معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ، سیاست خارجی متوازن، دیپلماسی پویا و تعامل هوشمند با اقصی نقاط دنیا را راهبرد روابط خارجی دولت سیزدهم توصیف کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفرهای منطقه‌ای خود و در راستای سیاست متوازن دولت سیزدهم به پاکستان سفر کرده و با مقامات این کشور دیدارهای مهمی داشته است.
بزرگترین خدمت به ایران در عرصه بین‌المللی، بازگرداندن جایگاه واقعی ایران و برقراری رابطه متوازن با تمام کشور‌ها و اجتناب از فرو افتادن در دام کشور‌های معدود، چون چین و روسیه و باز کردن دست‌وپای روابط از قید کشور‌های عقب‌افتاده، منزوی و ضعیف جهان و درنهایت حرکت به‌سوی اعتلای ایران، متناسب با جایگاه واقعی آن است که طبعاً در داخل در پرتو حمایت مردمی و در خارج در سایه یک سیاست مثبت و متوازن با جامعه جهانی و کشور‌های مقتدر منطقه و جهان امکان‌پذیر خواهد بود.
دولت سیزدهم از ابتدای روی کارآمدن با نقد دولت‌های پیشین در زمینه سیاست خارجی اعلام کرد که سیاست خارجی متوازن مبتنی بر گسترش روابط با همسایگان را در پیش خواهد گرفت و با گسترش روابط در حوزه کشور‌های همسایه و سیاست نگاه به شرق خواهد توانست انزوای تحمیل‌شده به ایران به واسطه تحریم‌های هسته‌ای را بشکند.
دولت سیزدهم در ادامه سیاست خارجی متوازن خود، این بار بسط و گسترش روابط خارجی با کشورهای آفریقایی را در دستورکار خود قرار داده است.
تکمیل فرآیند عضویت کشورمان در سازمان همکاری شانگهای یک گام جدی سیاست خارجی جمهوری اسلامی در تحقق سیاست خارجی متوازن و چندجانبه‌گرا است.
وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه همسایگان ایران از ظرفیت اقتصادی، تجاری و سیاسی پراهمیتی بهره‌مند هستند، گفت: استمرار توسعه روابط با همسایگان از محورهای سیاست خارجی متوازن دولت است.
حسین امیرعبداللهیان بامداد سه‌شنبه و پس از ورود به دوحه در توئیتر درباره این سفر نوشت: استمرار توسعه‌ همه‌جانبه روابط با همسایگان یکی از محورهای بنیادی در دکترین سیاست خارجی متوازن دولت است.
وزیر امور خارجه گفت: استمرار توسعه‌ی همه‌جانبه روابط با همسایگان یکی از محورهای بنیادی در دکترین سیاست خارجی متوازن دولت است.
امیرعبداللهیان در گفتگوی زنده تلویزیونی با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین، سیاست خارجه متوازن و دیپلماسی اقتصادی را از اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: نگاه به ظرفیت‌های آمریکای لاتین بخشی از سیاست خارجی متوازن دولت است.
با شکست‌های مداوم احمدی‌نژاد و سعید جلیلی دبیر منصوب او در شورای عالی امنیت ملی دوران تصمیم‌گیری این دو به پایان رسید و مذاکرات مخفی با هدایت علی‌اکبر صالحی، وزیر جدید امورخارجه و هدایت رهبری آغاز شد که در تاریخ دیپلماسی ایران به مذاکرات مخفی عمان معروف شده است.
سپردن سکان دستگاه سیاست خارجی ترکیه به هاکان فیدان، اتفاق مهمی بود که می تواند نشانه هایی از رویکردها و تصمیمات سیاست خارجی اردوغان در مورد منطقه و جهان را به نمایش بگذارد.
وزیر امور خارجه کشورمان درباره حضورش در اجلاس وزرای خارجه گروه بریکس، نوشت: حضور فعال در مجامع بین‌المللی یکی از گام‌های دکترین سیاست‌خارجی متوازن دولت است.
سفیر سابق ایران در عراق گفت: سیاست خارجی باید در موضعی قرار گیرد که بتواند اعمال فشارهای خارجی را خنثی کند.
پیروزی مخالفان اردوغان در انتخابات ممکن است سیاست خارجی آنکارا را تغییر داده و ترکیه را به اتحادهای قبلی خود با غرب بازگرداند، امری که موجب می‌شود آنکارا از سیاست نزدیکی به روسیه دور شود.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفت وگوی تلفنی با همتای پاکستانی خود، بر اهمیت سیاست خارجی همسایه محور در دولت دکتر رییسیتاکید کرد
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از برنامه سفر خود به مسکو خبر داد و نوشت: تحقق سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی پویای دولت در مسیر درست خود قرار دارد.
رئیس جمهور روسیه توازن سیاست خارجی صربستان را در «شرایط بین‌المللی پیچیده» کنونی مورد تمجید قرار داد.
به سرانجام نرسیدن پرونده هسته‌ای، تشدید تنش‌ها با غرب بر سر مساله همکاری با روسیه و افزایش قابل توجه فشار‌های حقوق بشری علیه ایران، تهران را در وضعیت سختی در حوزه سیاست خارجی قرار داده است.
کشور‌ها بر اساس منافع ملی شان تصمیم می‌گیرند و پیش می‌روند و روابط خارجی را بر اساس احساس تعریف نمی‌کنند، اما این نگرش در ایران، احساسی شده‌است، یعنی در داخل کشور، ما مسائل مرتبط با سیاست خارجی را سیاه و سفید و صفر و صد می‌بینیم؛ یعنی یک کشور یا دوست ما است یا دشمن ما.
وزیر امور خارجه کشورمان بر اهمیت تلاش مضاعف برای پیشبرد و تحقق راهبرد سیاست خارجی دولت سیزدهم با عنوان «سیاست خارجی متوازن، دیپلماسی پویا و تعامل هوشمند» تاکید کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران در تحقق اهداف راهبردی سیاست خارجی و گسترش روابط خارجی خود، پویا، هوشمند و متوازن عمل می‌کند.
سخنگوی دولت نوشت: سیاست خارجی فعال بر محور دیپلماسی اقتصادی، تهران را به کانون دیپلماتیک منطقه تبدیل کرد.
بایدن مکرراً با نشان دادن نقطه ضعف، تردید و سردرگمی در حوزه سیاست خارجی، به اعتبار آمریکا آسیب زده و در نتیجه تهدیدها و چالش‌های بیشتری را برای ایالات متحده رقم زده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ