گردو و بادام همانطور که مواد مغذی مانند کلسیم و ویتامین D دارند، پروتئین سالمی دارند که نیازی نیست نگران بیش از حد خوردن آن باشید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برای اینکه سرعت کاهش وزن خود را افزایش دهید بهتر است از میو‌هایی مانند سیب، انگور قرمز، بلوبری، موز و گریپ‌فروت و سبزیجاتی اعم از کرفس، کلم بروکلی، قارچ، اسفناج، سیب‌زمینی، سرکه سیب و حبوبات استفاده کنید. خوردن غذا‌هایی پروتئینی مثل آجیل و خشک‌بار، تخم‌مرغ، گوشت بدون چربی، ماهی، برنج قهوه‌ای، شکلات تلخ و چای سبز نیز اثرگذاری بالایی در کاهش وزن افراد دارند.
زمانی کره بادام زمینی تنها کره آجیلی بود که به طور گسترده در دسترس مردم بود، اما حالا دیگر نه. امروزه انواع بی‌شماری از کره‌های آجیلی در قفسه‌های فروشگاه‌های مواد غذایی قرار می‌گیرند. کره بادام به سرعت به عنوان یک جایگزین محبوب برای کره بادام زمینی و دلایل خوبی پیدا کرده است.
اینکه ترک کردن فست فود خیلی سخت است، کاملا طبیعی است. برای همین هر چند وقت یکبار فست فود مصرف و به تدریج از خوردن فست فود خودداری کنید. مثلا خود را به ۱ تا ۲ وعده در هفته محدود کنید و در هر وعده حجم کمی از فست فود را بخورید.
مشکلات در صحبت کردن کودک باید توسط تیم متخصص شنوایی سنجی، فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان و در ادامه حمایت‌های گفتار درمان انجام شود. همچنین مشکلات آناتومیکی مثل شکاف کام هم توسط جراحان پلاستیک، کودکان و یا گوش و حلق و بینی انجام می‌شود.
خواص میوه‌های فصل تابستان به قدری ارزشمند است که خوردن آن‌ها را نباید از دست داد.
محققان موسسه سلامت جهانی بارسلون گزارش کردند که خوردن صبحانه بعد از ساعت ۹ صبح خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۵۹ درصد در مقایسه با دیگرانی که قبل از ساعت ۸صبح صبحانه میل می‌کنند، افزایش می‌دهد.
یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، تساوی 4-4 مقابل گروتر فورث را یک "نتیجه تماشایی" ارزیابی می‌کند.
مواد قندی، باکتری‌های بد را جذب می‌کند و pH دهان را کاهش می‌دهد. شیرینی‌جات مانند آهنربا برای باکتری‌های بد هستند. خوردن غذا‌های شیرین یا نشاسته‌ای باعث می‌شود تا باکتری‌های پوسیدگی‌زا (حفره زا) داخل دهان شما از این قند‌ها تغذیه کنند و از آن‌ها برای رشد و تکثیر استفاده نمایند. این باکتری‌ها می‌توانند باعث پوسیدگی دندان و بیماری پریودنتال شوند. میوه‌ها و سبزیجات تازه، آجیل، پنیر، گوشت، ماهی و غلات کامل گزینه‌های بهتری هستند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تاکید کرد: مصرف نمک، غذا‌های شور و تنقلاتی مانند چیپس شور و آجیل شور را باید در تابستان محدود کرد و بیشتر از آجیل خام استفاده کرد.
آلرژی به آجیلی مانند بادام رایج و اغلب شدید است. این نوع آلرژی‌ها معمولاً در سن ۲ سالگی ایجاد می‌شود و تعداد آجیل‌هایی که فرد به آن‌ها حساسیت دارد ممکن است با افزایش سن بیشتر شود.
تصور کنید خوردن یک کاسه سوپ به مدت یک بار در هفته بتواند به پایین نگه داشتن سطح قند خون شما کمک کند و خطر ابتلا شما به دیابت نوع ۲ را بگیرد.
افزودن بادام به رژیم غذایی نیم ساعت قبل از هر سه وعده غذایی اصلی در روز می‌تواند از پیشرفت دیابت جلوگیری کند. این مطالعه نشان داده که ما می‌توانیم سطح قند خون افراد پیش دیابتی را به کمک این استراتژی به حالت عادی بازگردانیم. در واقع روش مذکور به معکوس سازی پیش دیابت یا عدم تحمل گلوکز یاری می‌رساند.
این احتمال وجود دارد که خوردن مقادیر زیاد تخم مرغ خطر ابتلا به بیماری‌های مزمنی مانند دیابت را افزایش دهد. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ در مجله Diabetes Care منتشر شد، نشان داد افرادی که بیش از هفت تخم مرغ در هفته می‌خوردند (نسبت به کسانی که تخم مرغ کمتری مصرف می‌کردند)، بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ بودند.
در این بررسی این تیم تحقیقاتی موفق شد مشخص کند که ذرات ریز پلی‌استرن تنها ۲ ساعت پس از خوردن، قابل ردیابی در مغز هستند. مکانیزمی که به این ذرات امکان می‌دهد از مانع خون و مغز عبور کنند، پیش از این برای علم پزشکی ناشناخته بود.
براساس نتیجه مطالعه‌ای تازه که داده‌ها را تا سال ۲۰۱۸ میلادی مدل سازی کرده خوردن بیش از حد محصولات گندم و برنج تصفیه شده همراه با مصرف کم غلات کامل باعث رشد موارد جدید دیابت نوع ۲ در سراسر جهان می‌شود.
وقتی داشتیم نزدیک می‌شدیم متوجه شدیم که دسته بزرگی از سگ‌های وحشی هستند. در بدو ورود، دیدیم که گله‌ای از بوفالو‌ها هدف حمله سگ‌ها قرار گرفته و سگ‌ها در حال خوردن ۲ گوساله هستند. در کسری از ثانیه، سگ‌های وحشی، مستقیماً به جلوی گله رفتند و گله را به وحشت انداختند.
محققان در مطالعه جدیدی دریافتند: مصرف آجیل درختی مخلوط (بادام، آجیل برزیلی، بادام هندی، فندق، ماکادمیا، گردو، دانه کاج، پسته و گردو) تاثیر مثبتی بر روی متابولیسم تریپتوفان دارد و سروتونین را افزایش می‌دهد. تریپتوفان یک اسید آمینه ضروری است که به طور طبیعی در اکثر منابع غذایی سرشار از پروتئین مانند مرغ، تخم مرغ، ماهی و برخی آجیل‌ها یافت می‌شود.
رومیان باستان همیشه با موش‌ها مشکل داشتند. راه‌حل چه بود؟ شکم آن‌ها را پر کنند و آن‌ها را بخورند! در روم باستان، موش‌های خانگی را می‌گرفتند و آن‌ها را با آجیل و میوه‌ی درخت بلوط تغذیه می‌کردند تا قبل از خوردن چاق و چله شوند.
گردو به دلیل داشتن اسید‌های چرب امگا ۳، پروتئین، آنتی اکسیدان ها، منیزیم، مس، ویتامین آ و د برای کاهش وزن موثر است. ۱۲ تا ۱۴ نیمه گردو به شما حدود ۱۹۰ کالری می‌دهد، اما همه کالری‌ها برای سلامتی بد نیستند. برعکس گردو فواید زیادی دارد مانند کاهش التهاب، کاهش خطر بیماری قلبی، کنترل دیابت و جلوگیری از پیری.
۴ آبان امسال، حدود ۲ هزار پزشک در حمایت از دکتر مهران فریدونی؛ پزشک بازداشت‌شده حاضر در تجمع پزشکان شهر شیراز که نسبت به گزارش پزشکی قانونی درباره علت جانباختن مهسا امینی (دختر ۲۲ ساله سقزی که روز ۲۵ شهریور امسال، بعد از دستگیری توسط گشت ارشاد در شهر تهران و انتقال به بازداشتگاه وزرا دچار مرگ مغزی شد) تشکیک کرده و علت واقعی فوت مهسا را متفاوت از گزارش رسمی این نهاد قضایی دانسته بود و همچنین در اعتراض به مخدوش شدن امنیت جانی مصدومان اعتراضات اخیر در فضای مراکز درمانی، استفاده غیرمجاز و غیر درمانی از آمبولانس‌ها در اعتراضات اخیر، مجبور کردن برخی پزشکان درمانگر در مراکز درمانی برای افشای اسرار بیماران و همچنین برهم خوردن امنیت و آرامش فضای مراکز درمانی با ورود لباس شخصی‌هایی که به دنبال مجروحان اعتراضات بودند، مقابل ساختمان سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ رفتند.
محققان فواید خوردن بادام را در طی ۴ هفته در ۸۷ نفر در رده سنی ۱۸ تا ۴۵ سال که قبلاً کمتر از مقدار توصیه شده روزانه فیبر مصرف می‌کردند و میان وعده‌های کم مغذی مانند چیپس سیب‌زمینی یا کلوچه را دو بار در روز مصرف می‌کردند، بررسی کردند.
۲ بازیکن گل‌گهر سیرجان به هفته چهارم اردوی ریکاوری تیم‌ملی فوتبال دعوت نشدند و این موضوع گمانه‌زنی‌ها درباره خط خوردن آن‌ها را افزایش می‌دهد.
محققان چینی می‌گویند که نوشیدن چهار فنجان یا بیشتر چای در روز می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۱۷ درصد طی ۱۰ سال کاهش دهد.
خوردن غذا‌های فرآوری شده به مغز شما آسیب می‌رساند. حتی «۲ شیرینی کوکی» می‌تواند بر سلامتی تاثیر بگذارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ