وزات دفاع چین از حضور نظامیان این کشور در «رزمایش راهبردی شرق-۲۰۲۲» در روسیه خبر داد و سخنگوی وزارت خارجه این کشور هم از مواضع پوتین در قبال سفر پلوسی به تایوان قدردانی کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر دفاع یمن در جریان حضور در مانور نظامی گسترده نیروهای مسلح این کشور تاکید کرد که استعمارگران آمریکایی و انگلیسی دَم از صلح در یمن می‌زنند اما عملاً برای شکست صلح اقدام می‌کنند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جزایر سه‌گانه مانور نظامی برگزار کرد. این رزمایش در بحبوحه افزایش حضور نظامی ایالات متحده در منطقه انجام می‌شود.
آمریکا و کره‌جنوبی رزمایش نظامی مشترکی را با مشارکت زیردریایی اتمی «یواس‌اس آناپولیس» برگزار کردند.
رزمایش نظامی میان نیروهای اردنی و بلژیکی با حضور شاهان دو کشور برگزار شد.
گروهی از کشتی‌های ناوگان اقیانوس آرام روسیه در رزمایش بین المللی «کومودو- ۲۰۲۳» در سواحل اندونزی شرکت کرده اند.
نخست وزیر عراق با حضور در رزمایش نیروی هوایی با نام ابابیل یک، گفت: گفت که این برای اولین بار است که عراق شاهد چنین رزمایشی در آسمان خود است.
وزارت دفاع عربستان از برگزاری رزمایشی با حضور نیروهای نیروی هوایی ارتش این کشور در کنار شماری از نیروهای کشورهای دوست در یونان خبر داد.
ارتش روسیه با مشارکت سه هزار نظامی و ۳۰۰ یگان تجهیزاتی، رزمایشی را آغاز کرد که در آن از سامانه موشک های هسته ای «یارس» استفاده می کند.
روسیه با مشارکت سه هزار نظامی و ۳۰۰ یگان تجهیزاتی، رزمایشی را آغاز کرد که در آن از سامانه موشک های هسته ای «یارس» استفاده می کند.
در رزمایش مرکب ۱۴۰۱ بین ایران و چین و روسیه، یگان‌های شناور سه کشور تمرین Photo Ex را انجام دادند و یک نوع آرایش جنگی خاص تحت فرماندهی مشترک برای رویارویی با دشمن فرضی را تمرین کردند.
عملیات رهایی گروگان با حضور یگان‌های حاضر در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی برگزار شد.
امیر دریادار دوم تاج الدینی تصریح کرد: امنیت تعطیل بردار نیست و تمرینات در جهت ارتقای امنیت نیز تعطیل بردار نیست و با نزدیکی به ایام نوروز در کشورمان ما تمرینات را تعطیل نکردیم و امیدواریم با رعایت همه شرایط سناریوهای از پیش تعیین شده رزمایش با با ایمنی کامل در دریا انجام دهیم.
منابع سعودی از آغاز رزمایشی در امارات با حضور نیروهای این کشور خبر دادند.
برخی منابع آگاه می‌گویند بررسی حضور یک ناو هواپیمابر هسته‌ای در رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در دستور کار دو کشور قرار گرفته است.
رزمایش زمستانی نیروهای مسلح ترکیه با حضور ۱۷ کشور از جمله آلمان، جمهوری آذربایجان و انگلستان در استان قارص ادامه دارد.
نیروهای مسلح چین در حضور آمریکایی‌ها به برگزاری «رزمایش تقابلی» در دریای چین جنوبی پرداختند.
تصاویری زیبا از حضور سامانه‌های پدافندی کوتاه برد مجید در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش جمهوری اسلامی ایران و تست عملیاتی در شب و روز.
در ادامه مراحل اولیه عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش، پهپادهای آرش، باور و ابابیل ۵ با پرتاب از عرشه ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «سهند» هدف شبیه‎‌سازی شده را در ساحل منهدم کردند.
در ادامه مراحل عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش، پهپاد‌های انهدامی و رزمی آرش، باور و ابابیل ۵ با پرتاب از عرشه ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «سهند» و پرواز از پایگاه پهپادی ارتش در منطقه غرب از فواصل دوردست، اهداف ساحلی را منهدم کردند.
اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین امروز چهارشنبه از برگزاری رزمایش نظامی گسترده «الرکن الشدید ۳» در شمال نوار غزه با حضور رزمندگان زبده خبر داد.
مرحله نهایی رزمایش جنگ الکترونیک «سپر حافظان ولایت ۱۴۰۱» با حضور یگان های راهبردی جنگ الکترونیک ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز در منطقه عمومی اصفهان برگزار شد.
رزمایش نیروهای استراتژیک هسته ای روسیه با حضور  پوتین و همزمان با رزمایش هسته ای ناتو برگزار شد.
برای نخستین بار در رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ نزاجا اجرای عملیات متحرک شبانه با حضور گسترده بالگردهای هوانیروز صورت گرفت.
سفر اخیر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه خشم چین را برانگیخت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ