دبیرکل ناتو گفت که ادامه کمک‌ها به اوکراین ضروری است، اما همزمان اعتراف کرد که این کار سخت خواهد بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور ترکیه در کنفرانسی مطبوعاتی با همتای اوکراینی خود از پیوستن کی‌یف در ناتو حمایت کرد؛ زلنسکی در اظهاراتی جنجالی بار دیگر بر تلاش کی‌یف در الحاق مجدد شبه جزیره به اوکراین تاکید کرد.
وزیر امور خارجه اوکراین از جامعه بین‌الملل خواست تا از عضویت این کشور در ناتو حمایت کنند.
وزیر دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که این کشور به حمایت از اوکراین تا هر زمانی که لازم باشد، ادامه می‌دهد.
وزیرخارجه آمریکا اعلام کرده است که غرب حمایت خود را از ضد حمله اوکراین چند برابر خواهد کرد.
وزیر خارجه اوکراین و دبیرکل ناتو با هم تلفنی گفتگو کردند و در این گفتگوی تلفنی دبیرکل ناتو بر اهمیت ادامه کمک‌ها به اوکراین تاکید کرد.
مقامات آمریکایی و اوکراینی به صورت چندجانبه گفتگو کردند و واشنگتن به کیف وعده داد که به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.
به اعتقاد اکونومیست، درست است که از جنگ پشیمان شویم، اما پیروزی روسیه در اوکراین جهان را در مسیری سوق می‌دهد که در آن زور پیروز است و مرز‌ها به خشونت کشیده می‌شوند. این مساله می‌تواند رویارویی بعدی را در اروپا تسریع کند و این حس را تقویت می‌کند که قدرت غرب و ارزش‌های جهانی که از آن حمایت می‌کند درحال افول است. اما پیروزی در اوکراین نشان خواهد داد که یک دموکراسی نیازی به تعظیم در برابر همسایه بسیار بزرگ‌تر و خودکامه خود ندارد.
سفر بایدن از نظر سیاسی یک پیروزی بزرگ برای اوکراین بود. بسیاری از تحلیلگران معتقدند با حضور رییس جمهور امریکا و تصریح او بر تداوم حمایت ایالات متحده از اوکراین، متحدانی که در ادامه کمک‌های نظامی و اقتصادی به این کشور دچار تردید شده بودند، تردیدشان را کنار خواهند گذاشت. از سوی دیگر روسیه نیز درخواهد یافت که یک سال پس از آغاز حمله نظامی، در حالی که به بسیاری از اهداف اولیه خود دست نیافته، نتوانسته شکافی در جبهه غرب ایجاد کند و غرب همچنان بر سر موضوع حمایت از اوکراین اتفاق نظر دارد.
دیپلمات ارشد وزارت خارجه چین تاکید کرد که این کشور همواره از ایده برگزاری مذاکره میان روسیه و اوکراین حمایت کرده است.
وزیر خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی با همتای اوکراینی خود از تداوم حمایت واشنگتن از کی یف خبر داد.
رئیس جمهور اوکراین دیدار با همتایان خود از کشورهای لیتوانی و لهستان را مثبت ارزیابی کرد.
صدراعظم آلمان گفت که این کشور علیرغم مشکلات برای آلمانی ها به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.
وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی با صدور بیانیه‌ای در روز اول نشست بخارست ادعا کردند: به حمایت از اوکراین ادامه داده و آن را تقویت خواهیم کرد!
وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی با صدور بیانیه‌ای در روز اول نشست بخارست ادعا کردند: به حمایت از اوکراین ادامه داده و آن را تقویت خواهیم کرد!
در میانه تلاش پارلمان ایتالیا برای تمدید ارسال تسلیحات به اوکراین در سال ۲۰۲۳، نخست‌ وزیر این کشور امروز در سخنانی ادعا کرد: حمایت کردن از اوکراین ارزشش را دارد!
نخست وزیر انگلیس بر تداوم حمایت و ارائه کمک های نظامی به اوکراین برای طولانی ترین زمان ممکن تاکید کرد.
نخست وزیر سابق ایتالیا تسلیح اوکراین از سوی غرب را به عنوان عاملی برای ممانعت کی یف از نشستن پشت میر مذاکرات توصیف کرد.
پرایس گفت: نهاد‌ها و مؤسسات مختلف در ایالات متحده در حمایت از اوکراین متحد هستند و من انتظار دارم که هماهنگی و حمایت آمریکا از اوکراین پس از انتخابات کنگره ادامه یابد.
«جو بایدن» روز جمعه در واکنش به تأکید برخی از جمهوری‌خواهان بر لزوم توقف حمایت از اوکراین عنوان کرد که حمایت از اوکراین حمایت از اروپا و ناتو است.
«خالد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان یکشنبه شب گفت، از اتهامات آمریکا به ریاض در خصوص حمایت از روسیه در جنگ اوکراین بسیار بهت زده شده است.
خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد: ما به اراده شهروندانی که خواستار پیوستن به روسیه هستند احترام گذاشته و از موضع دولت روسیه برای تبدیل این چهار منطقه به بخشی از خاک خود حمایت می‌کنیم.
وزیر امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن همه پرسی هایی را که روسیه در اوکراین برگزار کرد به رسمیت نخواهد شناخت و به حمایت از کی یف ادامه خواهد داد.
منابع آگاه اعلام کردند که اعضای کنگره آمریکا با پیش نویس طرح کمک ۱۲ میلیارد دلاری جدید ایالات‌متحده به اوکراین شامل کمک های اقتصادی و نظامی موافقت کرده‌اند.
اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت: این جنگ، جنگ بسیار خطرناکی است. ما از اوکراین حمایت می‌کنیم، اما این کار را به نحوی انجام می‌دهیم که به جنگ میان روسیه و ناتو ختم نشود. چون این یک فاجعه خواهد بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ