سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نسبت به احتمال آب‌گرفتگی و یا سیلاب هشدار داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان حفاظت محیط زیست با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج، وزش باد گاهی شدید شمال شرقی - جنوب شرقی با حداکثر سرعت ۱۴ متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج در سواحل ۱.۵ متر و دور از سواحل تا ۲ متر در استان‌های خوزستان و بوشهر در شمال و مرکز خلیج فارس از اوایل وقت دوشنبه تا بعد از ظهر سه‌شنبه (۲۳ تا ۲۴ مرداد) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر در خلیج فارس خبر داد.
رگبار باران و احتمال آبگرفتگی معابر در ۴ استان
سازمان هواشناسی با صدور هشدار برای ۸ استان از جمله تهران از احتمال طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، برخورد صاعقه و سقوط سنگ در ارتفاعات خبر داد.
سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران و احتمال آبگرفتگی معابر همچنین سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی درچهار استان هشدار داد.
سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق و احتمال آبگرفتگی معابر در ۱۱ استان، افزایش ارتفاع موج تا دو متر در جنوب کشور همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی نقاط کشور هشدار داد.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال وقوع توفان شن در شرق کشور و بارش باران و آبگرفتگی معابر در ۱۵ استان خبر داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی و رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با گردوخاک از چهارشنبه تا شنبه (۲۸ تا ۳۱ تیر) خبر داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی و رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با گردوخاک از شنبه تا سه‌شنبه (۲۴ تا ۲۷ تیر) خبر داد.
سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید و همچنین احتمال آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها در ۵ استان کشور هشدار داد.
مخاطرات این سامانه بارشی شامل آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در پرواز‌ها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ اعلام شده است.
اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال سقوط سنگ از کوه و آبگرفتگی معابر هشدار داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی و رشد ابر‌های همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد خیزش گرد وخاک و احتمال تگرگ از دوشنبه تا پنجشنبه (۲۲ تا ۲۵ خرداد) خبر داد.
هواشناسی مازندران نیز روز گذشته با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به این استان با صدور اطلاعیه سطح زرد نسبت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی این استان هشدار داد.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از تشدید فعالیت سامانه بارشی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و احتمال تگرگ برای امروز (۲ خرداد) در شمال خراسان رضوی خبر داد.
لغزندگی جاده‌ها و احتمال کاهش شعاع دید در جاده‌ها، اختلال در سفر‌های بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر به صورت محدود، احتمال تاخیر در پرواز، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی
اهواز- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به احتمال وقوع آب‌گرفتگی در اهواز گفت: تیم‌های آبفای استان در ۲۲ نقطه بحرانی اهواز برای مقابله با آب‌گرفتگی فاضلاب مستقر شده‌اند.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال در سفرهای بین‌شهری و داخل شهر براثر بارش برف و باران در ۱۲ استان خبر داد.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: با توجه به حجم بالای بارش باران احتمال وقوع آب‌گرفتگی در اکثر نقاط استان وجود دارد.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص احتمال بالا آمدن موقت سطح آب رودخانه‌ها هشدار داد و گفت: به هنگام بارش باران آب‌گرفتگی موقت معابر پیش بینی می‌شود و از همه دستگاه‌های خدمات‌رسان می‌خواهیم تمهیدات ویژه را نسبت به این وضعیت اتخاذ کنند.
براثر این مخاطرات احتمال لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی محدود و محلی، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.
در مناطق مذکور رگبار، رعدوبرق و وزش شدید باد پیش بینی می‌شود که احتمال جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها، خسارت به سازه‌های موقت و شکسته شدن درختان کهنسال را در پی دارد.
فرماندار تهران با اشاره به هشدار سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان هواشناسی نسبت به احتمال بارش شدید باران و جاری شدن سیل و آب‌گرفتگی در مناطقی از پایتخت هشدار داد.
بنابر اعلام سازمان هواشناسی، برای ۹ استان هشدار سطح نارنجی صادر شده است و امکان آبگرفتگی و سیلاب برای این استان ها وجود دارد.
رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی نسبت به احتمال بارش شدید باران و جاری شدن سیل و آبگرفتگی در مناطقی از پایتخت هشدار داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ