امروزه و با کشف فسیل جدیدی که اخیرا در ژورنال Current Biology به آن اشاره شده، دانشمندان به این باور رسیده‌اند که موجودی به نام اینوسترانسویا (Inostrancevia) که ابعادی به اندازه ببر و دندان‌هایی به شکل شمشیر داشته، حدود یازده هزار کیلومتر در سراسر ابرقاره پانگه‌آ سفر کرده و به جنوب این ابرقاره رسیده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فضانورد ناسا یاسمن مقبلی، فضانورد ESA (سازمان فضایی اروپا) آندریاس موگنسن ساتوشی فوروکاوا، فضانورد JAXA (آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن) و کنستانتین بوریسف، فضانورد Roscosmos با فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس و موشک فالکون ۹ پرتاب خواهند شد.
اقدام بازیکن سابق استقلال علیه این تیم در صفحه شخصی اینستاگرامش سوژه رسانه‌های ورزشی شد.
کاپیتان پرسپولیس با انتشار تصویری در فضای مجازی سوژه رسانه‌ها شد.
دانشگاه هنر، هنوز توضیحی درباره حذف کد رشته‌های "مجسمه سازی" و "سینما" و نحوه پذیرش دانشجو در این رشته‌ها ارائه نداده، در اطلاعیه‌های سازمان سنجش به حذف این کد رشته‌ها اشاره نشده است.
در حالی که برای افراد مشهور و شخصیت های ورزشی معمول است که هنگام سفر به صورت خصوصی پرواز کنند، نیمار جونیور ستاره فوتبال برزیل دیروز با یک بوئینگ ۷۴۷ خصوصی از اروپا به خاورمیانه پرواز کرد.
سید رسول موسوی در صفحه اجتماعی ایکس در این ارتباط نوشت :«امروز یکصد و چهارمین سالروز استرداد استقلال افغانستان است. در دیدار با سرپرست سفارت افغانستان در تهران این روز را که برای تمام مردم افغانستان مورد احترام است تبریک گفتم.»
زامبی‌ها به آن شکلی که ما می‌شناسیم شاید فقط در فیلم‌ها باشند؛ اما جانورانی در دنیای واقعی هستند که برخی از ویژگی‌هایشان بی‌شباهت به زامبی نیست. کرم استخوان یا کرم زامبی یکی از این جانوران است.
تعداد این نوع مار پایتون در این منطقه آنقدر زیاد شده است که موجب هشدار مسئولان مراقبت از محیط‌زیست شده است. اشتهای سیری‌ناپذیر این مار‌ها به اکوسیستم طبیعی شکننده این منطقه صدمه زده و گونه‌های جانوری بومی متعددی را از بین می‌برد.
یکی از نخستین خویشاوندان خرس‌ها کمتر شبیه گریزلی و بیشتر شبیه راکونی بود که به خرد کردن صدف حلزون علاقه داشت. این پستاندار که توسط دیرین‌شناسان Eoactos vorax نامیده شد، روشن میکند چگونه گروهی که شامل راسو‌های متعفن، راکون‌ها، خرس‌ها و حتی خوک‌های آبی می‌شود، حدود ۳۲ میلیون سال پیش با به اوج رسیدن عصر پستانداران، شروع به پیدایش کردند.
قورباغه سبز درختی استرالیایی از دیگر قورباغه‌های این سرزمین بزرگ‌تر است و طول بدنش به ۱۰ سانتی‌متر و بیشتر می‌رسد. طول عمر این جانور هم نسبت به دیگر قورباغه‌ها بلند است و به ۱۶ سال می‌رسد.
گونه‌های جدید اسفنج در سه نقطه مختلف در امتداد دیواره‌ی بزرگ مرجانی در سواحل شمال شرقی استرالیا کشف شدند.
موزه تاریخ طبیعی انگلستان واقع در لندن که در حدود ۱۳۴ سال پیش افتتاح شد، دارای مجموعه‌ای از ۸۰ میلیون نمونه مختلف جانوری در ۵ گروه مختلف است که ۲۰ میلیون نمونه از آن در اتاق‌های پشتی موزه قرار دارد و به بازدید عمومی درنیامده است.
اداره شیلات نروژ اعلام کرده به احتمال زیاد این نهنگ از منطقه‌ای که زیر نظر نیروی دریایی روسیه بوده و در آنجا آموزش می‌دیده فرار کرده است؛ چون این نهنگ بسیار اهلی بوده و به وجود انسان‌ها عادت کرده است و بر خلاف دیگر نهنگ‌های وحشی به کشتی‌ها نزدیک می‌شود.
محققان چینی و بریتانیایی فسیل‌های جانوری موسوم به یوریپتریدی (eurypterid) را کشف کرده‌اند که تا کنون شناخت دقیقی از آن وجود نداشته و بیشتر به عنوان عقرب دریایی شناخته شده است. این فسیل‌ها که قدمتشان به ۴۵۰ میلیون سال قبل برمی‌گردد، در استان ژجیانگ در شرق چین کشف شده‌اند.
بوستان لویزان که در همسایگی شهرک امید، میزبان گونه‌های متنوع جانوری اعم از سنجاب، روباه و پرندگانی از گونه‌های شاهین و کبوتر کوهی و... است پای این جانوران را در پی یافتن غذا به شهرک امید و محله‌های اطراف آن باز کرده است.
«جانوری که روی زمین می‌خزد»؛ این جمله، معنی کلمه‌ای است که محلی‌ها برای تمساح مردابی در ایران به کار می‌برند. با اینکه این جانور قرن‌هاست که در ایران زندگی می‌کند و ردپای آن را در متون ادبی ما مانند شاهنامه با نام نهنگ می‌توان یافت، اما بررسی علمی آن در ایران، به نیم قرن هم نمی‌رسد.
چند عکس بسیار زیبا از افعی شاخدار عربی ماری که به شدت زیبا و با شکوه است!این مار بیشتر در شنزارهای خوزستان دیده می‌شود. این جانور باشکو متاسفانه در معرض انقراض قرار گرفته است. «عکاس: پدرام شوبیری»
دم وشق‌ها کوتاه است و یک دسته مو سیاه بر روی نوک گوش‌های آن‌ها قرار دارد. پنجه‌های بزرگی دارند که برای راه رفتن روی برف طراحی شده است. سیبیل‌های این حیوان نیز بلند است. زیر گردن آن‌ها نوار‌هایی مانند پایپون وجود دارد که معمولا مشکی بوده و رنگ این جانور قهوه‌ای مایل به طلایی یا بژ و یا سفید است. لکه‌های قهوه‌ای تیره به خصوص در پا‌های این حیوان نیز دیده می‌شود. روی شکم آن‌ها خز سفید وجود دارد که تمام امتداد سینه و شکم را گرفته است.
این جانور با ۹۰ کیلوگرم وزن، دارای چشمانی کاملا درشت و گشاده (همانند گاو) بود، که در مقایسه با کاسه چشم‌های گربه‌سانان که رو به جلو است، تفاوت چشمگیری داشت. جای‌گیری عجیب چشمها، به او کمک می‌کرد که دید استریوسکوپی (سه بعدی) داشته باشد.
خدنگ (Mongoose) پستانداری گوشتخوار است که ۲۳ گونه از آن در جنوب اروپا، آفریقا و آسیا یافت می‌شود. گونه‌های مختلف این جانور بانمک با بدن کشیده، گوش‌های گرد کوچک و پا‌های کوتاه بین ۳۵۰ گرم تا ۵ کیلوگرم وزن دارند.
بدن یوزپلنگ در درازای چندین میلیون سال به گونه‌ای پیشرفت پیدا کرده‌است که این جانور بتواند به‌طور معمول توانایی حرکت با سرعتی برابر با ۱۱۰ کیلومتر در ساعت را داشته باشد و البته برای مدت کوتاه با سرعتی برابر با ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت هم توانایی دویدن را دارد.
در ویدیوی عجیبی که در توییتر منتشر شده است، مورچه خواری را با دو سر در حال کندوکاو یک کنده نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد که سر دوم خزدار و سفید مورچه خوار، به سر اصلی کمک می‌کند.
چه نمایشی از گاوی و آن هم در چه دیداری. جوان اول فوتبال دنیا امشب نفس رئال را گرفت و بارسا را به اولین جام فصل رساند.
نیک لانگریج دیرینه شناس جانوری از دانشگاه بث انگلستان در توصیف این مارمولک دوران کرتاسه می‌گوید: یک اژد‌های کومودو را تصور کنید که با کوسه سفید بزرگ، دایناسور تی‌رکس و نهنگ قاتل ترکیب شده باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ