابط کنونی بایدن و نتانیاهو در پی جنجال اصلاحات قضائی وی در فلسطین اشغالی بسیار ناخشنودند، زیرا به کاهش نفوذ تل آویو در سیاست خارجی واشنگتن انجامیده است.
عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، تفاهم و توافق احتمالی با عربستان سعودی را تائید کرد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه توافق ایران و عربستان بر نقش واشنگتن در منطقه تأثیری نمی‌گذارد، گفت که نزدیک شدن تهران- ریاض مانعی برای عادی‌سازی روابط میان ریاض- تل آویو نیست.
گروسی مدیرکل سازمان بین‌المللی انرژی اتمی گفت: توافق خوبی که قرار است به آن برسیم به احیای برجام کمک خواهد کرد.
طبق ادعای فابریتزیو رومانو و چند منبع معتبر انگلیسی، منچستریونایتد با ووت وخهورست، مهاجم تیم ملی هلند، برای جانشینی رونالدو به توافق رسیده است.
مشاور هیأت مذاکره کننده ایران گفت: مهم برای ایران این است که توافق احتمالی هیچ گونه نکته احتمالی، امور مبهم یا شکافی نداشته باشد که ایالات متحده بتواند در آینده برای لغو آن، از این شکاف‌ها بهره‌برداری کند.
فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت سیزدهم در امتداد تلاش‌های آقای روحانی وارد مذاکره شد و متنی که تهیه شد متممی بر متن توافقنامه قبلی است و اگر دولت سیزدهم توانسته باشد امتیازاتی را بگیرد این نتیجه یک اجماع عمومی دولتمردان ما در دولت گذشته و فعلی است که توانستند به این نتایج برسند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه بعید میدانم اسرائیل بخواهد در این مقطع کاری انجام دهد، گفت: احتمالا احیای برجام ظرف مدت یک هفته تا ده روز اتفاق می‌افتد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در هیچ جای قانون تصریح نشده که باید متن توافق به صحن آید بلکه ماده ۷ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها می‌گوید که کمیسیون امنیت ملی بعد از بررسی گزارش وزارت خارجه درباره عملکرد طرف مقابل در لغو تحریم ها، گزارشی به صحن علنی ارائه کرده و مجلس روی این گزارش اظهار نظر می‌کند و نه روی متن توافق.
ورامین- امام جمعه موقت ورامین گفت: از مسئولان محترم درخواست می‌کنم، که در هرگونه تصمیم گیری و توافق احتمالی فرمایشات رهبری را مدنظر داشته باشند.
در صورت انجام توافق احتمالی در نتیجه مذاکرات اخیر در وین شورای عالی امنیت ملی این توافق را بررسی کرده و سپس گزارش به مجلس ارائه خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که «متن توافق احتمالی نیاز به تصویب در مجلس ندارد، اما گزارش دولت از رفع تحریم‌ها باید در مجلس بررسی شود» گفته است: متن برجام هم در دوره قبل به رأی گذاشته نشد. در واقع در مجلس نهم اجازه داده شد که برجام مورد اجرا قرار گیرد.
اما آنچه در این میان رخ داد وحدت مواضع اعلامی از سوی اکثر نمایندگان و مسئولان در مورد موضوعات بیان شده در این جلسه غیرعلنی بود البته به جز یک مورد که تاحدی به محل سوال و حتی حاشیه سازی تبدیل گردید.نکته جالب توجه این است که در هنگام تصویب «برجام» در مجلس «نهم» در مهرماه 1394 هم برخی از حاشیه ها برای تصویب این توافق به وجود آمد.
دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی به همه جناح های سیاسی کشور توصیه کرد که از توافق هسته ای احتمالی حمایت کنند.
شرکت نفت و گاز دولتی "کازمونای‌گاز" قزاقستان ناچار شد با تخفیف برای فروش نفت خود که از طریق شبکه خط لوله روسیه حمل می‌شود، موافقت کند.
شگفتانه های وزارت صمت برای خودروسازان/ تصمیمات صمت به سمت دلالان است
یک کارشناس اقتصادی معتقد است: اقتصاد رفتاری با کالابرگ موافق‌تر است، اما از نگاه اقتصاد خرد، تجربه نشان داده است هرگونه مداخله از این جنس یعنی کالابرگ یا مداخله قیمتی کارآیی ندارد و به شدت رد می‌شود. منظور از مداخله قیمتی همان قیمت گذاری دستوری است که کاهش رفاه حاصل از این نوع رفتار بسیار زیاد است.
پس از اینکه یحیی گل‌محمدی با جدایی مهدی عبدی و حضور او در لیگ پرتغال مخالفت کرد، این بازیکن به جلسه‌ای با مدیران پرسپولیس داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ