وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از برنامه سفر خود به مسکو خبر داد و نوشت: تحقق سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی پویای دولت در مسیر درست خود قرار دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به گفته برخی مقامات دولتی، ژاپن در این سفر قرار است درباره ادعای عرضه تسلیحات به مسکو برای استفاده در جنگ اوکراین-ادعایی که از سوی مقامات ایران و روسیه رد شده است-گفتگو کند.
وزیر امور خارجه در واکنش به بیانیه گفتگو‌های راهبردی روسیه و شورای همکاری خلیج فارس در مسکو و طرح ادعا درباره جزایر سه‌گانه ایرانی تصریح کرد: بر سر استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی ایران، با هیچ طرفی تعارف نداریم.
وزرای امور خارجه ایران و روسیه در جریان دیدار دوجانبه خود در مسکو رشد روابط دو کشور را مثبت ارزیابی کردند.
رایزنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در مسکو آغاز شد.
دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در حاشیه نشست چهارجانبه وزرای خارجه در مسکو برگزار شد.
وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (سه شنبه) به منظور شرکت در نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه ایران، فدراسیون روسیه، جمهوری عربی سوریه و جمهوری ترکیه در ارتباط با سوریه عازم مسکو شد.
در سفر وزیر خارجه ایران به مسکو لاوروف، وزیر خارجه روسیه خطاب به امیرعبداللهیان گفت: ظاهرا نمی‌خواستی از ماشین پیاده بشی. امیرعبداللهیان پاسخ داد: منتظر بودم. لاوروف نیز گفت: منتظر چی بودی؟
وزیر امور خارجه در گزارشی توئیتری گفت: امروز در مسکو گفت‌وگوی مهم و نتیجه‌بخش با لاوروف در موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی داشتم.
وزیرامورخارجه کشورمان در نشست خبری با وزیر خارجه روسیه در مسکو گفت: ما هرگونه تغییر در ژئوپولتیک منطقه را با هر توجیهی که باشد مردود می‌دانیم. سرگئی لاوروف نیز در این نشست خبری اعلام کرد: ما خواهان ازسرگیری سریع و اجرای کامل این قطعنامه هستیم و با اقداماتی که مانع این امر می‌شود، مخالفیم.
وزیر خارجه کشورمان با همتای روس خود دیدار کرد.
سفیر ایران در فدراسیون روسیه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از سفر وزیر امور خارجه کشورمان به روسیه خبر داد.
پیگیری توافقات انجام شده میان دو رئیس‌جمهو از اهم موضوعات رایزنی بین وزرای خارجه ایران و روسیه خواهد بود.
حسین امیرعبداللهیان در پاسخ به دعوت همتای روس خود راهی مسکو شد.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وزیر امور خارجه ایران ۲۹ مارس (۹ فروردین) به مسکو می رود و با همتای روسی خود دیدار و رایزنی خواهد کرد.
حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه ایران در نظر دارد در اواخر ماه مارس جاری به روسیه سفر کند.
یک رسانه روسی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد که امیرعبداللهیان به زودی راهی مسکو خواهد شد.
بر اساس اعلام وزارت خارجه روسیه، مذاکرات فردا میان لاوروف و امیرعبداللهیان به تعویق افتاده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» و «حسین امیرعبداللهیان» سه شنبه هفته آینده در مسکو با هم دیدار می کنند.
اخیرا ایران به صورت رسمی ارسال پهپاد به روسیه را پذیرفت و حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه گفت که به روسیه پهپاد داده‌ایم، اما قبل از جنگ علیه اوکراین، شاید این بده‌بستان تهران و مسکو در همین زمینه باشد؛ یعنی ایران به روسیه پهپاد داده البته نه برای استفاده در جنگ و در مقابل مسکو نیز پذیرفته که سوخو-۳۵ به ایران بدهد.
وزیر امور خارجه افزود: پیگیری مناسبات دوجانبه و موضوع افغانستان نیز در دستور کار مذاکراتی این سفر است.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وزیر خارجه ایران برای دیدار با همتای روسی خود عازم مسکو خواهد شد.
وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای از دیدار روز چهارشنبه «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در مسکو خبر داد.
وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای از دیدار روز چهارشنبه «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران با سرگئی لاوروف همتای روس خود در مسکو خبر داد.
لاوروف امروز در کنفرانس خبری مشترک با همتای سوری خود در مسکو با اعلام دیدار آتی خود با وزیر خارجه ایران، گفت که کشورش با نسخه جدید پیشنهادی در مذاکرات رفع تحریم ها علیه تهران موافق است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ