سفارت چین در آمریکا به مقامات واشنگتن هشدار داد که رئیس‌جمهور آمریکا باید از اظهارات اخیرش درباره همتای چینی‌اش عقب‌نشینی کند، درغیراین‌صورت باید «پیامدهای» آن را بپذیرند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جوبایدن رییس جمهور آمریکا قصد دارد یک دستور اجرایی برای محدود کردن سرمایه گذاری در فناوری های حساس در چین تا اواسط آگوست سال جاری میلادی امضا کند.
بایدن به توجیه اظهارات توهین آمیز خود علیه رئیس جمهور چین پرداخت.
سخنگوی وزارت خارجه چین به اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره همتای چینی وی، واکنش نشان داد.
رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی عجیب یک روز پس از پایان سفر وزیر خارجه این کشور به پکن، رئیس جمهور چین را به یک «دیکتاتور» تشبیه کرد!
رئیس جمهور آمریکا ضمن اشاره به پیشرفت‌هایی که در سفر بلینکن به چین حاصل شده، اظهار داشت که روابط واشنگتن و پکن در مسیر درستی قرار دارد.
بایدن ادامه داد: اعضای کنگره می‌دانند که نکول بدهی برای اقتصاد و مردم آمریکا فاجعه بار خواهد بود. روسای کنگره موافق هستند که باید با هم کار کنیم زیرا چاره دیگری وجود ندارد.
رئیس‌جمهور آمریکا امروز اعلام کرد: با رئیس‌جمهور چین دیدار خواهم کرد.
رئیس جمهور چین از نیروهای مسلح این کشور خواست تا آموزش‌های نظامی را حول محور «جنگ واقعی» پیش برده و تقویت کنند.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که فعالیت های جدایی‌طلبان بزرگترین چالش امنیتی در تنگه تایوان است.
رئیس جمهور آمریکا در سودمندی طرح چین برای پایان جنگ و حل و فصل بحران اوکراین ابراز تردید کرد.
نماینده چین در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات اوکراین گفت اروپا برای بهره مندی از ثبات و امنیت پایدار باید از ذهنیت جنگ سرد دست بردارد.
سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید که آمریکا باید درباره موضع این کشور در قبال مساله اوکراین تجدید نظر کند.
با گذشت یک هفته از زلزله در ترکیه و سوریه و رفتار دوگانه آمریکا و کشورهای غربی در رابطه با مردم زلزله‌زده این دو کشور، دولت چین تأکید کرد واشنگتن باید فورا تحریم‌ها علیه سوریه را لغو کند.
مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که پکن همیشه بر این باور بوده است که روابط چین و آمریکا یک بازی حاصل جمع صفر نیست که در آن یکی سود می برد یا دیگری ضرر می کند.
سخنگوی وزارت خارجه چین می گوید اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره پکن غیر مسئولانه است.
در ادامه واکنش‌ها به حضور بالون نظارتی چین در آسمان آمریکا، نماینده مجلس نمایندگان خواستار استعفای رئیس‌جمهور این کشور شد.
در ادامه تنش بین واشنگتن و پکن بر سر جزیره خودمختار تایوان ،سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر از دولت آمریکا خواست ارسال سلاح به تایوان را متوقف کند.
سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه کشورمان گفت که ایران از خود صداقت نشان داده و طرفین درگیر هم باید چنین مسیری را در پیش بگیرند.
رئیس باشگاه انرژی لندن تاکید کرد که اولویت کشورهای خلیج فارس منافع خودشان است و فشار واشنگتن بر روی متحدانش جهت خودداری از اتخاذ سیاست های مستقل تر دیگر موثر واقع نخواهد شد.
چین از این طریق یک سابقه حقوقی ایجاد کرده که می‌تواند موجب تشویق دشمنان تمامیت ارضی ایران شود و در نهاد‌های چندجانبه بین‌المللی محل رجوع باشد. چین که خود در خانه شیشه‌ای نشسته و به اراده مردم تایوان برای استقلال و اعتراض کشور‌های آسه‌آن به اشغال جزایر متعلق به آن‌ها در دریای جنوبی چین با تهدید و مانور نظامی پاسخ می‌دهد، چرا باید به سوی خانه دیگران سنگ پرتاب کند.
شهردار تهران تاکید کرد: جزایر سه‌گانه جزء لاینفک ایران اسلامی است و تکرار ادعاهای واهی پیرامون آن غیر قابل قبول و محکوم است.
رئیس جمهور آمریکا به‌تازگی مدعی شده که واشنگتن در صورت حمله چین به تایوان، از این جزیره دفاع می‌کند اما به نظر می‌رسد کاخ سفید باز هم برای لاپوشانی این ادعا به دردسر افتاده است!
روسای جمهور چین و آمریکا قرار است در آینده نزدیک با هم دیدار کنند.
رئیس جمهور آمریکا گفت از بابت تایوان نگران نیست اما در خصوص اقدامات چین در منطقه نگران است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ