در این بررسی این تیم تحقیقاتی موفق شد مشخص کند که ذرات ریز پلی‌استرن تنها ۲ ساعت پس از خوردن، قابل ردیابی در مغز هستند. مکانیزمی که به این ذرات امکان می‌دهد از مانع خون و مغز عبور کنند، پیش از این برای علم پزشکی ناشناخته بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فیزیکدانان «آزمایشگاه ملی شتاب دهنده فرمی»(Fermi National Accelerator Laboratory)  شواهدی یافته اند که نشان می دهد ذرات ریزتراز اتم رفتار عجیبی دارند و دلیل آن احتمالا نیروی پنجم طبیعت است.
در مأموریت آپولو 11 فویلی به‌منظور جمع‌آوری ذرات موجود در باد خورشیدی در سطح ماه قرار گرفت.
اصفهان- شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان در چهارمین روز مردادماه با میانگین ۱۳۲ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.
اصفهان- شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز هفتم تیرماه براساس داده‌های ۱۷ ایستگاه پایش فعال با میانگین ۹۵ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.
اصفهان- شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز بیست و چهارم خرداد ماه براساس داده‌های ۱۷ ایستگاه پایش فعال با میانگین ۹۳ وضعیت زرد و قابل قبول را نشان می‌دهد.
اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۱۰۱ یعنی در بازه ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۹۹ یعنی در بازه قابل قبول ولی در مرز آلودگی قرار دارد.
محققان با قرار دادن زهر زنبور عسل درون نانوذرات، ترکیبی ساختند که روی موش‌ها اثرات درمانی مشابه با آنتی‌بیوتیک دارد.
رئیس سازمان انرژی اتمی درباره نتایج سفر گروسی به ایران گفت: در مخازنی که به صورت فعال در جریان است و طبق پادمان، آژانس بر کل فرایند آن نظارت دارد؛ غنی‌سازی بالای ۶۰ درصد اتفاق نیفتاده است و عملا این موضوع را بسته شده اعلام کرده‌اند. موضوع ذرات اورانیوم  ۸۴ درصد بسته شده و تکلیف آن مشخص است.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت:‌ مذاکرات فنی در جریان بوده و تعاملات بین بازرسی و سیستم مدیریتی با آژانس وجود دارد. این روند در ۲ ماه گذشته برقرار بوده و اکنون نیز ادامه دارد تا بتوان موارد را یکی پس از دیگری مختومه کند.
واکنش اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی به گزارش اخیر آژانس مبنی بر شناسایی ذرات اورانیوم با غنای ۸۴ درصد را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
کمالوندی گفت: دیده شدن ذرات اتمی ۸۴ درصد در یک فرایند غنی سازی امری طبیعی است. یعنی ممکن است ما ۵ درصد تولید کنیم و ذرات ۱۱ درصد را ببینیم و یا ۲۰ درصد تولید کنیم، اما ذره ۳۷ درصد ببینیم، در گذشته هم این موارد بوده است. وقتی ذره می‌گوئیم یعنی ذره اتمی که زیر میکروسکوپ هم دیده نمی‌شود. طبیعتاً چنین ذره‌ای در فعل و انفعالاتی که غنی سازی می‌شود، امری عادی است. یعنی وقتی که خوراکی تزریق می‌کنید اگر زیاد باشد بیشتر غنی می‌شود. محصول نهایی مهم است که ۶۰ درصد است.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان با انتقاد از نوع رفتار آژانس انرژی اتمی، گفت: آژانس ناشیانه بازی سیاسی می‌کند لااقل طوری بازی کند که تعدادی از افراد فنی به تردید نیفتند.
شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۵۱ قرار گرفته و هوای تهران در مرز پاکی است.
قربانی با بیان اینکه کیفیت هوا ابرچالشی است که طی چند سال گذشته ایران را درگیر کرده است، گفت: در سال ۱۴۰۰ میانگین سالانه غلظت ذرات پی ام موجود در هوا حدود ۳۰ میکرون در متر مکعب بوده که این شش برابر استاندارد‌های تعیین شده جهانی است.
سازمان هواشناسی ضمن صدور هشدار درباره افزایش ذرات معلق در پایتخت اعلام کرد: هوای تهران تا آخر هفته آلوده است.
هم اکنون شاخص کیفیت هوای پایتخت روی عدد ۱۶۵ یعنی بازه ناسالم برای همه افراد جامعه قرار دارد.
اصفهان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: حذف خودروهای فرسوده تا ۳۵ درصد بر کاهش ذرات معلق ( pm 2.5) هوای شهر اصفهان موثر است.‌
اصفهان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: خروج خودروهای فرسوده تا ۳۵ درصد بر کاهش ذرات معلق ( pm 2.5) هوای شهر اصفهان موثر است.‌
هرچند اسپری های ضد مه با گرم کردن سطح عینک روشی برای پاک نگه داشتن آن به حساب می آیند اما اکنون یک پوشش جدید طراحی شده که با کمک نانوذرات طلا از مه گرفتگی عینک جلوگیری می کند.
در کشور تایلند، یک مرکز تفریحی اعلام کرده که هر بسته ذرت را فقط به قیمت ۵.۶ دلار می‌فروشد. این خبر باعث هجوم مردم به این مرکز شده چرا که حجم بسته‌های ذرت را خود مشتری تعیین می‌کند! انتشار این خبر باعث شده تایلندی‌ها با جعبه‌های مقوایی و ظروف پلاستیکی که بعضا بسیار بزرگ هم هستند، به این فروشگاه هجوم ببرند.
هم اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا بر روی عدد ۸۶ یعنی بازه قابل قبول قرار دارد.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت بر روی عدد 152 یعنی بازه ناسالم برای همه افراد قرار دارد.
تهران از ابتدای سال ۲ روز هوای پاک، ۶۹ روز قابل قبول، ۷۱ روز ناسالم برای افراد حساس جامعه و ۸ روز ناسالم برای همه افراد، یک روز بسیار ناسالم، ۲ روز هوای خطرناک داشته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ