معاون سیاسی وزیر امور خارجه در سالروز خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با اشاره به اینکه اجرای برجام هنوز امکان‌پذیر است، نشان دادن اراده سیاسی لازم از سوی شرکای غربی توافق را لازمه آن دانست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل برنامه‌های فضایی و موشکی ایران را خارج از حوزه و صلاحیت قطعنامه ۲۲۳۱ خواند و گفت: آماده‌ایم مذاکرات را در اولین فرصت برای بازگرداندن برجام و اطمینان از اجرای کامل آن توسط همه از سر بگیریم.
ایروانی برنامه‌های فضایی و موشکی ایران را خارج از صلاحیت قطعنامه ۲۲۳۱ خواند و گفت: آماده‌ایم مذاکرات را در اولین فرصت برای بازگرداندن برجام و اطمینان از اجرای کامل آن توسط همه از سر بگیریم.
با پیگیری های دیوان محاسبات کشور، دستورالعمل نظام آمارهای مالی دولت در سال ۱۴۰۲ در اجرای جزء(۲) بند(ک) تبصره (۲) قانون بودجه در نظام حسابداری بخش عمومی دولت اجرایی شد.
وزیرامورخارجه کشورمان در نشست خبری با وزیر خارجه روسیه در مسکو گفت: ما هرگونه تغییر در ژئوپولتیک منطقه را با هر توجیهی که باشد مردود می‌دانیم. سرگئی لاوروف نیز در این نشست خبری اعلام کرد: ما خواهان ازسرگیری سریع و اجرای کامل این قطعنامه هستیم و با اقداماتی که مانع این امر می‌شود، مخالفیم.
در این بیانیه آمده است: طرف‌ها بر اهمیت ازسرگیری اجرای کامل و موثر توافق هسته‌ای با ایران و اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در سریع‌ترین زمان تاکید کردند. در همین رابطه، آن‌ها از همه شرکای [برجام]می‌خواهند تا برای تسهیل رسیدن به نتیجه‌ای مثبت از مذاکرات احیای برجام تصمیم‌های سیاسی اتخاذ کنند.
گروسی افزود که دستیابی به این امر بسیار مهم خواهد بود، زیرا به آژانس اجازه می‌دهد تا یک مبنای جدیدی را در صورت ازسرگیری اجرای تعهدات هسته‌ای ایران تحت برجام، ایجاد کند. مدیرکل آژانس اضافه کرد: اکنون مشتاقانه منتظر بحث‌های فنی بعدی و اجرای سریع و کامل تضمین‌های ایران و بیانیه مشترک من و معاون رئیس جمهور اسلامی هستم.
معاونان وزرای خارجه ایران و چین ضمن گفت‌وگو درباره مذاکرات رفع تحریم، بر لزوم تعهد همه طرف‌های برجام برای اجرای کامل تعهداتشان تأکید کردند.
در بیانیه مشترک ایران و چین بر ضرورت لغو تحریم‌ها به‌گونه‌ای قابل راستی‌آزمایی برای از سرگیری اجرای کامل و مؤثر برجام تاکید شد.
سران قوا پیگیری و اجرای کامل قانون مولدسازی اموال مازاد دولت با همکاری همه قوا و نهادهای کشور را مورد تاکید قرار دادند.
رئیس هیات روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها، امکان جمع‌بندی گفت‌وگوها برای ازسرگیری اجرای کامل برجام ظرف چند روز را «واقعی» توصیف اما تصریح کرد که ایالات متحده آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات آماده نیست.
امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در نشست دوره ای و عادی شورای امنیت درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام افزود: امروز همانطور که انتظار می رفت، اعضای شورا بار دیگر حمایت خود را از احیای برجام ابراز کردند و اجرای کامل آن به عنوان تنها اقدام عملی خواستار شدند.
اولیانوف روز جمعه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: «معاونان وزرای خارجه روسیه و ایران، آقایان سرگئی ریابکوف و علی باقری کنی امروز در مسکو دیدار کردند تا دورنمای اجرای کامل برجام را بررسی کنند.»
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از اجرای کامل طرح سپهتن یا همان طرح تخصیص سوخت بر مبنای پیمایش در بستر سامانه هوشمند سوخت خبر داد.
اراک - رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: اجرای کامل قانون حدنگار می‌تواند محور سند تحول باشد چرا که از ورود بسیاری از پرونده‌ها به دستگاه قضا جلوگیری می‌کند.
کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در بیانیه نهایی نشست امروز سران در ازبکستان، خواستار اجرای کامل و موثر برجام شدند.
نماینده آمریکا در جلسه شورای حکام در بیانیه‌ای درباره احیای توافق هسته‌ای ادعا کرد: ما آماده‌ایم فورا توافقی برای بازگشت دوجانبه به اجرای کامل برجام انجام دهیم. چیزی که کم داریم، شریکی راغب و آماده در ایران است.
مقام آمریکایی گفت: با بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام، ایران می‌بایست از تمامی ذخایر اورانیوم خود خلاص شود.
در این دیدار مکرون با گروسی درباره تلاش‌های دیپلماتیک فرانسه و شرکای آن برای یافتن راه‌حلی از طریق مذاکره که آمریکا و ایران را قادر می‌سازد تا به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از جمله راستی آزمایی و نظارت آژانس بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران بازگردند، بحث و گفتگو کردند
بلومبرگ امروز به نقل از یک دیپلمات اروپایی آگاه به مذاکرات برچیدن تحریم های ضدایرانی اعلام کرد که بروکسل پاسخ ایران به طرح «جوزف بورل» درباره اجرای کامل برجام را سازنده می داند.
بلومبرگ امروز به نقل از یک دیپلمات اروپایی آگاه به مذاکرات برچیدن تحریم های ضدایرانی اعلام کرد که بروکسل پاسخ ایران به طرح «جوزف بورل» درباره اجرای کامل برجام را سازنده می داند.
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران از توزیع پیش‌نویس سندی که در آن مسیر از سرگیری اجرای کامل برجام تشریح شده خبر داد.
نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین در صفحه توییترش نوشت: در راه وین برای مذاکره درباره اجرایی شدن کامل برجام بر مبنای متن ارائه شده هماهنگ‌کننده مذاکرات [جوزپ بورل]در ۲۰ ژوئیه. از مقامات اتریش کمال قدردانی را دارم.
رئیس جمهور آمریکا: ما از طریق دیپلماسی در هماهنگی با متحدان و شرکای منطقه‌ای، پیشنهادی برای بازگشت متقابل به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) توسعه دادیم تا جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را بگیریم.
در این بیانیه ادعا شده است: ما بار دیگر تاکید می کنیم که ایران هرگز نباید سلاح هسته ای تولید کند. ما متأسفیم که به رغم تلاش‌های دیپلماتیک شدید، ایران هنوز از فرصت موجود برای احیای اجرای کامل برجام استفاده نکرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ