«فرض کنید این کار را انجام بدهیم. پراید با قیمت دلار ۵۰ تومانی می‌شود ۸ هزار دلار. آیا خریدار خارجی پراید را با این قیمت می‌خرد؟ سمند با قیمت حدودی ۵۰۰ میلیون تومان و تبدیل قیمت ۱۰ الی ۱۱ هزار دلار توسط خریدار خارجی مورد استقبال واقع می‌شود؟ پژو پارس ما را می‌خرند؟ رانا و تارا را با ۲۰ هزار دلار می‌خرند؟ مطلقا نمی‌خرند. تویوتا کرولایی که در بازار حدود ۱۲ الی ۱۳ هزار دلار قیمت دارد در بازار ایران ۳ میلیارد تومان قیمت دارد. این مقایسه را از این جهت انجام دادم که تاکید کنم ما در مورد قیمت ماشین‌های داخلی به اضافه کیفیت ماشین‌ها در مقایسه با قیمت و کیفیت خودرو‌های موجود در بازار جهانی تطبیق منطقی نمی‌بینیم.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حل ریشه‌ای مشکلات خودرو در دست نمایندگان مجلس و دولتمردان است و آن‌ها می‌توانند با رفع موانع تحریمی و بانکی عوامل افزایش هزینه تولید را از بین ببرند. این مسائل نه تنها به نفع صنعت خودرو بلکه به سود تمام صنایع و اقتصاد کشور است. بنابراین به جای مواضع هیجانی بهتر است درباره سهم ۳۵ درصدی تصمیمات خود در قیمت صنعت خودرو اقدامی موثر کنند. حال باید مردان سیاست درباره سهم خود در گران شدن خودرو صحبت کنند و توضیح دهند چقدر خود را در این رابطه مسوول می‌دانند.
امروز در حالی سامانه یکپارچه فروش خودرو برای انتخاب ۵ اولویت خودرویی فعال شده که هنوز قیمت ۴ خودرو نهایی نشده و همچنان در سازمان حمایت در دست بررسی قرار دارد.
نمی توان پذیرفت که در آغاز هفته، شورای رقابت برای هفده خودروی مونتاژی، قیمت جدید مشخص کند اما تا به امروز سوالات و ابهامات بسیاری در خصوص ضمانت اجرایی آن بدون پاسخ باشد و اینکه تکلیف مردمی که در هفته های گذشته در سامانه یکپارچه ثبت نام کرده‌اند چه خواهد شد و کدام نرخ مبنای محاسبه است!
فریدون عباسی، نماینده کازرون گفت: نظام روزانه‌ای و دقیقه‌ای هزینه می‌کند تا این نماینده در مجلس بنشیند این همه کارمند، خودرو و ساختمان که نگهداری همه این‌ها هزینه است، چقدر پول هواپیما داده می‌شود و چقدر پول دفاتر نمایندگان است. چرا باید این گدابازی‌ها را درآوریم و به ماشین شاسی بلند گیر بدهیم؟ مگر قیمت ماشین شاسی بلند چقدر است؟
عباسی خاطرنشان کرد: نظام روزانه‌ای و دقیقه‌ای هزینه می‌کند تا این نماینده در مجلس بنشیند این همه کارمند، خودرو و ساختمان که نگهداری همه این‌ها هزینه است، چقدر پول هواپیما داده می‌شود و چقدر پول دفاتر نمایندگان است. چرا باید این گدابازی‌ها را درآوریم و به ماشین شاسی بلند گیر بدهیم؟ مگر قیمت ماشین شاسی بلند چقدر است؟
نقدعلی افزود: مطالبه مقام معظم رهبری جهت شکستن آقایی دلار با مبنا قرار دادن دلار در قیمت گذاری کالا‌های پایه‌ای و انرژی محقق نمی‌شود، چطور انتظار داریم مبنای قیمت گذاری خودمان دلار باشد و مردم برای عدم سقوط سرمایه شان به خرید سکه، طلا و دلار هجوم نیاورند؟ البته آقایانی که با کم کاری در عرصه اقتصادی، انرژی، آب، خودرو و... چالش‌های امروز را به ارمغان آوردند فراموش نکنند افزایش ۹۰۰ درصدی دلار در زمان آن‌ها رخ داد، هرچند امروز نیز از وضعیت تورمی راضی نیستیم، اما توصیه می‌کنیم یک بار دیگر کارنامه اقتصادی خودشان را مرور کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وضعیت بازار خودرو اسفبار است و در کمتر از یک ماه قیمت برخی خودروها ۳۰۰ میلیون تومان گران شده است.
امروز مطالبی همچون توصیه مهم وزیر صمت به خریداران خودرو، قیمت سمند و تارا در بازار چقدر شد؟، چرا قیمت طلا و سکه افزایش یافت؟، بورس حباب دارد؟، بیشترین ورود پول حقیقی به این سه نماد بود، چرا آمریکا این همه بانک دارد؟ متشکریم توماس جفرسون!؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حذف مصوبه مجلس توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره واردات خودروهای سواری کارکرده اظهار کرد که چرا نمی‌خواهید جلوی یکه‌تازی خودروسازان و وضعیت قیمت خودرو را بگیرید؟
آل‌هاشم امام جمعه تبریز با اشاره‌ به التهابات بازار ارز و طلا و بازار خودرو گفت: شرایط نشان از بروز عملیات معیشت بر پایه جنگ ادراکی دیگر دارد ،حرکت کنونی دشمن شبیه کودتای اقتصادی است چرا که تحریک ایران ،گشودن پرونده‌های موشکی و‌ پهپادی و حقوق بشری همچنین راه انداختن کمپین و تجمع‌ در خارج و فضای رسانه‌ای و مجازی حاکی از آن است.
بازار سرمایه بعد از پشت سر گذاشتن یک شوک مثبت و سپس منفی، حالا هفته‌ای را پیش رو دارد که اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای در آن رخ ندهد، می‌توان گفت به مثابه رسیدن به ساحل آرامشی است. یکی از مهم‌ترین موضوعات تاثیرگذار بر بورس - وضعیت عرضه خودرو در بورس کالا - در اواخر هفته گذشته تعیین‌تکلیف شد و با توجه به واکنش بازار سهام به این موضوع در انتهای هفته گذشته، به نظر می‌رسد هفته جاری نیز هفته‌ای مثبت یا در بدبینانه‌ترین حالت خنثی برای بورس باشد. با توجه به پیش‌بینی‌های موجود از تورم، افزایش قیمت جهانی نفت، افزایش قیمت دلار در بازار غیررسمی و همچنین رسیدن دلار به مرز ۴۰هزار تومان در بورس کالا، حالا بودجه پررنگ‌ترین عامل تهدیدکننده برای بازار سرمایه است. با این وجود کارشناسان خوش‌بین‌اند چنانچه بازار به حال خود رها شود و ریسک جدیدی خارج از بورس به آن تحمیل نشود، بتوان به وضعیت بازار امیدوار بود؛ چرا که علاوه بر همه مواردی که به آنها اشاره شد، وضعیت بنیادی شرکت‌ها نیز مطلوب بوده و پتانسیل رشد دارند.
سخنگوی وزارت صمت گفت: وزارت صمت بورس کالا را به عنوان محل موقت فروش خودرو انتخاب کرده است چرا که فرآیندش شفاف است.
در گیری برای عرضه خودرو در بورس کالا بالا گرفته است این سوال وجود دارد اکنون که عرضه خودرو در بورس کالا موجب کاهش قیمت خودرو شده چرا این سیاست ادامه پیدا نمی کند.
امروز مطالبی همچون افزایش قیمت دلار در بازار توافقی، پیش بینی بیت کوین با شاخص دلار، خبری مهم برای سهامداران پارسان، شاهکار دیگر از ایران خودرو، قیمت خودرو‌ها در بورس کالا شکست، صندوق سهامی «سرو» با عبور از بالاترین قیمت تاریخی به بازدهی ۸۲۰ درصدی رسید، چرا شستا صف خرید شد؟ | شستا تا کجا صعودی است؟، جزییات افزایش سرمایه ۹ نماد بورسی و فرابورسی، قیمت خودرو امروز ۱۸ دی ۱۴۰۱، پیش بینی بورس فردا | محرک اصلی بازار کدام گروه است؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
امروز مطالبی همچون قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار، قیمت خودرو امروز ۱۵ دی ۱۴۰۱ + عکس، حذف ریسک تحمیلی از یک نهاد بدون ریسک، چرا قیمت طلا و سکه نوسانی شد؟، مجمع فتوسا ۱۴۰۱ | چه میزان افزایش سرمایه تصویب شد؟، خبر‌هایی از افزایش سرمایه نماد‌های شاخص ساز، عوامل تاثیرگذار بر بورس این روز‌ها کدامند؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
جلال رشیدی کوچی گفت: امروز سمند ال ایکس ساده که معمولی‌ترین خودرو تولیدی بعد از پراید در ایران به شمار می‌آید، ۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳۲ میلیون تومان بوده و امروز ۳۷۵ میلون تومان است. این بدان معنا است که وقتی من در دانشگاه صحبت می‌کنم جوان معترضی عنوان می‌کند آقای نماینده مجلس اگر پس از دوران تحصیلم به سرکار بروم و ماهی ۲۰ میلیون تومان هم حقوق دریافت کنم که دریافت نخواهم کرد بعد از ۲ سال کار کردن تازه می‌توانم یک سمند ساده در کشور خریداری کنم.
امروز مطالبی همچون قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار چقدر است؟، سهامداران دی بخوانند | چرا زیان بانک دی کاهش یافت؟، قیمت خودرو امروز چقدر شد؟، همه آنچه درباره پذیره نویسی‌ها باید بدانید، جزییات افزایش سرمایه ۱۲ نماد بورسی؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
امروز مطالبی همچون جزئیات افزایش قیمت دلار در بازار امروز، سهام عدالت را وثیقه کن وام بگیر!، تداوم ریزش ارزش سهام عدالت، کدام شرکت‌ها شفاف سازی کردند؟، بورس فردا چگونه خواهد بود؟، دامنه نوسان این ۱۱ نماد احتمالا تغییر کند!، جزئیات عرضه‌های خودرو در بورس کالا، ۳ نماد تعلیق شدند، چرا با محدودیت‌های اینترنت بورس تعطیل نشد؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
امینی با اشاره به اینکه برای اصلاح وضعیت صنعت خودروسازی باید چندین اقدام اساسی انجام شود، گفت: در وهله اول باید پای دولت از این صنعت بریده شود، متاسفانه شرکت‌های خودروسازی در دولت‌های مختلف تبدیل به حیات خلوت شده و به نوعی مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ با توجه به اینکه چه دولتی سر کار است تعیین می‌شود، که این موضوع باعث به وجود آمدن سوء مدیریت‌های فراوان در دو شرکت ایران خودرو و سایپا شده که نتیجه آن نیز امروز زیان دهی بسیار زیاد این دو شرکت است، که روز به روز به میزان آن نیز افزوده می‌شود.
امروز مطالبی همچون چرا سکه امروز گران شد؟، میزان افزایش قیمت دلار چقدر بود؟، تاریخ هاوینگ بیت کوین متاثر از چه عواملی است؟، ۱۰ خبر مهم برای بورس فردا چهارشنبه ۲۳ شهریورماه، خبری مهم برای سهامداران خودرو و نیروگاهی، شاخص کل چقدر رشد کرد؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
امروز مطالبی همچون چرا سکه امروز گران شد؟، میزان افزایش قیمت دلار چقدر بود؟، تاریخ هاوینگ بیت کوین متاثر از چه عواملی است؟، ۱۰ خبر مهم برای بورس فردا چهارشنبه ۲۳ شهریورماه، خبری مهم برای سهامداران خودرو و نیروگاهی، شاخص کل چقدر رشد کرد؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
امروز مطالبی همچون پای همسران واعظی و آخوندی به قرارداد‌های فولاد باز شد، تحلیل شستا | وضعیت شستا چگونه خواهد شد؟، چرا قیمت شیبا اینو در حال رشد است؟، پیش بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده، پیش بینی بورس امروز | بورس چگونه خواهد بود؟، قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار + پیش بینی قیمت دلار؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
قتل پسر ۹ ساله به دست پدر معتاد
وزارت مربوطه در سال گذشته اعلام کرد که با تغییر مرجع قیمت‌گذاری خودرو، ظرف یک‌ سال، تولید خودرو افزایش و قیمت آن کاهش می‌یابد اما در سال ۱۴۰۰ شاهد کاهش تولید خودرو نسبت به سال قبل از آن بودیم؛ علی‌ایحال ضرورت دارد این موضوع با اهتمام ویژه دنبال شود چرا که بیش از ۶ ماه از وعده داده شده گذشته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ