وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان تماس تلفنی با همتای سعودی خود، قدامات آتی مربوط به توافق اخیر دو کشور را بررسی کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با ولیعهد عربستان سعودی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: در منطقه بر «امنیت و توسعه برای همه» اتفاق نظر داریم.
حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران امروز (پنجشنبه) ۲۶ مرداد ماه و در سفری رسمی و در پاسخ به دعوت فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی به ریاض سفر کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن حضور در محل وزارت خارجه عربستان سعودی با همتای خود دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.
وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی همتای سوئدی با بیان اینکه سوئد باید به نفاق‌افکنی و ترویج خشونت پایان دهد، بر دستگیری و محاکمه هتاک به قرآن در این کشور تأکید کرد.
وزیر خارجه آفریقای جنوبی در گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با اشاره به ارسال دعوتنامه رسمی رئیس جمهور این کشور برای آیت‌الله رئیسی، بر حضور رئیس جمهور کشورمان در اجلاس بریکس تأکید کرد.
«فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر خارجه عربستان که به تهران سفر کرده است عصر شنبه (۲۷ خرداد ۱۴۰۲ )با «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.
وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی همتای جمهوری آذربایجانی خود با تاکید بر توطئه رژیم صهیونیستی علیه انسجام، امنیت و پیشرفت کشورهای منطقه، گفت: از وجود اختلاف میان کشورهای منطقه، صرفا دشمنان سود می‌برند.
وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، خواستار برگزاری نشست اضطراری برای رسیدگی به تعرض اخیر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی شد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت: قرار است برای نهایی کردن زمان و مکان دیدار با همتای عربستانی خود تا ۴۸ ساعت آینده به صورت تلفنی رایزنی و گفت و گو کنیم.
وزیر امور خارجه در گزارشی توئیتری گفت: امروز در مسکو گفت‌وگوی مهم و نتیجه‌بخش با لاوروف در موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی داشتم.
وزیر خارجه عمان در تماسی امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از توافق شکل گرفته بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، مراتب تبریک خود و دولت عمان به وزیر امور خارجه کشورمان را اعلام داشت.
وزیر امور خارجه درباره برجام با بیان اینکه یک الی دو موضوع باقیمانده می‌تواند نهایی شود و توافق را جمع بندی کنیم، گفت: مقامات آمریکایی به دلیل فشارها و مشکلات داخلی هنوز نمی‌توانند تصمیم شجاعانه برای بازگشت به برجام بگیرند.
وزیر امور خارجه درباره برجام با بیان اینکه یک الی دو موضوع باقیمانده می‌تواند نهایی شود و توافق را جمع بندی کنیم، گفت: مقامات آمریکایی به دلیل فشارها و مشکلات داخلی هنوز نمی‌توانند تصمیم شجاعانه برای بازگشت به برجام بگیرند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی، به آخرین تحولات روابط ایران با عراق، عربستان و آمریکا پرداخت.
وزیر امور خارجه: بازگشت روابط ریاض با تهران را به حالت طبیعی هم به نفع دو کشور و هم به نفع منطقه می‌دانیم. جمهوری اسلامی ایران همواره از گفت‌وگو و تعامل با عربستان سعودی استقبال کرده و با نقش‌آفرینی عراق پیشرفت خوبی در پنج دور گفت‌وگوهای قبلی داشته‌ایم و اکنون در حال تنظیم مرحله جدیدی از گفت‌وگوها هستیم.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: ما علاوه بر مردم عزیز ترکیه، نگران وضعیت ایرانیان و دانشجویان مقیم در مناطق زلزله زده هستیم و از مساعدت شما در کمک به وضعیت آنان سپاسگزاریم.
امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه بلژیک تلفنی گفتگو و در مورد موضوعات مورد علاقه دو کشور و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند.
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بلژیک همچنین ابراز امیدواری کردند در سایه همکاری و تلاش مشترک، مناسبات فی‌مابین بیش از گذشته گسترش یابد.
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بلژیک همچنین ابراز امیدواری کردند در سایه همکاری و تلاش مشترک، مناسبات فی‌مابین بیش از گذشته گسترش یابد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که وزیر امور خارجه در حاشیه اجلاس بغداد ۲ در اردن گفت‌وگوی کوتاهی با آقای عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر انجام داده است، گفت؛ گفتگو‌های صورت گرفته، مثبت بود.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: نگرانی عمیق خود را در این خصوص به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران اعلام کردم.
وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آذربایجانی بر آمادگی ایران برای کمک به حل و فصل اختلافات این کشور با ارمنستان تأکید کرد و گفت: مرز ایران و ارمنستان باید بدون تغییر حفظ شود.
-وزارت امور خارجه قطر یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد بن عبدالرحمن امیدواری دوحه برای رسیدن به توافق برای احیای توافق هسته‌ای عادلانه برای همگان تأکید کرده است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: دیدگاه‌ها و ملاحظات جمهوری اسلامی ایران درباره ایده‌های ارائه‌شده از سوی «انریکه مورا» به وی‌ منتقل شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ