رئیس جمهور روسیه توازن سیاست خارجی صربستان را در «شرایط بین‌المللی پیچیده» کنونی مورد تمجید قرار داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور روسیه در پیامی ضمن تبریک به رهبر کره شمالی و همچنین رئیس جمهور کره جنوبی به مناسب «روز آزادی ملی»، نسبت به تقویت همکاری مسکو و پیونگ‌یانگ ابراز اطمینان و امیدواری کرد.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز اعلام کرد: هماهنگی بین «پوتین» و «لوکاشنکو» نشان‌دهنده اتحاد میان مسکو و مینسک است.
پوتین خطاب به ارتش روسیه گفت: تصمیم و شجاعت شما و همچنین تحکیم جامعه، نقشی تعیین‌کننده در سرکوب شورش ایفا کرد.
رئیس جمهور روسیه ادامه داد: پدافند هوایی مسکو برای مقابله با حملات به درستی و به شکل طبیعی کار کرد، اما تهدیدهای دیگری در رابطه با فعالیت نیروگاه هسته‌ای در زاپوریژیا وجود دارد.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور در جریان جزئیات حمله به مسکو قرار گرفته است.
نیروهای مسلح روسیه امروز (سه‌شنبه) به مناسبت هفتادوهشتمین سالروز پیروزی شوری در جنگ جهانی دوم، مراسم رژه «روز پیروزی» را برگزار کردند.
رئیس‌جمهور اوکراین منکر دست داشتن این کشور در حمله پهپادی شب گذشته به کاخ کرملین روسیه شد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مسکو با لی شانگفو وزیر دفاع چین دیدار کرد و طرفین از همکاری نظامی بین دو کشور با عنوان شراکت «بدون محدودیت» ابراز خرسندی کردند. رئیس جمهور چین شی جین پینگ ماه گذشته در مسکو با پوتین دیدار کرد. سطح همکاری روسیه و چین از زمانی که مسکو در فوریه ۲۰۲۲ ده‌ها هزار نیروی نظامی به اوکراین فرستاد، در زمینه روابط اقتصادی، سیاسی و نظامی افزایش یافت.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: حکم دادگاه بین‌المللی کیفری برای دستگیری پوتین و لووا-بلوا از نظر قانونی باطل است، زیرا روسیه عضو اساسنامه رم نیست و هیچ تعهدی بر اساس آن ندارد و همچنین با دیوان کیفری بین‌المللی همکاری نمی‌کند.
در این دیدار دریابان شمخانی با ابراز خرسندی از روابط رو به رشد دو کشور در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه اقتصادی به عنوان‌ اولویت اصلی روابط تهران - مسکو، اجرای پروژه‌های مشترک اقتصادی در چارچوب توافقات روسای جمهور دو کشور را گام بسیار مهمی در این حوزه برشمرد.
در پایان سال ۲۰۲۲، بسیاری از تجار صاحب نفوذ و مقامات سیاسی مسکو معتقد بودند که پریگوژین یک تهدید واقعی است. یک نظامی روس به من گفت: «پتک پیامی برای همه ماست. سال گذشته برای چند ماه این پرسش مطرح شد که چرا پوتین، پریگوژین را مانند بسیاری دیگر سرجایش نمی‌نشاند.»
همزمان با ادامه جنگ اوکراین و ادامه فشار‌های غرب بر روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز و ساعتی پیش با شی جینپینگ همتای چینی خود به صورت مجازی ملاقات کرد و ضمن دعوت رسمی از وی برای سفر به مسکو، گفت همکاری و تعامل میان دو کشور در حوزه نظامی درحال تقویت است.
وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به تهدیدات مسئولان آمریکایی درباره هدف قرار دادن سر کرملین آنرا به منزله تهدید به ترور پوتین دانست.
رسانه‌های روسی اعلام کردند رئیس‌جمهور بلاروس برای دیدار با رئیس‌جمهور جمهور و مقامات ارشد روسیه، ساعاتی پیش راهی مسکو شده است.
رئیس جمهور روسیه معتقد است که عملیات نظامی این کشور در اوکراین، به رونق صنایع مسکو منجر خواهد شد.
روسای جمهور روسیه و کوبا روز سه شنبه در مسکو گفتگو خواهند کرد.
غرب نمی‌تواند تصور کند که رئیس جمهور روسیه اگر ملت و رژیم خود را در معرض تهدید وجودی ببیند یک بازیگر منطقی خواهد بود. اگر پوتین نتواند به طور متعارف از کریمه دفاع کند در آن صورت‌ عدم استفاده از تمام ابزار‌های در اختیارش از جمله تسلیحات هسته‌ای می‌تواند منجر به ضعیف شدن موضع‌اش در مسکو شود. دست کم از دید پوتین این امر می‌تواند تهدیدی برای بقای سیاسی داخلی او در روسیه باشد.
رستم قاسمی با اعلام اینکه مذاکرات با هیات روسی مذاکرات مناسب، طولانی و مثمرثمری بود، گفت: درباره تکمیل خط آهن رشت-آستارا، طرف روسی طرح مالی این طرح را ارایه کرد و مقرر شد تا ما آن را بررسی کرده و نتیجه را اعلام کنیم و در مجموع مذاکرات بسیار مناسب بود.
پوتین به عنوان بخشی از رژه تاریخی در سال ۱۹۴۱، زمانی که سربازان شوروی در طول جنگ جهانی دوم به سمت خط مقدم حرکت کردند، از نمایشگاه نظامی در میدان سرخ مسکو دیدن کرد.
معاون وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که نشست سه جانبه بین پوتین، علی اف و پاشینیان به انعقاد توافق صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان کمک نماید.
وزارت امور خارجه چین ضمن تمجید از اظهارات اخیر پوتین درباره پایبندی مسکو بر اصل چین واحد، تأکید کرد که آمریکا در خصوص سیاست هسته ای چین اخبار ساختگی منتشر می کند.
قرار است به زودی پوتین، میزبان علی اف و پاشینیان در مسکو باشد و به گفته منابع در باکو و ایروان، این نشست ممکن است هفته آینده برگزار شود.
رئیس‌ جمهور روسیه امروز در سخنانی در نشست «مجمع اقتصادی شرق» تأکید کرد: تحریم‌ های غرب علیه روسیه، مسکو را به تهران نزدیک‌ تر می‌ کند.
داریا دوگینا، کارشناس سیاسی، روزنامه‌نگار و دختر الکساندر دوگین، متحد پوتین، ۹ روز پیش در تاریخ ۲۰ اوت پس از انفجار خودرویش در مسکو ترور شد. او همچون پدرش از حامیان حمله روسیه به اوکراین که از جانب مسکو به عنوان «عملیات نظامی ویژه» خوانده می‌شود، بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ