حمله موشکی روسیه به زاپوریژژیا یک کاروان بشردوستانه را هدف قرار داده و ده‌ها نفر را کشته و زخمی کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ماه‌ها بود که خبر‌هایی پراکنده از اختلاف میان پریگوژین و نیرو‌های واگنر با نیرو‌های ارتش روسیه و شخص وزیر دفاع، سرگئی شویگو، به گوش می‌رسید و واگنری‌ها، ارتش روسیه را به بی کفایتی در جنگ اوکراین و عدم پشتیبانی از خود در این جنگ متهم می‌کردند.
لادا X-Cross برای بازار روسیه در کارخانهٔ آوتوواز در سنت پترزبورگ تولید می‌شود که قبلاً متعلق به نیسان بود. انتظار می‌رود قیمت این خودرو مشابه بستیون T۷۷ باشد که هم‌اکنون قیمت آن در روسیه از ۲.۱۷ میلیون روبل معادل ۲۶،۵۷۰ دلار آغاز می‌شود. همان‌طور که انتظار می‌رفت، اولین محصولات جدید لادا در دوران پس از رنو را کراس‌اوور‌ها و سدان‌های چینی تشکیل می‌دهند، زیرا این شرکت روسی به دنبال ساده‌سازی تولیدات خود و تمرکز روی مدل‌هایی است که تقاضای بالایی دارند.
تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه پنجشنبه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی روسیه رفت که این بازی یک بر یک مساوی شد. تماشاگران زن نیز در این بازی حضور داشتند.
ناو‌های چین و روسیه صبح امروز چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ به منطقه عمومی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی وارد شدند. مرحله اصلی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ در روز‌های آینده برگزار می‌شود. در این رزمایش، یگان‌های شناور و پروازی نیرو‌های دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین ناو‌های نیروی دریایی کشور‌های چین و روسیه که امروز وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شدند، حضور خواهند داشت.
بر اثر حمله موشکی ارتش روسیه به شهر کراماتورسک در استان دونتسک اوکراین ۳ نفر کشته و ۸ نفر زخمی شدند.
فیلم‌های پهپادی منتشر شده خسارات گسترده‌ای را در شهر وولدار واقع در استان دونتسک اوکراین به همراه ساختمان‌های زیادی که در اثر گلوله باران روسیه آسیب دیده‌اند، نشان می‌دهد.
انفجار‌های متعدد روز شنبه کی‌یف و سایر مناطق اوکراین را لرزاند که در پی آن دست‌کم یک نفر کشته و ۱۴ فرد دیگر هم زخمی شدند. انفجار مرگبار در پایتخت اوکراین در میان ساختمان‌های مسکونی چند طبقه در منطقه سولومیانسکی نیز رخ داد که به کشته شدن دست‌کم یک زن انجامیده است.
همزمان با آغاز سال نو میلادی ارتش روسیه نقاط مختلف پایتخت اوکراین را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داد.
بر اثر انفجار‌هایی که پس از سقوط پهپاد‌های انتحاری روسیه در کی‌یف رخ داد، شیشه برخی از منازل محل سقوط تخریب و سقف خانه‌ها آسیب دید.
شیولوچ، یکی از بزرگ‌ترین آتشفشان‌های کامچاتکا با ارتفاع قله ۳۲۸۳ متر، همچنان یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های در روسیه است.
در شیهوریفکا واقع در استان میکولایف اوکراین، جایی که درگیری‌های زیادی رخ داده، پل‌های فروریخته، خانه‌ها و شهرک‌های آسیب دیده باقی ماندند.
نیرو‌های روسی بامداد امروز به یک ساختمان مسکونی ۵ طبقه در مرکز شهر میکولایف اوکراین حمله کردند.
ستاد کل ارتش لهستان اعلام کرد که نیرو‌های یگان‌های مهندسی در حال ایجاد حصار در مرز با منطقه کالینینگراد روسیه هستند و ارتش لهستان از این نیرو‌ها حمایت می‌کند.
وزیر دفاع روسیه گفته که ۸۲ هزار نیرو، پس از پایان آموزش به منطقه عملیات ویژه نظامی اعزام شدند.
بمب‌افکن پک‌دا یکی از بلندپروازانه‌ترین پروژه‌های نظامی روسیه است که از چندین سال پیش در مرحله طراحی و توسعه قرار دارد.
طی روز‌های اخیر حملات هوایی روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین افزایش یافته است.
شمار قربانیان حادثه سقوط یک جنگنده سوخو-۳۴ در روسیه به ۱۳ نفر رسید.
روسیه ۲۱ سپتامبر فرمان بسیج محدود نیروهای ذخیره را صادر کرده و ۳۰۰ هزار نفر از نیروهای ذخیره را فرا خوانده بود.
اوکراین ضمن اعلام پیشروی ده‌ها کیلومتری نیرو‌های نظامی خود در جبهه جنوب اعلام که کنترل یک شهر کلیدی واقع در شرق این کشور را بار دیگر در دست گرفته است. در شرایطی که تصور می‌شد نیرو‌های اوکراینی عملیاتی بزرگ را در جنوب کلید خواهند زد، این خارکف دومین شهر بزرگ اوکراین در شمال شرق بود که به هدف اصلی چند روز اخیر ارتش اوکراین تبدیل شده است. به‌گونه‌ای که ارتش کی‌یف در سه روز گذشته ارتش اوکراین بیش از یک سوم مناطق خارکف را که تحت کنترل روس‌ها بود، پس گرفته‌اند.
شهردار خارکف در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات ارتش روسیه یک نفر کشته، ۲ نفر زخمی و ۳ خانه آسیب دیده است.
پس از حملات شب گذشته ارتش روسیه به شهر خارکف اوکراین، صبح امروز نیز دو منطقه دیگر خارکف هدف قرار گرفت.
شهردار خارکف با بیان اینکه یکی از موشک‌ها به خانه‌ای اصابت کرد و یک زن در این حمله جان خود را از دست داد، خاطرنشان کرد: خانه‌ای در همان منطقه به دلیل سقوط قطعات موشک در آتش سوخت.
یک زن ساکن روسای کوشوهوم در زاپوریژیا اوکراین بر اثر حمله موشکی روسیه جان باخت.
بستگان و دوستان مدافعان کارخانه آهن و فولاد آزوفستال در ماریوپول اوکراین با تجمع در شهر کی‌یف پایتخت این کشور خواستار به رسمیت شناختن روسیه به عنوان حامی تروریسم پس از کشتن اسیران جنگی اوکراینی در یک زندان شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ