باستان‌شناسانی که در غار‌های TOLL DE MOIÀ مشغول حفاری بودند، شواهدی از هم‌نوع‌خواری نئاندرتال‌ها را کشف کرده‌اند که قدمت آن‌ها به بیش از ۵۲۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سیستم ایمنی بدن ما از چند دفاع هوشمند ساخته شده است اما اگر این سیستم های دفاعی از بین بروند، می تواند منجر به بیماری هایی مانند ام اس (MS) شود. دانشمندان ممکن است راهی جدید برای کنترل پاسخ های خودایمنی بالقوه خطرناک یافته باشند.
یک کوزۀ سفالی حاوی بقایای یک فرد جوانِ قربانی‌شده، اخیرا در یک سایت باستانی در مکزیک از زیر خاک بیرون آورده شده؛ یک حلقۀ یشمی نیز در این کوزه وجود دارد که معنا و اهمیت آن هنوز معلوم نیست.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۰۰۰ حلقه لاستیک خارجی قاچاق با تلاش مأموران این پلیس خبر داد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از اجرای طرح‌های امنیت محله محور، دستگیری قاچاقچیان و خرده فروشان موادمخدر و معتادین متجاهر محلات شهر تهران طی ۱۰ روز گذشته خبر داد.
کهربا قطعاً حالت منحصر به فرد بودن خود را حفظ نموده‌است و در بازسازی اکوسیستم و ارگانیزم‌ها مفید می‌باشد. کهربا گاهی شامل جانوران یا مادهٔ گیاه است که در صمغ گرفتار می‌شوند. حشرات، عنکبوت‌ها و حتی تارشان، کرم‌ها، قورباغه‌ها، سخت پوستان، باکتری‌ها و آمیب‌ها، میکروفسیل‌های دریایی، چوب، گل‌ها و میوه، مو، پر و سایر موجودات ریز در کهربا ۱۳۰ میلیون سال قبل یافت می‌شده‌است.
در کاوش‌هایی که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ در سایت باستانی میدان سنت آمبروزیو در میلان انجام شد، بقایایی انسانی از دوره‌های مختلف تاریخی کشف شد. محققان با بررسی یکی از این اسکلت‌ها که متعلق به قرن ۱۴ میلادی بود، به نتایج هولناکی دربارۀ انجام وحشتناک‌ترین شیوه‌های شکنجه در آن دوران رسیدند.
پلیس مکزیک اجساد ۱۳ نفر را در یخچال‌های مختلف در یک ساختمان پیدا کرد.
وایکینگ‌ها سکه‌های اسلامی را به عنوان اشیائی ارزشمند و زیبا می‌شناختند؛ به همین خاطر بود که اشیائی تزیینی مانند سنجاق سینه را با تقلید از طرح سکه‌های اسلامی ساخته بودند.
خاک مملو از ویروس‌های غول‌پیکری با عرض ۶۳۵ نانومتر است. این ویروس‌های عظیم، اگرچه از بزرگترین ویروسی که تا به حل کشف شده، (با عرض ۱۵۰۰ نانومتر) کوچک‌تر هستند، ولی به مراتب بزرگ‌تر از ویروس‌هایی هستند که انسان‌ها معمولا با آن‌ها روبرو می‌شوند (مثلا ویروس کووید ۱۹، بین ۵۰ تا ۱۴۰ نانومتر عرض دارد).
این دست برنزی در حالی پیدا شد که گل و خاک اطراف آن را پوشانده بود و به طرز ترسناکی زنده و طبیعی به نظر می‌رسید.
«کالین واترز» زمین شناس از دانشگاه «لایکستر» (Leicester) در کشور انگلیس و رئیس کارگروه آنتروپوسن می‌گوید: کاملا روشن است که مقیاس تغییرات بطور غیرقابل باوری تشدید شده است و این باید ناشی از اقدامات انسان باشد. وی توضیح داد که فعالیت‌های انسان دیگر صرفا بر کره زمین تاثیر نمی‌گذارد بلکه در واقع آن را کنترل می‌کند.
گونۀ جدیدی از ماهی به تازگی در سواحل ماداگاسکار کشف شده که پوزۀ بلند و چشمان بزرگ و تاریکش سیمایی ترسناک به آن داده است.
در حالی که آزمایش گانزفلد با انتقاداتی مواجه شده است، طرفداران استدلال می‌کنند که نتایج مثبت آماری قابل توجهی در برخی از مطالعات مستلزم بررسی بیشتر است. آن‌ها بر نیاز به رویکردی باز و تمایل به کشف پدیده‌های غیر متعارفی که درک ما از آگاهی و پتانسیل انسانی را به چالش می‌کشند، تأکید می‌کنند.
امروزه و با کشف فسیل جدیدی که اخیرا در ژورنال Current Biology به آن اشاره شده، دانشمندان به این باور رسیده‌اند که موجودی به نام اینوسترانسویا (Inostrancevia) که ابعادی به اندازه ببر و دندان‌هایی به شکل شمشیر داشته، حدود یازده هزار کیلومتر در سراسر ابرقاره پانگه‌آ سفر کرده و به جنوب این ابرقاره رسیده است.
در سال ۲۰۱۶ باستان‌شناسان حین حفاری در گورستان دلتای فالیرون در آتن یونان، دو گور دسته جمعی حاوی بقایای اسکلتی ۸۰ نفر را کشف کردند که به مچ دست برخی از آن‌ها هنوز غل و زنجیر آهنی بسته شده بود.
در جدیدترین کشف باستان‌شناسان، فسیلی که نشان دهنده گونه‌ای جدید از نسل دایناسو‌رهای گوشت‌خوار که به بزرگی یک اتوبوس، در قسمت شرقی کشور اسپانیا یافت شده است.
باستان‌شناسان مکزیکی مجسمه‌ای از ایزد آذرخش مایا‌ها را یافته‌اند که به خاطر پوزۀ بلند و چشمان عجیبش جلب توجه می‌کند.
آنتونیو رودیگر به تدریج در حال کشف رئال و راز ترسناک بودن این تیم در لیگ قهرمانان است. او می گوید ترس را در چهره تک تک رقبای رئال می بیند.
نتایج یک نظرسنجی عمومی در چین نشان می‌دهد که ۸۹ درصد مردم بدون گوشی خود احساس بیقرار بودن دارند و نمی‌توانند از پس انجام کارها برآیند!
این کشف جدید توسط «راسل انگلمن»، دانشجوی دکترای دانشگاه کیس وسترن در آمریکا حاصل شده است. او در دوران کرونا مشغول بررسی گونه Dunk در موزه طبیعی کلیولند بود که با ابهامی درباره تناسب اندام این آبزی مواجه شد و درنهایت به این جواب رسید. او در ابتدا از کشفی که درباره جثه کوچک‌تر این هیولای دریایی داشت، سرخورده شد، اما درنهایت پذیرفت که کشف حقیقت از هر چیزی دیگر مهم‌تر است و باید اولویت بالاتری داشته باشد.
به گفته دانشگاه شیکاگو، کروکودیل‌ها به اندازه کافی ترسناک هستند، اما حدود ۱۱۰ میلیون سال پیش، بسیار ترسناک‌تر بودند. سارکوسوچوس برای اولین بار در نیجر، آفریقا کشف شد و به دلیل جثه بزرگ، دندان‌های تیز و فک قدرتمندش، یک شکارچی برتر بود.
دی‌اف ۱۷ سال ۲۰۱۹ در هفتادمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست در رژه ارتش آزادی‌بخش خلق چین، رونمایی شد. این موشک بالستیک به کلاهک گلایدر هایپرسونیک DF-ZF مجهز است. این موشک هایپرسونیک بر پرتابگر متحرک سوار است و همین ویژگی به ترسناک بودن آن می‌افزاید، چرا که با قابلیت تحرک بالا کشف و نابود کردنش پیش از پرتاب دشوارتر می‌شود.
برخی از این موجودات دریایی به رغم ظاهر ترسناک خود اندازه کوچکی دارند و در عمقی از آب زندگی می‌کنند که در شرایط عادی احتمال مواجه شدن با آن‌ها برای ما بسیار کم است.
پولینسکی گفت که انگشت شست پای چپ قفل‌شده، این نظریه را تقویت کرد که او در زمان مرگ یک خون‌آشام محسوب می‌شده است!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ