علیرضا عسگریان ضمن ارائه آماری از میزان خانوارهای تحت پوشش برای دریافت یارانه اعلام کرد که ۹۱ درصد مردم مشمول دریافت یارانه هستند، در این میان جمعیت دهک دهم حدود ۸ میلیون نفر است که به دنبال اعتراضات سال گذشته، یک و نیم میلیون نفر تحت پوشش دریافت یارانه قرار گرفتند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ستاره ایرانی فصل گذشته به پورتو پیوست اما تا ژوئن 2024 (حدودا خرداد 1403) با این تیم قرارداد دارد و این ممکن است باعث شود اتفاقات متفاوتی رخ بدهد.
حدود سه میلیون ایرانی یکسالی است که نظاره گر چند صد هزار تومان پول بلوکه شده در حساب بانکی خود هستند. اتفاقی که قرار بود پس از یک ماه، از سوی وزارت رفاه تعیین تکلیف شود؛ اما حالا این ارقام در حساب‌های بانکی جا خوش کرده است.
«فرض کنید این کار را انجام بدهیم. پراید با قیمت دلار ۵۰ تومانی می‌شود ۸ هزار دلار. آیا خریدار خارجی پراید را با این قیمت می‌خرد؟ سمند با قیمت حدودی ۵۰۰ میلیون تومان و تبدیل قیمت ۱۰ الی ۱۱ هزار دلار توسط خریدار خارجی مورد استقبال واقع می‌شود؟ پژو پارس ما را می‌خرند؟ رانا و تارا را با ۲۰ هزار دلار می‌خرند؟ مطلقا نمی‌خرند. تویوتا کرولایی که در بازار حدود ۱۲ الی ۱۳ هزار دلار قیمت دارد در بازار ایران ۳ میلیارد تومان قیمت دارد. این مقایسه را از این جهت انجام دادم که تاکید کنم ما در مورد قیمت ماشین‌های داخلی به اضافه کیفیت ماشین‌ها در مقایسه با قیمت و کیفیت خودرو‌های موجود در بازار جهانی تطبیق منطقی نمی‌بینیم.»
بیش از ۱۵۰۰ گونه عقرب در دنیا شناسایی شده‌اند که فقط ۲۵ گونه آن‌ها از لحاظ سلامت عمومی اهمیت دارند و به طور کلی سالیانه حدود ۲.۱ میلیون عقرب گزیدگی در دنیا اتفاق می‌افتد.
به گفته بهروز محبی نماینده مجلس شورای اسلامی، متاسفانه قریب به ۲۰ میلیون نفر در کشور در شرایط مساعدی نیستند که حدود ۳ میلیون خانوار بوده و دچار فقر مطلق هستند.
بعد از پیمایش ملی که در سال ۹۸ در کل کشور انجام شد، مشخص شد که شیوع ناباروری کلی در زوج‌های ایرانی ۲۰.۳ درصد است یعنی حدود ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار زوج نابارور در کشور وجود دارد که این آمار، بالاتر از میانگین جهانی است.
در ایران، بیش از ۸ هزار نوع گیاه مختلف رشد می‌کند که حدود ۴۵۰ گونه آن جزو گیاهان دارویی است. گیاهانی که صادرات آنها می‌تواند ارزش افزوده بالایی برای کشور داشته باشد.
شمار ایرانیان متقاضی دریافت پناهندگی از کشور‌های اروپایی در ژوئیه ۲۰۲۲، ۱۸ هزار و ۹۷۵ نفر اعلام شده بود که طی ۵ ماه حدود ۱۲ درصد افزایش یافته است.
فارس: برآورد اولیه دستگاه های ذیربط، حاکی از حضور حدود 21 میلیون نفر در راهپیمایی 22 بهمن 1401 است که این عدد در مقایسه با سال 98، افزایش 30 درصدی را نشان می دهد.
کل جمعیت حاضر در سن کار (۱۵ ساله و بیشتر) در پاییز امسال ۶۳ میلیون و ۸۸۶ هزار نفر برآورد شده که از این تعداد ۲۴ میلیون و ۷۰ هزار نفر دارای شغل هستند. بر این اساس نسبت اشتغال در اقتصاد ایران ۳۷.۷ است، به بیان ساده‌تر در پاییز امسال از هر ده نفر ایرانی که در سن کار قرار داشته تنها حدود ۴ نفر دارای شغل بوده اند.
به‌صورت کلی حدود ۸ میلیون واحد مسکونی و ۲۴ میلیون نفر در کشور در معرض خطرات و آسیب‌های فرونشست قرار دارند. فرونشست در ایران ۵ تا ۷ برابر متوسط و با نرخ سالیانه ۲۵ تا ۳۰ سانتیمتر در سال (هر ۵ سال ۱ متر) فرونشست در کشور رخ می‌دهد.
جمعیت ایرانیان (افراد متولد ایران) در ۲۰ کشور با بیشترین جمعیت ایرانی در جهان حدود ۲ میلیون نفر تخمین زده می‌شود. امریکا، کانادا، آلمان، ترکیه و انگلستان مهم‌ترین کشور‌های مقصد مهاجران ایرانی بوده‌اند. در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ به‌طورمتوسط سالانه حدود ۸۶ هزار ویزا یا اجازه اقامت غیر توریستی برای ایرانیان در اروپا، امریکای شمالی و استرالیا، ترکیه و سایر کشور‌های OECD صادر شده است.
به نظر می رسد هکری شماره موبایل های حدود ۵۰۰ میلیون کاربر واتس اپ را برای فروش عرضه کرده است که در میان آنها شماره موبایل حدود ۳۰۰ هزار کاربر ایرانی نیز وجود دارد.
ایرانی‌ها رده پنجم را در آمار بازدید‌های ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۲۲ در ترکیه حفظ کرده‌اند. در این دوره ۱۰ ماهه حدود دو میلیون نفر از ایران به ترکیه سفر کردند. در ماه اکتبر (مهر ـ آبان) که به گفته آژانس‌داران ایرانی سفر‌ها تحت‌تاثیر تحولات داخل کشور، با افت نسبی مواجه بود، کمتر از ۲۰۰ هزار نفر به ترکیه سفر کردند.
دکتر سیدحسین موسویان گفت: طبق آماری که برخی از مسئولین کشور اعلام کرده‌اند حدود ۶ تا ۷ میلیون ایرانی مقیم خارج ازکشور داریم که ظرفیت‌های علمی، اقتصادی، تخصصی، سیاسی و فرهنگی آن‌ها کم نظیر است. حدود ۱۰ سال پیش دبیرکل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور نهاد ریاست جمهوری، توان اقتصادی و گردش مالی ایرانیان خارج از کشور را حدود ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلیارد دلار اعلام کرد. با این وجود در ۴۰ سال گذشته هیچ دولتی در جذب ایرانیان خارج از کشور جهت بهره مندی کشور از توانایی‌های آن‌ها موفق نبوده است که به پنج دلیل آن اشاره می‌کنم.
به نظر می رسد هکری شماره موبایل های حدود ۵۰۰ میلیون کاربر واتس اپ را در وب تاریک برای فروش عرضه کرده است که در میان آنها شماره موبایل حدود ۳۰۰ هزار کاربر ایرانی نیز وجود دارد.
سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یک میلیون نفر در ایران یعنی ۲۰ برابر آنچه که امروز به صورت رسمی در بنیاد ملی نخبگان شناخته‌ایم، جز زیست بوم نخبگانی ایرانی هستند.
چرا اگر ساعت ها از وقت مجلس و برنامه های صدا و سیما به موضوعی به نام آزمون وکالت با حدود 80 هزار شرکت کننده اختصاص می یابد حداقل همین مقدار هم درباره مانع تراشی نهادهای دولتی که حوزه گسترده ای را تحت پوشش قرار می دهند و ممکن است میلیون ها ایرانی از اجرای این قانون منتفع شوند اظهار نظر و مصاحبه و نطق به عمل نمی آید؟
اگر ساعت ها از وقت مجلس و رسانه های جمعی را به موضوعی جزئی به نام آزمون وکالت با حدود 80 هزار شرکت کننده اختصاص می دهند حداقل همین مقدار هم درباره مانع تراشی نهادهای دولتی که حوزه گسترده ای را تحت پوشش قرار می دهند و ممکن است میلیون ها ایرانی از اجرای این قانون منتفع شوند اظهار نظر و مصاحبه و نطق به عمل آورند.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: امسال تامین ۲.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا پیش‌بینی شده که حدود یک میلیون دوز آن از محل واکسن‌های تولید داخلی و مابقی از طریق واردات تامین شده است.
آمار جداول فوق نشان دهنده وضعیت کلی سینما در پنج ماه سال جاری است و کاهش نزدیک به ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مخاطب امسال نسبت به سال ۱۳۹۸ مؤید این نکته است که سینما در وضعیت بحرانی تر قرار گرفته است (البته کاهش معنادار مخاطب در مرداد امسال به دلیل ایام محرم است) و با توجه به ادامه وضعیت بحرانی اقتصادی قشر "سینمارو" اگر بازهم تمهیدات لازم برای مدیریت بحران سینما طی هفت ماه آینده اندیشیده نشود، پیش‌بینی حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون مخاطب برای سینمایی امسال دور از ذهن نخواهد بود و جهت جلوگیری از تبعات کاهش شدید مخاطب سینماهای کشور همچنان اعتقاد دارم اصلاحات اساسی در سیاست‌های تولید، توزیع و نمایش فیلم باید ایجاد شود تا توان ادامه حیات سینما در دسترس باشد. منجی سینما در خارج آن نیست، در خود سینما است، خواه دولت و یا خواه فعالان آن...
بانک رفاه کارگران با هدف توسعه خدمات و محصولات غیرحضوری خود، نسبت به راه‌اندازی «سامانه بتا» اقدام کرده است.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۳ میلیون و ۱۱۱ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش حدود ۸ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۱۱۶۹ تن از ایشان وخیم است.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۳ میلیون و ۱۳۵ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش حدود ۵ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۱۱۹۸ تن از ایشان وخیم است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ