اگر می‌خواهید متابولیسم خود را فعال نگه دارید و از تحلیل رفتن توده عضلانی بدن جلوگیری کنید، مصرف پروتئین ضروری است. ماست یونانی، حبوبات، تخم مرغ، پنیر، ماهی، گوشت‌های بدون چربی و مرغ منابع غنی پروتئین هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عادات غذایی خوب می توانند سلامت کودک را برای تمام عمر تحت تاثیر قرار دهند. نتایج مطالعات نشان می‌دهند که مشکلات مرتبط با سلامتی مانند بیماری قلبی و دیابت می توانند از اوایل دوران کودکی آغاز شوند.
جدیدترین تحقیقات نشان داده افرادی که بیشترین خطر ژنتیکی و یا بدترین سلامت قلبی را داشتند با رعایت این عادات غذایی تا ۲۵ درصد از خطر سکته مغزی دور شده‌اند.
درحالی که لذت بردن از خوراکی‌های شیرین ذاتا عادت بدی نیست، اما قطعا مصرف روزانه خوراکی‌های مضر حاوی قند‌های افزوده با پیامد‌های منفی و زیان‌بار مختلفی برای سلامت بدن همراه است. با این‌حال، میوه‌هایی که طعم شیرینی محسوسی دارند، می‌توانند میل و هوس غذایی شما به مصرف خوراکی‌های شیرین را راضی نگه دارند و سلامتی شما را هم به خطر نیندازند.
اگر پزشکی رژیم غذایی خاص را برایتان تجویز کرده، حتماً باید آن را دنبال کنید. بیمارانی که نارسایی قلبی دارند، حتماً باید از رژیم با سدیم پایین استفاده کنند تا بیماری شان بهبود پیدا کند.
بر اساس تحقیقات، ارتباط مستقیمی میان رژیم غذایی و بیماری قلبی وجود دارد و حتی عادات غذایی ما نقش قابل توجهی در سلامت و عملکرد قلب دارند.
ر اینجا برخی از عادات غذایی عجیبی که در مناطق مختلف جهان اتخاذ شده است، آورده شده است. شما باید قبل از رفتن به این کشور‌ها آن‌ها را بشناسید تا در چاله شرمساری اجتماعی نیفتید.
قند یک ماده غذایی التهاب‌آور است. التهاب ناشی از مصرف مواد غذایی شیرین، باعث تشدید برخی مشکلات پوستی مانند اگزما و پسوریازیس می‌شود. اگر دچار هر گونه مشکل التهابی هستید، بهتر است از مصرف زیاد قند خودداری کنید. هم‌چنین مصرف قند و شکر باعث مات یا کدر شدن و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود.
عادات غذایی تأثیر قابل توجهی بر بدن دارند. در برخی موارد، رژیم غذایی تأثیر مثبتی بر سلامت دارد؛ مانند زمانی که فیبر می‌خورید تا فرایند گوارش را بهبود ببخشید یا زمانی که از ماهی‌های غنی از امگا ۳ به منظور بهره‌مندی از مزایای قلبی عروقی آن استفاده می‌کنید. در این میان، متأسفانه برخی عادات غذایی هم وجود دارند که در صورت تداوم و تکرار، بدون اینکه خودتان متوجه شوید، بدنتان را نابود می‌کنند.
اگر تا به حال بعد از صرف وعده غذا دچار سوءهاضمه یا نفخ شده‌اید، ممکن است به این دلیل باشد که در غذا خوردن زیاده‌روی کرده‌اید. علاوه بر این، پرخوری می‌تواند باعث افزایش دریافت کالری و در نتیجه چاقی شود و به بدن آسیب بیشتری برساند.
بسیاری از نوشابه‌های شیرین و گازدار، مخصوصا انواع سیاه، حاوی اسید فسفریک هستند و به‌راحتی سرعت تجزیه استخوان‌ها را افزایش می‌دهند.
متخصصان دانشگاه ییل و موسسه پژوهشی متابولیسم ماکس پلانک آلمان در پژوهشی جدید دریافتند که با خوردن روزانه غذای چرب و شیرین بدن میل بیشتری به مصرف این نوع غذا‌ها پیدا می‌کند و ترک این عادت مشکل است.
براساس دستورالعمل‌های غذایی استاندارد، توصیه می‌شود که خانم‌ها حداقل ۲۵ گرم و آقایان حداقل ۳۸ گرم فیبر غذایی در طول روز دریافت کنند. دریافت فیبر کافی در طول روز به کنترل اشتها، کند شدن فرایند هضم و بهبود متابولیسم بدن کمک می‌کند. به همین دلیل هم اگر می‌خواهید که سوخت‌وساز بدنی مناسبی در طول روز داشته باشید، باید میوه‌ها و سبزی‌های تازه، حبوبات، بذر کتان و دانه چیا را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
گذشته از رژیم غذایی، ورزش دارای بزرگ‌ترین تاثیر در از دست دادن چربی‌های شکم است. وقتی شما ورزش می‌کنید عضلات از انرژی بدن استفاده می‌کنند و همین باعث می‌شود انرژی به صورت چربی در شکم ذخیره نشود.
وعده سحری باید تامین‌کننده بیشتر انرژی بدن در طول روز باشد. در وعده سحری، مصرف غذا‌های سبک و مختصر شامل گروه‌های غذایی شیر و لبنیات (مانند شیر، ماست و پنیر)، میوه‌ها و سبزی‌ها، نان و غلات (مانند برنج و نان) توصیه می‌شود؛ غذا‌هایی مانند نان و پنیر و سبزی که یکی از عادات خوب غذایی ایرانیان در این ایام است.
کالباس و سوسیس حاوی مواد افزودنی به ویژه ترکیبات نیترات هستند که در بدن تبدیل به ماده سرطان‌زای نیتروزآمین می‌شوند.
مواد غذایی که در طول روز استفاده می‌کنید، تاثیر بسیار زیادی روی سلامتی بدن‌تان دارد.
عدم برخورداری از یک برنامه غذایی مناسب که شامل نیاز‌های اساسی بدن است هم در کوتاه مدت و هم در طولانی مدت روی کیفیت زندگیتان تاثیر خواهد گذاشت. نداشتن تغذیه مناسب به بالا رفتن سطح کلسترول، پایین آوردن سرعت سوخت و ساز بدن و بالا رفتن وزن منجر می‌شود و این‌گونه در کنار پیری زودرس، در حقیقت در‌های بیماری‌های خطرناک فراوانی را به روی خود گشوده‌اید.
گنجاندن میوه‌ها در رژیم غذایی یکی از عادت های سالم است که به تامین ویتامین‌های مختلف کمک می‌کند. میوه‌ها به‌دلیل آب فراوان در حفظ رطوبت کافی بدن نیز نقش دارند.
به جای اینکه هنگام خوردن در گوشی هوشمند خود سیر کنید، به وعده‌های غذایی خود توجه کنید و طعم‌ها را بچشید.
با اینکه اغلب غذا‌های بین‌المللی به سلیقه ایرانیان خوش نمی‌آید، مواردی در آشپزی بین‌المللی است که می‌توان از نظر سلامتی مد نظر قرار بگیرد، مواردی که در بلندمدت از انواع بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.
در فصل زمستان بدن ما غذا‌های غنی نیاز دارد که در همین راستا مصرف میوه‌های خشک، آجیل و دانه‌های روغنی (دانه کنجد) توصیه می‌شود.
بسیاری از مطالعاتی که طی سالیان متمادی صورت گرفته اند اثرات عوامل زندگی ما بر عملکرد سیستم ایمنی را بررسی کرده‌اند و نشان می‌دهند اگرچه سیستم ایمنی بدن ما تحت تاثیر فعالیت بدنی، سن و حتی خواب قرار می‌گیرد، اما تاثیرگذارترین عامل رژیم غذایی ما می‌باشد. میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، لوبیا و مغز‌ها به غنی سازی بدن با ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها کمک می‌کنند.
فشار خون در اغلب موارد نشانه خاصی ندارد، ‌اما در صورتی که درمان نشود، به عروق و اعضای حیاتی بدن آسیب می‌زند؛ بنابراین باید سبک زندگی و عادات غذایی‌ را به گونه‌ای تنظیم کنید تا از این بیماری خاموش در امان بمانید.
سلامتی بدن ما بیش از هر چیز وابسته به سبکی زندگی‌مان است و سبک تغذیه یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی است. ما باید نظم و زمان‌بندی را در مورد عادات غذایی خود رعایت کنیم. هضم نامناسب می‌تواند منجر به انبوهی از مشکلات سلامتی شود؛ به همین دلیل است که دانستن اینکه چه چیزی باید بخورد و چقدر باید خورد مهم است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ