نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برای مردم روشن است که توافق برجام نه تنها عایدی اقتصادی و معیشتی نداشت، بلکه باعث عدم همکاری همسایگان در شرایط تداوم تحریم بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اگر نتوانیم بگوییم که دیگر هیچ امیدی به برجام نیست و کاملا پرونده‌اش بسته شده، می‌توانیم بگوییم که برجام آینده‌ای کاملا نامعلوم و غیرواضح دارد. نمی‌توانیم خوش‌بینانه به این سفر در جهت رفع انسداد‌های سر راه برجام بنگریم
معاون سیاسی وزیر امور خارجه در سالروز خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با اشاره به اینکه اجرای برجام هنوز امکان‌پذیر است، نشان دادن اراده سیاسی لازم از سوی شرکای غربی توافق را لازمه آن دانست.
دسانتیس در بخش دیگری از این سخنرانی و اتهام‌زنی‌های ضد ایرانی خود، به توافق هسته‌ای برجام و حضورش در مجلس نمایندگان آمریکا اشاره کرد.
کارشناس روابط بین الملل گفت: برجام باید حل شود که به نفع ماست و هیچ راهی برای احیای اقتصاد در حال احتزار ما وجود ندارد و هر روز هم بدتر می‌شود و با بالا رفتن قیمت ارز و مشکلات اقتصادی شدیدی که داریم مردم را در تنگنا قرار داده و هیچ راهی برای حل آن نیست و روسیه به هیچ وجه نمی‌تواند اقتصاد ما را زنده کند.
یک مقام ایرانی که به شرط ناشناس ماندن با المانیتور صحبت کرد، گفت که تهران هیچ نوع توافق موقت را نمی‌پذیرد. وی این پیشنهاد را «نتیجه طوفان فکری برخی اتاق‌های فکر» خواند و گفت در چندین نوبت دیگر ابتکارات مشابه به ایران ارائه شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: احیای برجام برای ماه‌هاست که در دستورکار قرار ندارد. ما هیچ پیامی [به ایران]ارسال نکرده‌ایم.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برجام یک معامله با دو سر بوده است که یک سر آن جمهوری اسلامی ایران است و طرف دیگر آنها هستند، وقتی سمت دیگر تعهدات خود را انجام نمی‌دهد و تحریم‌ها را لغو نمی‌کند دیگر دلیلی ندارد ما پایبند به تعهدات باشیم و ایران طبق قانون راهبردی کار می‌کند.
نقد سخنان جلیلی، به‌عنوان یک فرد، هیچ اهمیتی ندارد. اما نقد و بررسی سخنان او از آن جهت مهم است که او حتی در دوره قدرت‌گیری یکدست اصولگرایان، تنها فردی است که مسئولیتی مهم دارد و ادعا‌های بی‌سند درباره برجام مطرح و علیه این توافق، صحبت می‌کند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید دارد که وقتی پای منع اشاعه هسته‌ای در میان باشد، هیچ جایگزینی برای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) وجود ندارد.
سفیر روسیه در سازمان ملل متحد اتهامات مبنی بر ادعای استفاده مسکو از پهپادهای ایرانی را به شدت مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد که این ادعا هیچ ربطی به همکاری برای احیای برجام ندارد.
این بیانیه با اشاره به تدابیر جبرانی ایران در اجرای برجام که تحت نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت گرفته است می‌افزاید: ایران هیچ توجیه غیرنظامی معتبری برای این اقدامات، که خطرات مرتبط با اشاعه تسلیحات اتمی را به همراه دارد، ندارد. امروز، برنامه هسته ای ایران هرگز به این اندازه پیشرفته نبوده است.
رهبر انقلاب فرمودند: برجام ۲ یعنی ایران باید از منطقه به کلی خارج شود و برجام ۳ یعنی ایران باید متعهد شود که هیچ سلاح راهبردی مهمی تولید نکند.
رئیس‌جمهور فرانسه گفت: هیچ پیشنهاد جدیدی نمی‌تواند به احیای توافق هسته‌ای با ایران در آینده نزدیک کمک کند و احتمالاً به چارچوب جدیدی برای رسیدگی به این موضوع نیاز است.
صرفنظر از آن که راه حل مصالحه به چه شکلی باشد نباید از هیچ تلاشی برای دستیابی به آن با توجه به مخاطرات موجود دریغ کرد. واشنگتن و تهران با برداشتن یکی از موانع اصلی احیای برجام درگیری نظامی در حال جوشش در خاورمیانه را خنثی خواهند کرد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ادعای بی‌فایده بودن دیدار با رئیس جمهور ایران در نیویورک برای حصول توافق در موضوع مذاکرات وین، مدعی شد که از نظر او احتمال هیچ پیشرفتی در این‌خصوص نیست.
فارغ از اسرائیل، هیچ بازیگری مخالف احیای برجام نیست، اما در عرصه میدانی هیچ‌گونه تحرک ویژه‌ای برای حصول نهایی توافق صورت نمی‌گیرد. در میان موج وسیع امید‌ها برای احیای برجام، یکباره سیگنال‌هایی از ناامیدی مخابره می‌شود
کیهان نوشت: تمامی ادعا‌هایی که برجام را مایه پیشرفت و تعالی کشور معرفی می‌کرد و می‌کند، سراسر دروغ است و هیچ تحریمی با این توافق برداشته نمی‌شود. ثانیا این سخنان، یک درون مایه اصلی دارد و آن اینکه مادام که ایران یک کشورانقلابی است و پایبند به آرمان‌های امام و انقلاب و دشمن آمریکاست، نباید انتظار هیچ پیشرفتی را داشته باشد.
تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه ایران به هیچ وجه نظر شفاهی آمریکا را کافی نمی داند، گفت: آمریکایی ها باید تضمین کتبی دهند.
تحلیلگران معتقدند بهترین نتیجه ممکن است یک صلح سرد سخت باشد که در آن هیچ یک از طرفین تشدید تنش را انتخاب نکنند. با این وجود، حتی اگر این توازن حاصل شود در برابر بی‌اعتمادی پایدار و تحریکات احتمالی که با اقدامات طرفین ثالثی مانند اسرائیل آسیب‌پذیر خواهد بود.
تحلیلگران معتقدند بهترین نتیجه ممکن است یک صلح سرد سخت باشد که در آن هیچ یک از طرفین تشدید تنش را انتخاب نکنند. با این وجود، حتی اگر این توازن حاصل شود در برابر بی‌اعتمادی پایدار و تحریکات احتمالی که با اقدامات طرفین ثالثی مانند اسرائیل آسیب‌پذیر خواهد بود.
وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه ای تصریح کرد: هیچ «پلن بی» برای احیای برجام وجود ندارد و نتیجه مثبت نیز در این باره قابل دستیابی است.
جواد آرین‌منش گفت: هرچه قدر مذاکرات متوقف باشد، کار سخت تر می شود و هیچ بعید نیست که اگر وضعیت همین طور ادامه یابد، اساسا برجام از بین برود.
موارد اتهامی آنها ۲۰ سال است که به ایران نسبت داده می‌شود، اگر ایران برجام را پذیرفت به این دلیل بود که این اتهام‌ها رفع شود و اعتمادسازی صورت گیرد. البته تفاهمی صورت گرفت که طرف مقابل به آن عمل نکرد و ایران هم‌پذیرفته محدودیتی در بیشتر برنامه هسته ای خود داشته باشد، اما اکنون با این قطعنامه به اول خط برگشته‌ایم و دوباره همان داستان‌هاست.
یک تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل گفت: آنچه که گروسی تکرار می‌کند با مکمل سخنان جوزپ بوررل و تحولات تل‌آویو و تغییر دکترین بایدن در قبال خاورمیانه همگی بصورت همگن پیش می‌روند و نماینده این ادعا هستند که اکنون افکار عمومی آماده پذیرش بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، بازگشت پرونده ایران به شورای امنیت و حتی قرار گرفتن این پرونده ذیل فصل هفتم منشور است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ